Mój swap G60- 1000 pytań do...

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: Virus177 » sob maja 28, 2011 19:33

Musisz mieć linkę ze ślimakiem i wkręcasz ja zamiast impulsatora i działa ;)
Licznik powinien podejść z obojętnie jakiego 8v i być wyskalowany do 260km/h


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: toffic » czw cze 02, 2011 03:39

gitfunfel pisze:Witam, mam kolejne pytanie. Chodzi mi o podłączenie prędkościomierza. W skrzyni (ATB) jest czujnik elektroniczny (191 919 149A) a licznik będę miał na linkę. Gdzieś na forum była już o tym kiedyś mowa ale nie umiem znaleźć tego tematu. Na co zmienić ten impulsator? Czy w ogóle montowano w skrzyniach G60 prędkościomierze na linkę czy tylko elektroniczne. A druga sprawa to tzw. "indeksy prędkości" licznika. Jaki indeks musiałby mieć licznik, żeby wszystko fungowało dobrze?

Obrazek

Obrazek
To coś, co wyciągłeś ze skrzyni jest rozbieralne, odkręcasz plastikową nakrętke, sam implusator zostawiasz w spokoju, napęd wkręcasz spowrotem do skrzyni a do tego kupujesz linke prędkosciomierza (tylko musisz dobrze poszukać, bo potrzebujesz linki która pasuje do skrzyni 02A i licznika z G2 a o taką nie jest tak łatwo)



Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: gitfunfel » pn cze 20, 2011 15:47

Mam pytanie, być może śmieszne dla większości ale nie widziałem wcześniej jak to było poskładane więc nie wiem. Otóż jak podłączyć regulator ciśnienia paliwa? Mam dwa obrazki:
1. REGULATOR
Obrazek

2. KOLEKTOR / SZYNA
Obrazek

I teraz co do czego? Wiem że "1" ma być do "A"
A reszta?
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2011 22:36 przez gitfunfel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: Virus177 » śr cze 22, 2011 16:45

Wiec tak :
2 podłącz do C
B to zasilanie paliwem ze zbiornika
3 powrót do zbiornika
Z tego co widzie to regulator jest regulowany i przydał by się jeszcze manometr :grin:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: gitfunfel » pn sie 08, 2011 13:13

Mam takie nowe problemy:
1. Zerwały mi się kabelki z wtyczki przełącznika ciśnienia instalacji paliwa i teraz nie wiem który kabelek gdzie ma być. Jest czerwo-żółty i czerwono-biały. Który ma być w na dole a który na górze wtyczki?
Obrazek

2. Gdzie zamontowana ma być wtyczka do sondy lambda? Bo szukam wszędzie i nie mogę znaleźć. Chodzi o to:
Obrazek

3. Trzeci problem to podciśnienie do serwa hamulcowego. Nie chciałem ABS'u więc zamontowałem zwykłe serwo i pompę. Jest kilka tematów o tym ale w każdym wszyscy się rozwodzą czy w silniku doładowanym występuje podciśnienie. Mi chodzi o to gdzie konkretnie podłączyć wężyk do serwa. Na pewno za przepustnicą bo tam będzie chyba występowało podciśnienie gdy się puści pedał gazu. Znalazłem taki schemat. Widać na nim rozdzielacz (2 i 3). 3 leci do licznika a 2 do A/C czyli... nie wiem do czego. Można byłoby zastosować taki rozdzielacz i wykorzystać ten wężyk (nr 2) do serwa?
P.S. Czy G60 były w ogóle bez ABS'u?
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sie 09, 2011 09:19 przez gitfunfel, łącznie zmieniany 1 raz.



saliczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: śr mar 04, 2009 01:22
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: saliczek » pn sie 08, 2011 21:59

mocowanie wtyczki/gniazda sondy lambdy jest na tylnej łapie silnika



Awatar użytkownika
Knutek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 12:21
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: Knutek » wt sie 09, 2011 11:51

Dzisiaj zrobie fotke jak u siebie to wykombinowałem i działa idealnie :bigok:



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: xxMAXIMxx » wt sie 09, 2011 19:11

1. Zerwały mi się kabelki z wtyczki przełącznika ciśnienia instalacji paliwa i teraz nie wiem który kabelek gdzie ma być. Jest czerwo-żółty i czerwono-biały. Który ma być w na dole a który na górze wtyczki?
U mnie żółto-czerwony idzie do górnego pinu.

Co do sondy to nie wiem bo ja mam wtyczkę 3 przewodową.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
pontos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 16:06
Lokalizacja: OPOLE

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: pontos87 » sob sie 13, 2011 12:28

gitfunfel pisze:1. Zerwały mi się kabelki z wtyczki przełącznika ciśnienia instalacji paliwa
to nie jest przełąćznik ciśnienia paliwa, gdzieś wyczytałem, że jest to czujnik temperatury paliwa, że jeśli temp. paliwa jest zbyt wysoka to załącza się wentylator chłodnicy i chłodzi komprę :bajer: ja nie mam tego w ogóle podłączonego, bo mam wiązkę z PF-a



Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: Dave Old School » ndz sie 14, 2011 06:47

pontos87 pisze:
gitfunfel pisze:1. Zerwały mi się kabelki z wtyczki przełącznika ciśnienia instalacji paliwa
to nie jest przełąćznik ciśnienia paliwa, gdzieś wyczytałem, że jest to czujnik temperatury paliwa, że jeśli temp. paliwa jest zbyt wysoka to załącza się wentylator chłodnicy i chłodzi komprę :bajer: ja nie mam tego w ogóle podłączonego, bo mam wiązkę z PF-a
kolega w temacie dobrze nazwal to przelacznik cisnienia ,nie temperatury, jest to potwierdzenie cisnienia 1,2 bara dla ukladu wychladzania
czujnik o ktorym mowisz jest na lewo od "krokowca" (niebieski) i to on potwierdza temperature dla schladzania silnika i dodatkowo paliwa , ale wszystko i tak jest ze soba powiazane

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=74&t=394780" onclick="window.open(this.href);return false;



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: przemu35 » czw lis 03, 2011 22:52

Drodzy koledzy,

tez jestem na podobnym etapie jeżeli chodzi o ciskanie G60 do mk1 ;) Chcę troszke odświeżyć temat z racji tego, że mam tam kilka problemów na które się natchnałem. Chodzi o wymianę rozrzadu.
Po 1 zdemontowałem ori koło zamachowe i dałem od 16V bo podchodzi do skrzyni 2Y - temat oczywisty. Nie pomyslałem, że bede zmieniał rozrząd i na kole z 16v co prawda jest zaznaczony punkt "0" połozenia wału jednak w innym miejscu. Skrzynia już załozona, motor wisi w komorze. Rozrząd rozebrany i... właśnie pojawił się problem. Na kole pasowym jednak jest punkt wybity + strzałka na dolnej obudowie. Wnioskuję że to ten punkt połozenia "0" wału. Ustawiam wegług niego + góra + koło wałka pośredniego z tego rysunku:
Obrazek
Wszystko poskładane, motor nie chce palić, strzelił raz i na tym się skończyło. Zdejmuję kopułkę aparatu zapłonowego i po ustawieniu wału na "0" palec jest skierowany na 4 cylinder... Powinien być raczej na 1...? Zdejmuje pokrywę zaworów - krzywki 1 cylindra są na gorze, więc nie wiem o co chodzi...
Jak to powinno być prawidlowo bo juz się pogubiłem.



przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: przemu35 » czw lis 03, 2011 22:59

Mało tego, wcześniej silnik palił bez problemu jak był w passacie :P. Zauwazyłem (zanim rozebrałem stary rozrząd) ustawiając wał na "0" punkty na kole wałka rozrządu nie równały się z płaszczyzną głowicy jak mówi rysunek... były jakby po przeciwnej stronie, co za tym idzie krzywki wałka były na gorze ale na 4 cylindrze i na ten gar był skierowany palec... i tak samo poczatkowo ustawiłem nowy rozrząd...Motor nie chciał zapalić po długich męczarniach... Więc ustawiłem jak wyzej opisałem - według rysunku...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: bugalon » pn lis 07, 2011 20:37

Wałek aparatu zapłonowego napędany jest z kółka pompy oleju. Nie przesunąłeś czasem tego kółka? Po ustawieniu rozrządu na znaki (krzywki pierwszego cylindra w górze) palec rozdzielacza ma pokazywać pierwszy cylinder. Kręć tak długo wałkiem pompy oleju przed spięciem rozrządu aż nie najedziesz palcem rozdzielacza na 1 gar w kopułce. Pamiętaj że 2 pełne obroty wału dają Ci tylko jeden obrót wałka rozrządu.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

przemu35
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob mar 13, 2010 12:11
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Mój swap G60- 1000 pytań do...

Post autor: przemu35 » śr lis 09, 2011 21:13

Cześć, bugalon, właśnie tego kółka nie ruszałem, ciekawe jest to, że zamieniłem przewody zapłonowe 1 z 4 i 2 z 3, silnik odpalił, słychać delikatnie zawory ale chodzi w miarę równo. Nie wiem czy dobrze zrobiłem. Punkt na kole wałka AUX z rysunku pokrywa się z punktem koła CS, pozmieniałem tylko przewody...



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości