1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: mariogo » ndz paź 09, 2016 09:37

Witam. Moje pytanie jest następujące. Mam dawcę silnika 1.8T AGU, Audi A3 1998r. Audi ma na liczniku 372tys km. Ostatnia wymiana oleju na kartce w komorze to rok 2011. Audi wystało się gdzieś na placu w Niemczech bo to widać po silniku (rdza i śniedź). Silnik odpala bardzo dobrze i cichutko, równo pracuje. Błędów na VAGu nie ma oprócz info że Aku słaby... bo jest... Termostat nie trzyma ale nie oto chodzi.
Problemy, dylematy: (robić SWAP do mojego MKIV wywalając chlejącym litrami olej silnik AQY 2.0....)
1.Przejechałem się AUDI z zapiętym manometrem. Ciśnienie doładowania 0,4 bar w porywach czasem do 0,5 ale rzadko....autko się rozpędza dobrze. Czemu nie 0,6bar?
2. Podciśnienie w kolektorze przy wolnych obrotach -0,4 bar, zaciskam szczypcami podciśnienie z ssącego wiodące do DV i podciśnienie leci do -0,6....DV uwalony?
3. Ciśnienie smarowania na tym starym oleju którego jest poniżej minimum lekko, przy wygrzanym silniku ok. 1,5 bar....podniosę obroty do 2tyś i leci powyżej 3 bar.
4. Pomiar kompresji ciepły silnik cylindry po kolei 1-12,5 bar 2-14,5 bar 3-14,5 bar 4-12,5 bar. Próba olejowa i wszystkie cylindry 14,5 około...dobrze?

Piszę o tym bo nie znam 1,8T na tyle aby sam podjąć decyzję czy warto SWAPować to do Golfika....Bo..... No właśnie chciałem uzyskać z tego AGU moc 180PS docelowo aby było sprawnie i na długo.Czy taka baza będzie OK?
Z góry dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

Pastusiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1040
Rejestracja: pt mar 13, 2015 23:56
Auto: VW
Silnik: 1,8T

Re: 1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: Pastusiak » śr paź 12, 2016 23:19

Ja bym powiedział tak, może być problem z turbiną, może coś tam nie hulać, bez logów dynamicznych + najlepiej pomiaru na hamowni ciężko cokolwiek powiedzieć.
A tak ogólnie nie lepiej sprzedać 2,0 Golfa i poszukać np A3 1,8T 98 rok AGU? całe auto? dopłacisz trochę ale masz konkret.
Natomiast tutaj swap dość starej jednostki (bo posiadają taką samą u siebie..) trochę może nieopłacalny?
ja mam 2000 rok, za auto bym wołał ok 10-10,5 tys to z 98 byś znalazł za 8-9 tys do małych jakiś tam poprawek, a jak już chcesz swap robić to ja bym wolał 180 konną jednostkę.

Wydaje mi się że to AGU jest w miarę ok, ale żeby zobaczyć czy coś i co w ogóle go boli, to tylko logi (+hamowanie) a tak to można gdybać.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: rysiektr » czw paź 13, 2016 20:02

Za duży rozrzut ciśnienia na cylindrach. MAX 1 bar a nie 2 bary... silnik nadaje się do rozebrania, rewizji i wymiany zużytych elementów.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

Re: 1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: mariogo » pt paź 14, 2016 23:58

Rozumiem. Dlatego napisałem o cisnieniach. Tylko ze on pracuje idealnie równo. Stał bardzo długo i pierwsze odpalenie i cisza. Zero klepania itp. A Swap do Golfa a nie zakup Audi bo Golf ideał. Bardzo wyposażony. Nawet webasto. Ma zostać. A o dobre 180PS np AUQ ciężko do 1500zl komplet ze skrzynią wiązka itp. Ja dałem za AGU 1400zl za wszystko.


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: rysiektr » sob paź 15, 2016 09:15

Wiesz, rob jak chcesz. Ja bym go rozebrał przed swapem. Możesz najwyżej same pierścienie i panewki wymienić.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
mariogo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: sob lut 26, 2005 22:49
Lokalizacja: WRA H
Kontakt:

1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: mariogo » sob paź 15, 2016 09:52

Cisnienie oleju trzyma bardzo dobrze. Z praktyki wiem ze wym pierscieni nie zawsze wychodzi na plus...
Dzięki za zainteresowanie.


Golf IV 1999 1.8T, Sharan 2003 1.8T.

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

1.8 T AGU zdrowa seria? 372tys km

Post autor: rysiektr » sob paź 15, 2016 14:16

Dlatego pisze ze najwyżej wymienisz pierscienie :-)
Dopóki nie rozbierzesz to sie nie dowiesz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości