Re: MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

Re: MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: bigsasza » ndz kwie 13, 2014 13:26

Witam Wszystkich serdecznie!

Jestem od około 5 m-cy szczęśliwym posiadaczem MK3 1.8T z silnikiem od TT 1.8T AUQ. Nieseryjnie auto posiada FMIC oraz DP 83mm, reszta wydechu to przelot 60mm, dolot to filtr gąbka papercross. Skrzynia i sprzęgło seria od TT 180 PS. Zestrojony obecnie na 230ps. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i zastanawiam się co dalej i ile może to kosztować. Celuję w 250-300PS (w zależności od kosztów) Tu zwracam się do Was z prośbą o pomoc.

Mianowicie:
1)czy jest jakaś turbina K04, która p&p (bez zmian kolektora, DP i dolotu) pasuje do AUQ i czy faktycznie zmiana ta (z k03s 052 na k04) może po zestrojeniu dać przyrost rządu 20-30 PS na seryjnych wtryskiwaczach, czy przy zmianie turbo konieczna jest też zmiana wtryskiwaczy?
2)jakie wtryskiwacze wybrać, jaki jest koszt ich zakupu i czy pasują p&p do AUQ, czy zwykły mechanik bez problemu je zamontuje, czy potrzebna jest dodatkowa regulacja?
3)jaką turbinę prócz K04 warto zamontować do AUQ, czy ta od mocnego VOLVO(chyba T04) wymaga dużej ilości przeróbek, czy ktoś na forum wie co dokładnie i w jaki sposób przerobić, czy ktoś z Was to robił i posiada np. zdjęcia dorabianego pod turbo kolektora, dolotu, jakie wtryski dobrać do tego turbo, co jeszcze trzeba dorabiać wymienić, czy napisany dobrze program ogarnie zmiany?
4)ile jest w stanie wytrzymać seryjne sprzęgło i skrzynia 5b od TT (chodzi mi o NM i PS), czy przy mocach rzędu 270 - 300 PS i momencie 350 NM skrzynia i sprzęgło dadzą radę, jeśli nie to jaki sprzęgło wybrać, żeby pasowało p&p i jaki koszt takiego zabiegu?

Pytam Was orientacyjnie o koszta, potrzebne części i poziom trudności wykonania powyższych zabiegów. Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2015 01:01 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

marog60
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 136
Rejestracja: pn maja 03, 2010 19:49
Lokalizacja: lubelskie

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: marog60 » ndz kwie 13, 2014 17:08

k04 sobie odpusc za malo ci da,wkladaj od razu turbo z evo 8,9.potencjal 320-350.jest to najlepsze turbo przy ktorym nie musisz zakuwac silnika.sprzeglo z vr6 na zamachu z g60 spokojnie da rade.



Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » ndz kwie 13, 2014 20:58

Jeśli celujesz w ~300KM i wiesz, że są to pewne koszty to zmień też skrzynie na 6b. Turbo od 2.0 TFSI bodajże K04 064 wystarczy na około 300KM, kolektor jakiś custom, wtryski 525cc.
Najlepiej zapytaj jakiegoś tunera który sam dobierze odpowiednie podzespoły i odpowiednio to wystroi np Apsik z Pro-Tune, GTO - Digitun



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: bigsasza » pn kwie 14, 2014 21:16

Dzięki chłopaki za info. Słyszałem właśnie o tym turbo od TFSI i ponoć nie ma z tym aż tak dużo przeróbek. Odnośnie skrzyni to czy 5b od TT nie poradzi sobie z tą mocą?? Kolektor nie będzie stanowił problemu, bo znajomy robi cuda z nierdzewki i dorobimy coś na podobieństwo oryginału. Podajcie mi proszę jeszcze orientacyjny koszt wtrysków 525 oraz sprzęgła. Chcę zrobić 200 poniżej 18 sek, obecnie zajmuje mi to 23sek (na k03-052). Pozdrawiam!


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » pn kwie 14, 2014 21:32

http://allegro.pl/wtryskiwacze-siemens- ... 46646.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tu masz 630 bo 525 są tylko 10zł tańsze na sztuce i jeszcze trzeba do 525 przejściówki z USC.
Sprzęgło jednomas (228mm)to około 600zł części. 5b jest po prostu słabsza, ma mniejsze sprzęgło 228mm vs 240mm. Ja jeśli celowałbym w takie moce to bym się nawet nie zastanawiał nad zmianą



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: spawacz » wt kwie 15, 2014 11:09

Do tej mocy ktorej oczekujesz 440 ci wystarcza bezproblmowo , lub 380 BAm/Volvo + 4 bar reg. kup normalny kolektor wydechowy to 1, a ten smiec co masz seryjny wywal w piz...u . 2.Mozesz kupic td04hl-13T i dac kolo kompr 16T lub 19T jak chcesz miec wiecej. na 16T zrobisz ok 300-320KM, daj sobie spokoj z K04 , moszesz tej kupic replike GT2871 za 1300 nowa ktora daje ok 350-400KM na malym zeliwie co by spool byc w miare.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » wt kwie 15, 2014 12:30

Wtryski od bam'a ludzie cenią sobie jak za woły, lepiej dołożyć i spokojnie będzie śmigał na 3bar. regulatorze i w razie większego apetytu na moc paliwa nie zabraknie. Albo przerobić listwę i gniazda tak, żeby weszły wtryski od Rovera 460cc



Awatar użytkownika
Sosen_TDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw kwie 01, 2010 12:04
Lokalizacja: WGS XXXX

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Sosen_TDI » wt kwie 15, 2014 12:38

podpinając się pod temat - w Leonie Cuprze 2003 przy silniku 1.8T AUQ jest turbo k03s?
PS. Leon anglik ! ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » wt kwie 15, 2014 19:30

Jeśli nikt nie zmienił to tak a dokładniej K03 052 ;)



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: bigsasza » śr kwie 16, 2014 18:35

Dzięki chłopaki za super info. Z tego co się orientuję to Leon Cupra powinien mieć w serii 210 lub 225 PS w zależności od rocznika, a to już chyba k04 jest, o ile nie pomyliłem Cupry z Cuprą R, a chyba pomyliłem. AUQ na pewno były w TT i Octavia RS. Pozdrawiam!


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » śr kwie 16, 2014 19:22

Leon Cupra ma silnik AUQ,APP czyli 180KM więc posiada turbine potocznie zwaną K03s a Leon Cupra R ma właśnie K04 ;)



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: bigsasza » śr kwie 16, 2014 22:17

Czyli w sumie potrzebuję:
1)wtryski i chyba faktycznie zdecyduję się na te mocniejsze, na pewno to nie zaszkodzi, te 630 P&P pasują?
-regulator ciśnienia paliwa (na allegro są za 100zł z regulacją od 1 do 10 bar http://allegro.pl/regulator-cisnienia-p ... 64111.html" onclick="window.open(this.href);return false; -czy takie coś da radę?)
2)skrzynię na razie zostawię 5b (ze względu na koszta oczywiście)
3)sprzęgło rozumiem, że to seryjne od TT AUQ nie da rady, więc przyjdzie jednomas od VR6 (sprzęgło Vr6 o numerze: 3000 384 001 sachs
jednomas o numerze 037 105 273C) mam tu pytanie czy to sprzęgło jest faktycznie dużo wytrzymalsze od tego, które mam? Przecież AUQ w serii ma 180 PS a VR6 ma 174PS, jaki moment wytrzyma seria ??? A tak na marginesie to już teraz jak powariuje na niższych biegach to śmierdzi :? Czy do części które wymieniłem potrzebuję coś jeszcze, żeby dokonać kpl zmiany sprzęgła?

Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam! :pub:
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2015 01:02 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: Mr Coffee » czw kwie 17, 2014 15:33

Jeśli kupisz wtryski 630cc (oczywiście nie ma takiej potrzeby) to nie potrzebny Ci żaden regulator ciśnienia paliwa bo one leją 630cc przy 3 barach. Pomyśl raczej o mocniejszej pompie paliwa. Co do sprzęgła to dużo mocniejsze ono nie jest. Bardziej chodzi o to, że później jest dużo niższy koszt wymiany sprzęgła jednomasowego niż dwumasy bo odpada właśnie koszt koła zamachowego.
Najpierw zdecyduj się jakie turbo a później myśl o kolektorze. Kolektor można wydumać jakiś custom



bigsasza
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: pt mar 14, 2014 22:10

MK3 AUQ K03s - co dalej ???

Post autor: bigsasza » sob sty 03, 2015 00:21

Dzięki, dam znać jak zakupię turbo, zacznę od tego, no chyba że sprzęgło padnie to zacznę od sprzęgła. TD04 to turbiny, które montowano w Lancerach i VolVo? W jakich autach montowano GT28 i która lepiej się nada? A może ta z TFSI K04? Nie mam pojęcia co wybrać, biorą pod uwagę również to, żeby nie wyszło za drogo. A może ktoś z Was wie gdzie można nabyć taką replikę GT28 i czy jak się ona sprawuje?


No i oczywiście byłbym wdzięczny jakby ktoś zamieścił foto story z wymiany turbo, dolotu, dp i kolektora.

Póki co zgodnie z zaleceniami GTO (za co wielkie dzięki), zmodyfikowałem FMIC na dwustronny, i zbiłem tym zabiegiem ok 5 s do 200km/h ! (do 100km/h poniżej 6s). Teraz sprint do 200km/h zajmuje ok 18s, co już uważam za niezły wynik oczywiście jak na K03s. Rzeczywiście jednostronny cooler nie nadaje się do 1.8T, meeega hamuje przepływ. Dalsze plany to wtryski, ew hybryda oraz program. Pozdrawiam.



Mam jeszcze pytanie odnośnie K03s, czy da się coś zrobić żeby poprawić ciśnienie doładowania w górnym zakresie obrotów, powyżej 5,5 tyś obr spada boost o około 0,2-0,3 bara. Czy to wina kolektora seryjnego, który zapycha się przy wyższych obrotach, czy po prostu turbina jest za słaba? Czy wymiana kolektora na rurowy pozwoli utrzymać doładowanie przy wyższych obrotach, czy to bezsensowny mod? Z góry dzięki za info i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony czw sty 22, 2015 01:00 przez bigsasza, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój były MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=545063" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości