hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: finch » wt sty 18, 2011 00:46

Kolega który żyje z robienia bloków głowic itp, powiedział że jak dla niego ori tłoki Mahle to koszt rzędu 3500 zł za komplet.

Evo, pytanie czysto teoretyczne do Ciebie. Znalazłem w Etce kompletny dół z tłokami korbami pompą wałem etc. i Getem.pl podaje z taki komplet cenę ~6,5 kPLN. Nie spotkałeś się nigdy z taką opcją?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: saliczek » wt sty 18, 2011 07:45

te ceny za tłoki to są masakryczne jakieś

a cena za dół - 6,5 ... niby dużo ale jak podliczyć koszt remontu używki to tragedii nie ma ( o ile to prawda z tą ceną )



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: evolution » czw sty 20, 2011 21:57

finch, spotkalem sie, z tym ze masz dwa ale, jest to dol niekompletny na wymiane kupic zestaw uszczelek srub pompy i caly zestaw wychodzi kolo 11 z wymiana silnika remontem glowicy i niezbednymi dodatkowymi czesciami


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: finch » czw sty 20, 2011 22:49

A widzisz ja myślałem że to już komplet jest. Tłoki to chyba ogólnie do każdego VW najlepiej mahle zakładać?


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: saliczek » śr lut 16, 2011 02:15

Ludziska pomożecie ?

jutro będę składał większe zamówienie w sklepie i chcę od razu panewki kupić korbowodowe i głównych , śruby itp

znalazłem tylko numer panewek głównych H027/5 STD , czy to takie ? bo kurcze nie chcę się sugerować tymi numerami co mam w starym silniku , bo był juz raz rozbierany i nie wiem czy dobre wsadzili

A jaki numer kat. mają korbowodowe ?

Jeszcze pytanko o pierścienie

Czy Mahle 034 75 N0 są ok , bo według jednego katalogu są to zwykłe do 1,8 a według innego katologu do G60 tylko



saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: saliczek » czw mar 31, 2011 12:52

Jaki najlepiej olej zalać do pierwszej jazdy po generalnym remoncie ? 15W50 dobry będzie? chcę przejechać jakieś 50km na ostro zlać olej i zalać już normalny, na którym będę jeździł cały czas , czyli pewnie 10W50 albo 10W40



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Re: hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: finch » czw mar 31, 2011 14:45

saliczek pisze:... chcę przejechać jakieś 50km na ostro zlać olej i...
Chcesz mu zaraz po odpaleniu wstawić w kocioł przez te 50 km i potem wylać olej, dobrze rozumiem?
Jeżeli tak to daj sobie siana z remontem i zainteresuj się najpierw co to znaczy: "docieranie" i jak powinno się użytkować silnik po takim poważnym remoncie.
Potem zabierz się za remontowanie silnika.

Pozdrawiam,
finch


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: toffic » czw mar 31, 2011 15:06

finch pisze:
saliczek pisze:... chcę przejechać jakieś 50km na ostro zlać olej i...
Chcesz mu zaraz po odpaleniu wstawić w kocioł przez te 50 km i potem wylać olej, dobrze rozumiem?
Jeżeli tak to daj sobie siana z remontem i zainteresuj się najpierw co to znaczy: "docieranie" i jak powinno się użytkować silnik po takim poważnym remoncie.
Potem zabierz się za remontowanie silnika.

Pozdrawiam,
finch
ale o co ci chodzi :goof: przeciez dobrze napisał.
Co do oleju: 15W40 byle nie z Tesco :okej:



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: finch » czw mar 31, 2011 16:03

toffic, ja zrozumiałem że chce go przepałować przez te 50 km.
Z tego co ja wiem i jak robią dobrzy mechanicy żyjący z remontów jednostek napędowych, to przez okres zaraz po remoncie silnika należy go traktować delikatnie a nie wyżywać się na pedale gazu. Niektórzy budując wysilone jednostki robią tak że leją jakiś tani olej kręcą motor żeby złapał ciśnienie, potem dopiero podają paliwo i go palą. Zostawiają auto do złapania temperatury wylewają olej zmieniają filtr leją nowy olej i jeżdżą "ostrożnie" żeby silnika za mocno nie przeciążać.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: fck44 » czw mar 31, 2011 18:34

finch, Poczytaj o docieraniu na ostro



saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: saliczek » czw mar 31, 2011 19:58

dokładnie , docieranie na ostro :) ja czytałem , ktos wrzucał fotki nawet jak wyglada silnik po docieraniu na ostro i docieraniu normalnym

co do oleju to se kupie w takim razie jakiegoś castrola



fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: fck44 » czw mar 31, 2011 20:22

saliczek, Czekam na relacje jak to wszytsko bedzie sie sprawowało po remoncie;) Jak mozesz podaj jeszcze kosztorys remontu (moze byc na PW jesli wolisz;) )

Acha... Tulejowałeś czy szlif?



saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: saliczek » czw mar 31, 2011 21:19

blok kupiłem używany w idealnym stanie ( tak tak mozna jeszcze takie znaleźć) - dawałem do zmierzenia
tłoki moje stare

blok 350zł
panewki korb. 350zł
panewki główne - 90zł
komplet uszczelek i simeringów razem z uszczelką pod głowicę - 280żł (okazja na allegro )
rozrząd - ok 80
pompa wody - ok 100zł
wyważenie wału z dociskiem , zamachem i kołami pasowymi -400zł
do tego kupę pierdół typu śruby do głowicy, śrubki , nakrętki , nowe kółko rozrządu ( te mocowane do wału korbowego) , trzeba doliczyć jeszcze olej , borygo, itp.

Na pewno trzeba mieć przygotowane jakieś 3000zł jak ktoś chce robić remont i jeżeli robi to sam



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

hamowałem swoje G60 mk2 - wykres ...

Post autor: finch » sob kwie 02, 2011 23:06

Nie moje pieniądze, nie mój czas ja bym się jednak na coś takiego nigdy nie zdecydował.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości