16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt kwie 26, 2016 15:36

nie, ale jest tam raptem 3 komendy i port ma 50MHz. Dla tej linii ustawilem wysoki priorytet przerwania (stm32f maja przestawialne priorytety, nvic)


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt kwie 26, 2016 15:56

3 komendy assemblerowe ma się rozumieć ? Nie ma wyjścia, trzeba się w to w końcu zaopatrzyć i potestować bo to ciekawa architektura :D Ale i tak pozostaje przy zdaniu, że wgranie jakieś części binarki nawet w taki sposób może spowodować reset motoroli, tylko tak jak mówie tego nie zauważysz, podejrzewam nawet, że ona często sama się resetuje podczas pracy. Przy takim rozwiązaniu gdzie w locie wgrywasz jakiś bajt resetu nie spowoduje modyfikacja jakichś stałych wartości jak np mapy, ale jak modyfikujesz fragment kodu to na bank się zesra.

Poprzeglądałem dokumentacje od tych stm to powinno to działać jako emulator. Sprawdziłem też z oscyloskopem jak długo trwa impuls CE z motoroli do 27c256 i pokrywa się to z tym co kiedyś czytałem: czas dostępu do tej pamięci nie może być większy niż 180ns przy eclock 2MHz. Niedługo sobie zakupie stm i potestuje to na pewno... A swoją drogą możesz chyba sprawdzić ile trwa taki proces od momentu przerwania do wystawienia bajta danych na wybrany port odczytując wartości głównego zegara. Trzeba tylko od tego odjąć czas jaki jest potrzebny na odczytanie tej wartości.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » wt kwie 26, 2016 19:42

Moglbym sprawdzic gdyby nie to ze robie zupelnie inne tematy ktore zajmuja duzo czasu do tego dzis mi chyba walek posredni pekl bo stoi skosem, rozrzad sie posypal i silnik do rozbiorki wiec juz mam dodatkowa robote :helm:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt kwie 26, 2016 22:51




Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt gru 02, 2016 21:01

Mój pierwszy prototyp emulatora popularnej pamięci EEPROM 27256 z interfejsem bluetooth:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oKFKy_JLnL8[/youtube]



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » pt gru 02, 2016 22:28

Mozesz tym podmieniac pojedyncze komorki z tuner studio ? Hc05 czy hc06 ? Ja digi juz zostawilem w spokoju, wystroiłem i styka. Teraz bawie sie can, lin k line do innego projektu. Ps tez bylem w hangzhou sanhua research institute


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

revoltown
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 23:20
Lokalizacja: w-no

Re: 16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie p

Post autor: revoltown » sob gru 03, 2016 01:15

Cześć,

to w końcu jak jest z tym wbo2 dobrze dołożyć kolejne gniazdo czy walczyć z wideband > narrowband ?
Widzę , że odrobiliście zadanie z elektroniki, jestem waszym uczniem posiadam polo g40 na df i turbo, trzeba by w nim trochę pokombinować, czy mogę liczyć na wasze wsparcie ?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob gru 03, 2016 08:04

Ja u siebie mam zapiete wyjscie 0-5V z kontrolera wbo2 do digifanta w miejsce COpot tylko poto by przy logowaniu widziec afr. Nie zrobiłem nigdy korekcji po wbo2 czy tez mapy lambda target. Mozliwe choc nie do konca to potrzebne.
Jedynie mape paliwa i zaplonu zmienilem rozmiarem z 16x16 na 32x16 pola bo lepiej mi bylo to stroic.

W sterowniku z g40 masz OBD ?


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » sob gru 03, 2016 22:40

Na razie nie można zmieniać pojedynczych komórek ale soft w C++ jest praktycznie pod to przygotowany od samego początku, to jest tylko kwestia czasu i będzie tak działać na pewno. Dzisiaj odpaliłem na tym auto i działa bez zarzutu, aż sam byłem pozytywnie zaskoczony. Po włożeniu do gniazda Digifanta i przekręceniu zapłonu nie ma żadnej różnicy w czasie: pompa paliwa startuje od razu. Mam do poprawki jeden nieprzemyślany błąd w schemacie PCB ale mimo wszystko działa. W wolnych chwilach będę to kodował dalej. No i to nie jest żaden z modułów Bluetooth HCXX, znalazłem nowy moduł, który pobiera znacznie mniej prądu i nie trzeba kombinować z konwersją sygnału 3.3v<->5v (kosztuje jakieś 23zł): XM15B.
Odnośnie podmiany "live" wybranych komórek plan jest taki: po połączeniu się z komputera w trybie emulacji (ten emulator może działać bez komputera bo na stałe można w nim zapisać kilka różnych emulowanych programów) aplikacja na PC pobierze z emulatora bierzący program, a emulacja i tak będzie działać w tle bo wybrany program jest załadowany do zewnętrznej pamięci SRAM. Teraz po modyfikacji wybranych komórek pamięci aplikacja na PC wyśle tylko te zmodyfikowane, one zostaną zbuforowane w pamięci mikrokontrolera a ten będzie monitorował aktywność pinu OE pamięci SRAM. Wcześniej adres i wartość bajtu zostanie wrzucona do rejestru portów uC żeby zaoszczędzić czas i kiedy tylko pin OE pokaże, że pamięć nie jest używana odetnie zewnętrzne piny emulatora, fizycznie wystawi wartość adresu i bajt danych na piny uC, podmieni komórkę pamięci w SRAM i przywróci stan pinów na aktywne. Wszystko po to aby teoretycznie ECU nie zauważył takiej zmiany chociaż dam sobię rękę uciąć, że każdy inny emulator jak Ostrich nie robi takich ceregieli tylko na hama pomienia wartości bo teoretycznie nie wpłynie to mocno na pracę silnika, w najgorszym wypadku zresetuje program a to i tak będzie nie zauważone i absolutnie niczym nie grozi bo nawet oryginanie program Digifanta (jak każdy inny dobry program) jest gotowy na to, że coś się posypie i od tego ma watchdoga. Jak już sobie wypracujemy pożądaną wersję programu to osobną komendą na stałe zapiszę się to do pamięci flash mikrokontrolera i od tej pory ten program będzie ładowany domyślnie nawet bez PCta. To jest do zrobienia na pewno i nie jest mega trudne ale wymaga sproro dodatkowego kodu i czasu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ivmcrz30GGY[/youtube]
RasPL, pamiętam, że byłeś w Chinach bo rozmawaliśmy jakoś przed twoim wyjazdem, ja byłem w lipcu w Shanghai Bell (oddział Alcatela), przeprowadzaliśmy tam szkolenia dla nowych kolegów ;). Bardzo fajne miejsce.
Ostatnio zmieniony sob gru 03, 2016 23:59 przez mleko1984, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: RasPL » sob gru 03, 2016 23:56

Moj symulator byl na kabel usb 115200×8 bps i przesyłał rownież informacje o aktualnie czytanej przez uC komorce jezeli ya była w zakresie mapy oglądanej. Napisalem se też za zgodą twórcy plugin do tuner studio rt. Działało to średnio ale nie dopracowywałem i rozpoczęłem strojenie z logów przejazdów testowych.

Na bluethoot zrobilem bezprzewodowa komunikacje z laptopem takze wystarczylo odpalic tunera i zaczac logowanie. Nasze 9600bps idealnie sie do tego nadawalo. Musialem tylko doczepic antenkę z jakiegos routera wifi bo bez to ucinalo komunikacje ;) hc06


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » ndz gru 04, 2016 00:09

W tym przypadku monitorowanie aktualnie czytanego adresu da się również zrobić bez problemu tylko raczej transmisja UART może nie nadążyć za zmianami tych adresów. Trzebaby było zrobić coś takiego, że aktualizuje się ostatni zapamietany adres o ile znajduje się, w którejś ze zdefiniowanych map. Chyba lepszym i prostszym rozwiązaniem jest to co mamy teraz: podążanie za warunkami pracy silnika (RPM vs MAP). Mam taki ambitny plan, jak już skończe te rzeczy aby zrobić nowy sterownik, przymierzałem się już ale doszedłem do wniosku, że trzeba porobić prostsze rzeczy żeby podszlifować C++ i wiedzę z uC. Chcę oprzeć niektóre rozwiązania ze Speeduino ale na lepszym uC (AtXmega albo ST) i dodać do osprzętu auta prawdziwy czujnik położenia wału a nie z czterema ząbkami. Ale to jest trochę grubszy temat.



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Re: 16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie p

Post autor: RasPL » pt gru 16, 2016 08:40

mleko1984 pisze:W tym przypadku monitorowanie aktualnie czytanego adresu da się również zrobić bez problemu tylko raczej transmisja UART może nie nadążyć za zmianami tych adresów.
bez problemu się da tylko trzeba lekko inaczej niż napisałeś a mianowicie powiedzmy że uzywasz Tuner Pro. Napisać plugin który przekazuje do emulatora adres początku i końca oglądanej mapy a gdy emulator będzie akurat oddawał bajty z tego zakresu musi przesłać odrazu po uart adres i wartosc do tunera. Dodając do tego to co już mamy czyli chodzenie po mapie względem komórek z RAM da już prawie stand alone programowalne jak należy, w biegu.

Mogę Ci przesłać mojego plugina i kod tylko pewnie trzeba będzie to podrobić pod nowe wersje Tuner Pro i nowe sdk


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » pt gru 16, 2016 11:12

RasPL, jak możesz to podeślij tego plugina, bardzo mi to pomoże jak będę mógł przejrzeć coś co działa. Wstępnie przejrzałem SDK od Marka M. ale na razie nie widzę jak mam się tym wpiąć, na razie pracuje nad moim GUI i dodaje nowe funkcje, modyfikacje wybranych komórek w locie już prawie zrobione, poprawiłem też kilka nieprzemyślanych rzeczy na PCB, zredukowałem pobór prądu do 20mA w stanie biernej emulacji, w czasie aktywnej modyfikacji i transmisji max to 50mA, myślę, że każdy sterownik oparty na epromie 27256 będzie działać z tym emulatorem bez zewnętrznego zasilania. Potem trzeba wszystko przenieść na windowsa i przeprowadzić intensywne testy na aucie. Czas przeładowania całego programu do zewnętrznej pamięci trwa dokładnie 20ms i da się jeszcze zejść z tym czasem (w trybie modyfikacji wybranych komórek to dużo mniej niż 1ms, nie mierzyłem tego jeszcze dokładnie). Najwięcej zajmuje transmisja całego programu po BT bo ok 8s ale to nie ma żadnego wpływu na pracę sterownika bo dopóki nie zostanie odebrany ostatni bajt zewnętrzna pamięć działa odcięta od mikrokontrolera i jest podłączona do złącza kości eeprom.



Awatar użytkownika
mleko1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt lut 08, 2008 06:44
Lokalizacja: wrocław

16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy

Post autor: mleko1984 » wt sty 10, 2017 12:53

Witam,

Na filmie emulacja pamięci eeprom na żywo za pomocą mojego emulatora bluetooth:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VVEnGDDLKik[/youtube]

Na razie działa to tak, że jeżeli jakakolwiek zmiana pojawi się w emulowanym pliku moja aplikacja wyśledzi te zmiany i prześle do emulatora. Jak widać zmiana emulowanego programu nie powoduje odczuwalnych zmian w pracy silnika oprócz parametrów jakie zmieniamy oczywiście. W tym przypadku podmieniam rev limiter bo zmiana widoczna jest od razu.
Niedługo zacznę pisać normalną wtyczkę do tunerPro żeby działało to jak ostrich ale chce jeszcze powprowadzać kilka ulepszeń w moim programie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości