[mk2] SWAP ABF mk2 Kilka pytań

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

[mk2] SWAP ABF mk2 Kilka pytań

Post autor: dm414 » pn mar 30, 2009 22:23

Mam kilka pytań: zbieram info na temat swapa do mk2
Mam teraz 1.8 RP z skrzynią ath i rocznik 1991

1 Co potrzebuje konkretnie na swap, chce założyć hamulce z mk2 16v czyli 256mm
2. czy sanie muszę zmieniać na te z mk3
3. czy wachaczę z mk2 założę do mk3
4. czy nie większy mi się rozstaw kół (czyli będą szerzej tak jak przy swapie na vr6)
5. czy bak z pompką muszę zmieniać? na ten z mk3
6. jest możliwość podłączenia do abfa digifiza?
narazie tyle, piszcie jeszcze cenne rady przy swapie do mk2
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 16:13 przez dm414, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 31, 2009 09:39

dm414 fajnie by było jakbyś napisał na co chcesz swapować :helm: dopiero z opisu wynika że chyba chcesz ABF'a


1. jak i tak musisz zmieniać to heble 280 załóż bo 256 to troche słabawe są - niektórym sie robią czerwone :helm: Potrzebne bedą zwrotnice od 256/280 < obie te wymienione przyjma jarzma.

2. nie trzeba

3. a po co?

4. jak zmienisz całe sanki z mk3 to sie zwiększy rozstaw chyba troche

5. nie trzeba... warunek jest tylko taki ze ma być pompa i odpowiednie ciśnienie


w sumie to wygląda tak:
silnik wchodzi na miejsce bez większej rzeźby... zapinasz elektronike (jeżeli masz golfa po roku 89 to baja)... skrzynie z ABF'a (ale to wiąże sie z dalszą rzeźbą) lub zmiana pewnej rzeczy i można by myśleć o zostawieniu ATH jeżeli jest w dobrym stanie.
Ostatnio zmieniony wt mar 31, 2009 09:40 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » wt mar 31, 2009 19:36

a jeśli zmieniam na skrzynię z abfa zakładam sterowanie linkami to sprzęgło tam jest hydrauliczne?

a chcę hamulce 256 żeby wcisnąć 14" alu

[ Dodano: 31 Mar 2009 19:37 ]
a jak z pół osiami i przegubami. wspomaganie moze zostać z mk2?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » wt mar 31, 2009 19:46

jakbym miał wkładać ABF'a to bym to zrobił na skrzynie z mk2... a jeszcze lepiej jakby to była skrzynia 2Y :satan:
Wspoma chyba nie powinna nigdzie wadzić... ale mocowanie pompy chyba będzie inne.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » śr kwie 01, 2009 14:17

czyli mam taki plan
założyć abfa, hample 256, skrzynie na cięgna 2Y, czyli sprzęgło też na linkę będzie? a jakie pół osie podejdą do tego i przeguby? z pfa podejdą?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr kwie 01, 2009 16:22

dm414, nie możesz zostawić swojej skrzynie ze swoim półosiami, i masz po problemie?


Obrazek

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr kwie 01, 2009 16:29

dm414 pisze:czyli sprzęgło też na linkę będzie? a jakie pół osie podejdą do tego i przeguby? z pfa podejdą?
tak sprzęgło na linke :) Jeżeli teraz masz skrzynie ATH to przeguby i ośki powinny być pasować... chyba. Tzn ja mam ATH założone (cholernie długa :crazy: ) i ośki i reszta z 16V siedzi - ale czy tak seryjnie w ATH było nie wiem bo może ktoś tam zmienił coś. Może ktoś sie wypowie jak jest fabrycznie w ATH.... Ewentualnie żeby pójść mniejszym kosztem możesz zostawić skrzynie ATH a 2Y wsadzić jak dozbierasz troche siana.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » śr kwie 01, 2009 18:04

czyli zostawiając ath wystarczy mi silnik z wiązką? czy coś jeszcze ?bo taki bym.
tzn silnik, wiazka, komp, rozrusznik, alternator, itd


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr kwie 01, 2009 21:41

ATH ma wewnętrzne przeguby 100mm i zostaw je w spokoju. Wkładasz silnik z wiązką, pompe paliwa 3 barową zamiast tej słabej z RP. Można sam wkład pompy z PFa kupić tylko. Dodajesz przekaźnik 30 do sterowania kompem do skrzynki i już powinno gadać. Jeżeli chcesz nie mieć problemów z biegami to od razu przednią poduszkę zmień na poliuretan lub wałek alu. Co by nie pisać to 16V bardzo lubi rwać do góry przodem motoru. Jeżeli masz ABFa ori z MK3 to przepustnica będzie stukać o maskę i należy ją nieco młotkiem przefasonować lub wyciąć kawałek wzmocnienia.



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » śr kwie 01, 2009 22:47

to powiedzcie mi takie cos jeszcze. abfa bede mial z toledo. lapy silnika podejda z rp czy musza byc z abfa? i jeszcze takie cos ze jak teraz zloze to na skrzyni ath to jak z czasem bede zmienal na 2y to zrobie to bez problemu? p§P?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr kwie 01, 2009 22:50

dm414 pisze:i jeszcze takie cos ze jak teraz zloze to na skrzyni ath to jak z czasem bede zmienal na 2y to zrobie to bez problemu?
tarcza sprzęgła tylko do wymiany - bo ath 24 ząbki a 2Y 28 ząbków.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
Benson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 02, 2008 10:30
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: Benson » czw kwie 02, 2009 09:28

a jak jest z mfa mam pf'a po swapie na abf bedzie smigac wszystko?glownie chodzi mi o spalanie



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » czw kwie 02, 2009 11:41

a wyciągne silnik bez skrzyni z komory? poprostu nie chce rozpinać skrzyni.

[ Dodano: 02 Kwi 2009 13:57 ]
a jak z wydechem. chce założyć od razu kolektor ta technics czy coś takiego i jak go założę to połączę sie bez problemu z katem który teraz jest w aucie?
a co z sondą lambda i przepływomierzem??


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 02, 2009 20:54

Odkręcasz tylną łapę silnika, popuszczasz tą śrubę od łapy skrzyni, odkręcasz cały przód
dajesz silnik na jakiś wyciąg lub pas do ładunków i lekko unosisz. Potem na wykręconych już śrubach łączących silnik ze skrzynią skręcasz silnikiem i odchylasz go całego do przodu od strony rozrządu, potem lekko samym autem w tył i rozłączy ci się silnik od skrzyni, cofasz autem i gotowe. Znajomy mi takiego myka pokazał jak VRa my musieli wyjmować. :bigok: :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości