Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

gregorreda
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 22, 2009 06:34
Lokalizacja: małe3city
Kontakt:

Post autor: gregorreda » czw lut 25, 2010 00:49

temat do przemyśleń Tomek gd, dam znać :bajer:

[ Dodano: 24 Lut 2010 23:52 ]
kolegoinozbik, głowice są te same blok jest inny :bajer:



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » czw lut 25, 2010 00:52

ok to czekam. Temat mam otwarty bo albo remont 1.4 lub taki swap. A generalnie czuc roznice? Jest jakos szybciej, bardziej elastyczny?



Awatar użytkownika
Lidka99
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Koło

Post autor: Lidka99 » sob mar 20, 2010 00:11

gregorreda ja też byłbym zainteresowany takim Swap-em daj na pW co i za ile .



Maxelerty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 17, 2009 21:00
Kontakt:

Post autor: Maxelerty » pn maja 31, 2010 19:42

W końcu udało mi się kupić kompletny silnik 1.6 16V "AUS". I pojawiły się drobny problem, a mianowicie: przepustnica jest sterowana elektronicznie (w 1,6) zaś u mnie na linkę i tutaj pytanie. Czy wiązka przewodów jest taka sama wiadomo, że będę musiał zmienić pedał gazu ale coś jeszcze? Komputer się połapie?



sieski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: pn cze 23, 2008 10:42
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: sieski » wt cze 01, 2010 00:00

gregorreda pisze:znam temat 100% miesiąc temu przebudowałem 1,4 akq na 1,6 aus
założyłem dół silnika (blok z tłokami) od 1,6 reszta została od 1,4 głowica osprzęt włącznie z komputerem , skrzynie są takie same
Nie pasowały :
1.śruby głowicy, skrzyni,wspornika osprzętu od głowicy wymieniłem resztę skróciłem blok 1,4 jest aluminiowy a 1,6 żeliwny
2. czujnik położenia wału , w uszczelniaczu jest inne mocowanie (ewentualnie uszczelniacz od 1,4)

po złożeniu pojechałem go zchamować wyszło tylko 83,4 km ale aż 153Nm

mam przygotowane części do dalszej przeróbki tj.
1.aluminiowy kolektor od leona z wtryskami
2 przepustnica od audi a6 1,8 t (na linkę )
3.wydech od mk4 1,8t

mam nadzieje że wycisnę 110 120 km

boje się o sterownik czy zrobi wystarczającą korektę , obecnie jest ok , różnica w czasie jazdy jest spora
:helm:
korektę ewentualnie zrobię na lpg

cos slabo czytales ...



Awatar użytkownika
erza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 12, 2006 19:35
Lokalizacja: TrioCity
Kontakt:

Post autor: erza » wt cze 01, 2010 21:19

No to witam w gronie "1,4 idzie do śmieci" jestem całkiem zielony jeżeli chodzi o te sprawy, niech może któryś z szanownych w/w kolegów streści temat. Zacząłem tez szukać silnika 1,6 i tu pytań kilka (u mnie 1,4 AKQ bez klimy):

1. Czy tylko AUS pasuje (dla jak najprostszego swapa oczywiście)
2. Na co zwrócić uwagę przy zakupie AUS'a tzn. co on powinien z osprzętu swoje mieć na 100% a co można bezproblemowo zostawić z 1,4
Tak wymienię ze słabej znajomości silników - czy mogą zostać z 1,4: kolektor ssący + wydechowy, układ wydechowy, komputer i te wszystkie elektroniczne gadźety, alternator, przepustnica?, skrzynia biegów, kabelki. (piszcie jakie kto przeróbki musiał robić w przekładce - zaznaczając z jakiego kodu na jaki zmieniał)
3. Na jakie ewentualnie zabiegi adaptacyjne i przeróbki należy się przygotować tzn. co mechanik powinien wiedzieć o takiej przekładce

Przepraszam że może marudzę, ale gdzie jak u szanownych kolegów szukać pomocy i porady. Mam mechanika co mi przełoży silnik za free, niestety na wiosce 150 km od domu i chciałbym być przygotowany na wszystkie opcje żeby po dwóch dniach wrócić autem do domu a nie jakimś pekaesem bo czegoś zabrakło.

Myślę że jasno przedstawiony temat pomorze wielu z nas
Ostatnio zmieniony wt cze 01, 2010 21:53 przez erza, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img27.imageshack.us/img27/2989/erzaid0.jpg[/img]

andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » wt cze 01, 2010 21:33

chlopaki a nie lepiej odrazu wsadzic cos wiekszego bo takie 1.6 to i tak szalu nei robi raczej a takie 1.820v czy 2.0 8v to juz cos pojada bo mk4 do lekkich nei nalezy



Awatar użytkownika
erza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt gru 12, 2006 19:35
Lokalizacja: TrioCity
Kontakt:

Post autor: erza » wt cze 01, 2010 21:52

Andy_Czarny chodzi o to:

1. żeby nie grzebać za dużo
2. żeby nie wymieć połowy grat w samochodzie
3. zrobić to jak najmniejszym kosztem itp.

Niektórym nie zależy na 100 od świateł do świateł, bo jeżdżą tylko w mieście z małymi dziećmi itp. Bez urazy ale pewno i można wsadzić i bóg wie co, chodzi oto żeby było najprościej najtaniej i mieć w miarę spokój na dłużej.


[img]http://img27.imageshack.us/img27/2989/erzaid0.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » wt cze 01, 2010 22:07

erza pisze:1. żeby nie grzebać za dużo
2. żeby nie wymieć połowy grat w samochodzie
3. zrobić to jak najmniejszym kosztem itp.
dokladnie poto ten temat powstal, bo do mk4 to mozna bardzo duzo silnikow wlozyc zamiast 1.4 czy 1.6 ale niektorzy potrzebuja auta do przemieszczania sie w miejskich korkach. Ostatnio stalem w GD, obok stala corvetta i co z tego ze miala 300KM i tak nie pofrunela nad korkiem ;) a spalila pewnie z 5 razy tyle co 1.6 w golfie :grin:

Mimo wszystko ja temat remontu/swapa oduszczam gdyz szukam mk4 1.8T



Awatar użytkownika
sali
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Stary Sącz
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: sali » sob lip 31, 2010 08:40

panowie a mam takie pytania odnosnie swapa golfka IV 1.4 na 1.8T co potzeba poza :
-silnikiem
-skrzynią biegów
-wiazka elektryczna

a teraz jeszcze jakie czesci potrzebuje



Awatar użytkownika
_Lucas_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt maja 25, 2010 22:44
Lokalizacja: Słubice FSL

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: _Lucas_ » sob lip 31, 2010 12:51

Ja zadam trochę inne pytanie, czym się różni silnik 1.4 AKQ od 1.4 AHW bo taki mam ? :chytry:



kamlor
...
...
Posty: 220
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 08:32
Lokalizacja: Gołkowice (Śląsk)
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: kamlor » ndz sie 01, 2010 19:05

sali pisze:-silnikiem-skrzynią biegów -wiazka elektryczna
Pełen osprzęt do silnika. Kolektory, zawory, układ dolotu, gdyż w 1.4 jest inny i wiele, wiele innych. Turbo, układ wydechowy. Do tego musisz dodać swap zawieszenia + układu hamulcowego.
+przyjemność załatwiania po urzędach papierów potrzebnych do przebicia w dowodzie silnika :okej:

NIE OPŁACA SIĘ!



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: Tomek gd » ndz sie 01, 2010 19:15

dokladnie, lepiej sprzedac 1.4 dolozyc polowe kasy jaka wydalbys na swap i kupic 1.8 T w GTI



Awatar użytkownika
alvaroalvaro78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 00:03
Lokalizacja: Stogi/Malbork
Kontakt:

Swap z 1.4 16V na 1.6 16V w mk4

Post autor: alvaroalvaro78 » pt lut 18, 2011 10:09

Sorry za odgrzanie starego wątku ale mam Lupo 1,4 16V AKQ w którym zatarły się wałki w głowicy. Zastanawiam się czy szukać AKQ czy jakiś inny podchodzi p&p i jest mniej awaryjny... Za darmo mogę mieć silnik 1,4MPI z Fabii ale nie wiem co by było potrzebne poza silnikiem aby go uruchomić w Lupo - komp coś jeszcze ? Macie jakieś propozycje ? Na co można zmienić żeby później nie jeździć z duszą na ramieniu ??


Audi A4 Klub Polska

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości