Strona 2 z 5

: pn kwie 20, 2009 19:16
autor: bugalon
Jeśli chcesz odprężać silnik przekładką to zapomnij o dmuchaniu 1 bara. Albo odprężysz motor tłokami jak należy albo daj sobie spokój.

: pn kwie 20, 2009 20:26
autor: mendrek
to lepszym bedzie rozwiazaniem jednak kupic kr i zrobic jak nalezy czyli rozwiercic pod tloki od 9a, wyremontować dól oraz gore i mieć silnik zrobiony jak trzeba. Przy okazji będzie można parę rzeczy równiez odnowic. Doprezyc wtedy kr planowaniem glowicy do okolo 8.6/1 i bedzie silniczek jak mazenie pod 1 bar. Moc wyjdzie wtedy okolo 260koni przy 1 barze. i bedzie auto bardzo ladnie juz smigac. Korbowody odda sie do obrówbki nowe pierscienie na tloki od 9a. Mysle ze silnik na tyle jest odporny ze wytrzyma takie doladowanie po uprzednim go przygotowaniu. Troche kasy poleci w sam silnik lecz bede wiedzial co mam i co mozna bedzie uzyskac. Dzieki za uświadomienie ze odprężanie przekładka to złe rozwiązanie. Bede rozmyslal jeszcze kupno tloków najwyzej do 2 litrówki kutych lecz bym musial sie zastanowic czyto warte jest jesli chce na początku uzyskać 300 koni. Dzieki .

: pn kwie 20, 2009 21:06
autor: toffic
lepiej wstaw tuleje pod tłoki z S2, będzie wszystko działać jak fabryka przewidziała

: pn kwie 20, 2009 21:48
autor: mendrek
To co waszym zdaniem lepiej tulejować kr pod tloki od s2, zapodac korby i dac do szlifu wal pod nowe panewki. To po takim zabiegu jaki stopien sprezania bedzie w kr silniku. Bede potrzebowal okolo 9 , a nawet ponizej jak sie da. Czy bedzie dalo sie jakos ten stopien w kr na tlokach z s2 i korbach zbic do 9/1 lub 8.6/1 Jak cos to prosze o porade. Bo najpierw chcialem robic tak jak wczesniej mówilem szlif na tloczki z 9a potem lekkie doprezenie silniczka i by smigal na 1 barze. A na gratach z s-ki ile bedzie mozna dmuchnac. Ile wytrzymają na kompresorze doladowania. Jak mozecie to Odpowiedzcie w jakim kierunku lepiej isc bo oba wydaja mi sie sluszne.

: pn kwie 20, 2009 22:42
autor: GMS
rób na gratach z s2 tak bedzie najlepiej jak kolega toffic pisze stopień sprężnaia pewnei bedzie jak w s2 zresztą jak bedziesz maiał tłoki to sobie policzysz i bedziesz wszystko wiedział mniej jak 9:1 to nie ma sensu robic bo tylko laga powiekszysz a pożytku żadnego
pozdrawiam

: pn kwie 20, 2009 23:01
autor: Paweł18
No tak robic na gratach z s2. Ja widze pare minusów miedzy innymi znalesc graty od s-ki to trzeba miec szczescie. Druga sprawa nie wszyscy sprzedaja dobre czesci od s-ek wiec to tez jakby taka loteria. Tłoki od silnika 9a mozna dorwac tanio Jak sie poszuka to nawet po nie wielkich przebiegach. Rozwiercony kr do srednicy tloka z 9a to równiez dobra baza pod kompresor czy turbo. Poniewaz mamy silnik dosc mocno odprezony, po tym zabiegu wystarczy splanowac glowice tak zeby uzyskac 9.0 do 1 i juz robi sie niezla baza pod doladowanie z rzedu od 1 do 1.2 bara. Przy takim doladowaniu juz jestesmy zadowoleni bo moc szacowana to okolo 300koni . Auto Takie jak mk2 jest dosc lekkie i juz Ladnie smiga na codzien czy nawet na jakies wyscigi. Jezeli bedzie nam malo mozna wtedy bedzie zainwestować w kucizne do 9a i bedziemy miec niezly silnik który ladnie bedzie smigal i troche wiecej bedziemy dmuchac i 400km bedzie do osiagniecia. Lag bedzie zminimalizowany poprzez kompresor który ma liniowy wzrost doladowania. Seryjne graty tj tloki, korby po obróbce napewno wystarcza na dlugo jesli ktos bedzie dbał o auto i podczas pisania programu ustawi sie tak mieszanke zeby spaliny nie mialy za duzej temperatury. Ja osobiscie jesli bede robil to na gratak z 9a i bloku z kr . Dla mnie osobiscie wystarczy 280koni uzyskane na kompresorze lub troszke mniej ze stratami lecz z bardzo dobrym przebiegiem momentu, a na codzien nikt nie bedzie mial szans poniewaz 280 koni i nie cala tona wagi to bedzie robic wrazenie. Pozdrawiam

: pn kwie 20, 2009 23:10
autor: toffic
Paweł18 pisze:Ja osobiscie jesli bede robil to na gratak z 9a i bloku z kr . Dla mnie osobiscie wystarczy 280koni uzyskane na kompresorze lub troszke mniej ze stratami lecz z bardzo dobrym przebiegiem momentu, a na codzien nikt nie bedzie mial szans poniewaz 280 koni i nie cala tona wagi to bedzie robic wrazenie.
to powodzenia, jak skończysz i ci się uda to daj znać

: pn kwie 20, 2009 23:24
autor: Paweł18
Dzieki. Musi sie udac. Duzo poczytalem i wiele osób tak zrobilo. Wiadomo od esek podzespoly wytrzymalsze ale jezdzi pare auta forum które maja po 270 koni i wgóre na seryjnych gratach np abf. Silnik bedzie skladany pomalu poniewaz jestem studentem i musze rozlozyc to na swoje wydatki(rok szkoly jeszcze). Mysle ze troche czasu minie do puki wyjedzie silnik w aucie. Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie wskazówki które byly mi pomocne.

P.S.
MAm do ciebie jedna prozbe jak mozesz to wyslij na pw namiary na tego pana co obrabial ci tloki i korbowody. Jak mozesz oczywiscie i podaj cene za te zabiegi. Bede wdzieczny

: pn kwie 20, 2009 23:46
autor: toffic
Paweł18 pisze:Musi sie udac. Duzo poczytalem i wiele osób tak zrobilo
pokaż DOKŁADNIE kto zrobił rozwiercony KR z tłokami 9A/ABF pod T czy kompresor
Paweł18 pisze:Silnik bedzie skladany pomalu poniewaz jestem studentem i musze rozlozyc to na swoje wydatki(rok szkoly jeszcze)
ja też jestem studentem, w sumie prace z powodów $$ i braku wolnego czasu troche u mnie trwały ( a cześć się jeszcze nie zakończyła) ale powoli do przodu
Paweł18 pisze:MAm do ciebie jedna prozbe jak mozesz to wyslij na pw namiary na tego pana co obrabial ci tloki i korbowody. Jak mozesz oczywiscie i podaj cene za te zabiegi. Bede wdzieczny
Zależy o co pytasz, część robiłem ja, część znajomi

: wt kwie 21, 2009 08:57
autor: olozwirski
Sprezanie na tlokach z S2 to 9.3:1, korby wytrzymuja bezpiecznie 1.5 bara doladowania powyzej 5krpm. I to jest najlepsza droga do zrobienia niezawodnego silnika 1.8 16VT, zadne tam wybierania w tlokach, planowanie i niewiadomo jakie kombinacje. Ile wedlug was powinny kosztowac idealne tloki z S2? Z pierscieniami, swozniami?

: wt kwie 21, 2009 09:03
autor: cowboy
Paweł18 pisze:Ja widze pare minusów miedzy innymi znalesc graty od s-ki to trzeba miec szczescie
nawet na forum jest ogłoszenie - kolega mechitro jest godny polecenia :) :bigok:

tyle że to z bardziej odprężonej wersji - nada się ?

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232275&start=15

Obrazek

: wt kwie 21, 2009 09:04
autor: mendrek
Też myslalem nad tlokami z eski tylko jak przegladam forum to ciezko takie znalesc. Tak to jakas kombinacja lekka na tlokach z 9a w bloku kr . Co do kr to w danej chwili ciezko taki silnik dorwac który nie mial by progu wiec zostaje tylko tulejowanie bloku i wsadzenie tloków jak mówicie z eski. A ile takio komplet tloków moze kosztowac do eski w takim stanie zeby jeszcze dobrze dzialal przez jakis czas. Czy korby s eski róniez podejda pod wal czy nie.

: wt kwie 21, 2009 09:34
autor: CSR_GTI
cowboy te tłoki z foto są z silnika 2.2 10v (OHC)

: wt kwie 21, 2009 09:46
autor: cowboy
CSR_GTI pisze:cowboy te tłoki z foto są z silnika 2.2 10v (OHC)
czyli co nie podchodzą z tego 2.2T starego ?

porpawny link do tematu sprzedaży:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=233382