dokładny dolot w ABF , długość, średnica, obliczenia??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

dokładny dolot w ABF , długość, średnica, obliczenia??

Post autor: g-zone » wt maja 27, 2008 02:25

Jutro planuje wziąść się za konkretny dolot w ABFie, wyrzucam seryjną puche, kolanka już mam, stożek Pipercross też,generalnie mam plan jak to zrobić ale chciałbym się dowiedzieć dokładnie co i jak więc:

1)jak obliczyć długość i średnice?? planowałem ok 77mm założyć powerure

kiedyś na necie znalazłem takie coś:


długość przewodu

1)Obroty momentu maks. 2)Długość przewodu w mm
1) 2)
4000 350
4500 300
5000 270
5500 230
6000 210
6500 190
7000 170
7500 160
8000 150
8500 140
9000 130

2)czyli przyjmując że seryjny ABF osiąga max moment przy 4800 obr to najlepszy dolot byłby o dł ok 280 mm???? a jeśli np: chciałbym by max moment byłby przy ok 3500 obr to dł. ta musi wynosić ok 400 mm ???

3) jak można to odnieść do wydechu??? długości i średnicy??
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 02:26 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr maja 28, 2008 09:55

Funkcje powyzsza mozesz z 5% dokładnością przybliżyć funkcją wykładniczą o wzorze:

długość=(1600000/obroty)-50

Ze wzgledu na zjawiska falowe zachodzace w dolocie te dane ktore podałeś wydają się być mocno uproszczone (bo zjawisk falowych nie okreslisz prostą funkcją wykładniczą).

Według mnie dolot powinien mieć przekrój poprzeczny o polu powierzchni większym o max 10% niż pole powierzchni przepustnicy/przepustnic (a ja osobiście dobierałbym o takim samym przekroju). W przypadku ABFa średnica dolotu max 10% większa od średnicy wewnętrznej przepustnicy (ze wskazaniem na rowną średnicę).

Długośc dolotu dobierałbym tylko doswiadczalnie na hamowni bo te zaleznosci co podales sa wg. mnie nic nie warte. Mogą stanowić jakis punkt bazowy do umieszczenia stożka przy ustawieniu na hamowni, ale na pewno nie mozna bazowac tylko na nich.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » śr cze 11, 2008 05:02

co jest lepsze dla silnika??żeby złącze rury aluminiowej (bądź nierdzewki) z przepustnicą, było połączone pod kątem 90 st czy powyzej 120 tym lepiej?? patrząc na seryjną rure wydaje mi sie że 90 st, ale kiedys czytałem że czym prostrzy dolot tym lepiej dla silnika, jak Wam się wydaje??



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr cze 11, 2008 21:55

do wyliczania dolotu trzeba uwzglednic jeszcze co najmniej jeden wykladnik... dolot wyliczony z tych powyzszych wzorow moze odjac od tego co da seria
glownym parametrem do rozwazan powinny byc czasy walkow


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw cze 12, 2008 00:52

evolution pisze:do wyliczania dolotu trzeba uwzglednic jeszcze co najmniej jeden wykladnik... dolot wyliczony z tych powyzszych wzorow moze odjac od tego co da seria
glownym parametrem do rozwazan powinny byc czasy walkow
ok czyli w seryjne a ABFie są:

wałek ssący: Czas otwarcia 219 st. @ 1mm, 10.8mm max wznios zaw.

wałek wydechowy: 220 st. @ 1mm, także 10.8mm maximum wzniosu zaw.

jak wygląda ten wzór?? bo szukałem i nie moge go znaleść

pozdrawiam



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » czw cze 12, 2008 01:03

.......i ja czekam na taki wzor do silnika a budowie kolektora ssacego jak ma ABF czy inny 16V VW...moze dopisz EVO ze wzor ktory masz tyczy sie indywidualnych przepustnic. Jak zamierzasz go usredniac , liczyc czesciowe dobicia to sadze ze szybciej bedzie dobrac jednak ta dlugosc na hamowni



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw cze 12, 2008 09:29

voj2s pisze:.......i ja czekam na taki wzor do silnika a budowie kolektora ssacego jak ma ABF czy inny 16V VW...moze dopisz EVO ze wzor ktory masz tyczy sie indywidualnych przepustnic. Jak zamierzasz go usredniac , liczyc czesciowe dobicia to sadze ze szybciej bedzie dobrac jednak ta dlugosc na hamowni
nie za duzo bys chcial?? :> ja sobie sam wyprowadzilem, chwilka zabawy i dziala z dokladnoscia +/- 5 procent w skali obrotow
potrzeba miec pare informacji..
predkosc fali w kolektorze- predkosc dzwieku bo fala to nic innego jak dzwiek
wyjasnienie tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Prędkość_dźwięku
czas w ktorym fala ma wrocic i doladowac cylinder jest zalezny od obrotow i czasu otwarcia zaworu ssacego..
a co mi tam to moge podac :goof: wzor na dlugosc kanalu dolotowego jednego cylindra, po odpowiednim przeksztakceniu mozna obliczyc dolot

dlugosc calkowita kanalu * (x) = kat otwarcia / 60 / rpm * v dzwieku


x we wzorze to wielokrotnosc odbicia fali ciezko byloby zrobic dolot by wykorzystac pierwsze odbicie fali. aczkolwiek pierwsze odbicie byloby najmocniejsze kazde nastepne slabnie, podany wzor jest przykladem ja funkcjonuje na troche wiekszej ilosci zmiennych

p.s. katy walka sa nieco ine jak te podane wyzej
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 09:31 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » czw cze 12, 2008 23:57

ogolnie to wszystko jasne poza:
a) przyjecie ze fala ma predkosc dzieku jest mocnym uproszczeniem i glownie z tego uproszczenia wynika roznica miedzy teoria a praktyka
b) podales wzor na dlugosc kanalu ....chyba nie powiesz ze z tego wzoru liczysz odleglosc od zaworu do konca rury do filtra .....1 a 4 cyl na ladnych kilka cm roznicy wiec dla ktorego policzone daje najlepszy efekt??
PS a co do tego czy nie za duzo bym chcial to pewnie tak....... CHCIAL BYM ZEBY BYL POKOJ NA SWIECIE...wzory znam i ich zastosowanie
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 23:58 przez voj2s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt cze 13, 2008 09:10

ad a) to jest uproszczenie ale celowo podalem link, predkosc fali jest zalezna od gestosci gazu i jego temperatury, trzeba wybrac odpowiednia wartosc

ad b dlugosc jednego kanalu, od przepustnicy do filtra sa inne parametry i liczy sie tez nieco inaczej

ad p.s. nie bierz wszystkiego na serio :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 03, 2010 16:32

Nie chce zakładać nowego tematu wiec pisze tu: idzie kupić dolot do 16V KR/PL/9A taki gotowy profi?? chodzi mi głównie o rogala z silikonu i grzyba zakładanego na klape



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości