sonda lambda - G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: xxMAXIMxx » śr paź 27, 2010 20:38

Wczoraj znowu padła mi sonda lambda... Ostatnio zmieniałem ją pół roku temu i zrobiłem na niej koło 2000 km. Jak odłączam ją całkowicie to auto chodzi bez najmniejszego zarzutu, równiutko, mało pali, świetnie się zbiera i w ogóle cudnie. Po co ona do cholery jest? (teoretycznie oczywiście wiem do czego - pytanie retoryczne), ale skoro idealnie chodzi bez niej.... Zmieniłem ją dziś na oryginał (380 PLN!!!) ale czy można ją źle podłączyć??? 2 kable białe (obojętnie jak podpinać) + czarny... tyle.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: saliczek » czw paź 28, 2010 17:54

dwa kable białe to z tego co się orientuję grzałka i obojętnie jak podłączasz



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: Karol G60 » czw paź 28, 2010 18:10

dokładnie jak piszecie białe obojetnie, czarny i ew. szary pod swoje kolory.... po co sonda? reguluje cały czas skład mieszanki.....



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: xxMAXIMxx » czw paź 28, 2010 22:51

Tyle, że auto identycznie chodzi zarówno bez sondy jak i z nią.... to po co ona ;]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: toffic » pn lis 01, 2010 19:08

Ja bym poszukał przyczyny dlaczego padają sondy a nie wchodził w toerie czy można bez :jezor:



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: xxMAXIMxx » pn lis 15, 2010 10:03

Ja bym poszukał przyczyny dlaczego padają sondy a nie wchodził w toerie czy można bez
Jestem przekonany, że została uszkodzona w trakcie przejazdu przez gigantyczną kałużę, o czym pisałem jakiś czas temu. Woda była wysoka spokojnie do połowy koła i myślę, że ją po prostu zalało. Jedyny czynnik zewnętrzny, jaki mógł uszkodzić sondę to napięcie zasilania, a tam jest w wszystko w normie, tzn. 12V.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: maxgt » pt sty 28, 2011 21:40

jak ją mogła woda uszkodzić skoro jest w rurze ?reszta jest zawsze zalana,teoretycznie hermetycznie



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: teczka » sob sty 29, 2011 16:53

Może zna ktoś nr seryjny sondy boscha albo innych producentów do wersji bez katalizatora. Mój katalizator został wycięty bo był rzeźbiony wydech i nie wiem czy można jeździć na sondzie tej co była czy zmieniać na wersje bez kata? Oczywiście mowa o silniku PG


Dive deep or go home

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: maxgt » sob sty 29, 2011 18:02

rodzaj sondy nie ma znaczenia i tak ona jest przed katem,a nr znajdę to podam



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: teczka » sob sty 29, 2011 18:11

więc dlaczego są dwa rodzaje, sondy z katem i bez, czyżby długość przewodów to jedyna różnica jaką znalazłem?


Dive deep or go home

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: maxgt » ndz sty 30, 2011 14:39

pewnie nie długość przewodów, sondy są rózne tzn. są jedno dwu 3 i 4 przewodowe, sony uniwersalne bez znaczenia czy będzie 1,2,3 czy4 przewodowa różnią się szybkością działania, z reguły sondy uniwersalne są za wolne,bynajmniej tak miałem u siebie,jak wymieniłem dedykowaną do danego silnika to sprawa była załatwiona, nie ma co iść w taniość na pewno bo zapłaci się 2 razy



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: teczka » ndz sty 30, 2011 16:40

Ok, ale czy zmieniać sondę na wersje bez kata czy zostać przy tej co była z katem?????


Dive deep or go home

Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

sonda lambda - G60

Post autor: maxgt » ndz sty 30, 2011 18:12

został bym przy tej co była



budys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw wrz 22, 2011 22:09

sonda lambda - G60

Post autor: budys » sob lis 26, 2011 23:18

witam was, mam takie pytanie bo nigdzie niemoge kupic sondy do g60 i mam takie pytanie czy moge wstawic jakas inna? czy jak..



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości