remont silnika G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » wt kwie 10, 2012 20:23

Czy orientuje sie ktoś z was koledzy jaka może być dopuszczalna szczelina na zamku pierscienia tłokowego ?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: wojti » śr kwie 11, 2012 22:02

0.50


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » czw kwie 12, 2012 19:23

OK.
Jaka zatem jest nominalna szczelina?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: wojti » czw kwie 12, 2012 23:37

zalezy od stanu bloku , 0.15-0.20 nawet do 0.25 oczywiście na nowych pierścieniach


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » pt kwie 13, 2012 21:30

W moim PG tuleje maja lekkie progi. Po wlozeniu zuzytego pierścienia róznica w szczelinie wynosi 0,2 mm. Jeśli na nominalnym pierścieniu szczelina wynosi okolo 0,2 mm to po zalożeniu nowych pierścieni powinno być 0,4 (w granicy tolerancji zuzycia).

Czy przy niewielkim zuzyciu gladzi cylindra mozna załozyc nowe pierscienie tłokowe do starych tulei?



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

Re: remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » sob kwie 14, 2012 20:20

FIN xxx pisze:
Czy przy niewielkim zuzyciu gladzi cylindra mozna załozyc nowe pierscienie tłokowe do starych tulei?
oczywiscie ze mozna ,a tak w ogole to znalezc blok z pg bez progow to niesamowity wyczyn ,wiec skladaj i upalaj to dziadostwo :-)


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » sob kwie 14, 2012 21:17

Będzie upalanie i to ostre... :satan:

Jakie byscie polecali pierścienie, jakiej firmy i gdzie mozna je dostać?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: toffic » ndz kwie 15, 2012 09:52

Tylko zanim włożysz nowe pierścienie to przehonuj głądź bo w życiu ci się to nie dotrze



FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

Re: remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » ndz kwie 15, 2012 11:13

toffic pisze:Tylko zanim włożysz nowe pierścienie to przehonuj głądź bo w życiu ci się to nie dotrze
Jaki jest koszt honowania?
Czy to konieczne?
Na cylindrach widać lekkie ślady po honowaniu.



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » ndz kwie 15, 2012 16:58

08-109400-10 getza do g60
toffic, chodzi o honownice na wiertarke ?
jesli masz slady po honowaniu i nie widac jakis plam i innego syfu to skladaj i nie spuszczaj sie nad tym :grin:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » ndz kwie 15, 2012 17:20

Są ślady po honowaniu.

Co do docierania nowych pierścieni w starych tulejach są rozne opinie.
Jedni piszą, że nigdy pierścienie sie nie dotrą a inni, ze szybko sie zetrą z braku niewystarczajacego smarowania ( szklista powierzchnia cylindra podobno nie trzyma filmu olejowego).

Ile jest w tym prawdy?
Kto ma racje?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: wojti » ndz kwie 15, 2012 17:38

prawda jest pośrednia
kiedyś jak składałem moje pierwsze turbo to włożyłem pierscienie nowe do starego bloku , wytrzymały 6 tys. kilometrów i po rozebraniu przerwy na 1mm,
któryś z kolei inny silnik jak składałem to nowe pierscienie na stary blok , tylko papierem lekko przejechalem gładzie przerwy przy składaniu 0.20 po 600 km po złożeniu kolega odrazu dawał po gaciach , po rozebraniu silnika przerwy było około 0.25


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » ndz kwie 15, 2012 17:54

oryginalne pierscienie w g60 jak i ich odpowiedniki 08-109400-10 sa mocne co potwierdzaja bloki i ich stan na ok.8 blokow z g60 jakie mi sie przewalily wszystkie byly mocno zuzyte ,kilka lat temu jak brat kupil silnik g60 po tulejowaniu i zamontowalismy pierscienie 08-109400-10 to po jakis 25tys .jak zdjolem glowice {oczywiscie obrucila sie panewka :helm: } to tuleje wygladaly jak by motor mial 200tys.{pewnie przyczynily sie tez do tego tuleje marnej jakosci }.
pierwsze boje z pg to bylo spuszczanie sie po remoncie ,co w niczym nie pomagalo bo jak go..o mialo sie posypac to sie posypalo ,ostanimi czasy przestalem docierac to dziadostw i zawsze byla pi.. po zlozeniu i nigdy nie mialem problemow z tymi pierscieniami ,predzej wysra ci sie panewka ,lub tlok peknie niz te pierscienie kucna
nie dumaj tylko jak blok ok to wez honownice na wiertarke {za 40zl kupisz }przelec blok i daj te pierscienie ,ostatnio kupowalem po ok.50zl. cyl. ,i skladaj
PS.i tak panewke obroci :rotfl:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

Re: remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » ndz kwie 15, 2012 17:59

wojti pisze:prawda jest pośrednia
kiedyś jak składałem moje pierwsze turbo to włożyłem pierscienie nowe do starego bloku , wytrzymały 6 tys. kilometrów i po rozebraniu przerwy na 1mm,
któryś z kolei inny silnik jak składałem to nowe pierscienie na stary blok , tylko papierem lekko przejechalem gładzie przerwy przy składaniu 0.20 po 600 km po złożeniu kolega odrazu dawał po gaciach , po rozebraniu silnika przerwy było około 0.25
Może ten pierwszy blok byl bardziej zuzyty albo pierścionki byly slabe jakosciowo?



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości