Strona 1 z 3

Jaki fmic do 1.8T

: czw lip 04, 2013 21:46
autor: Mertruve
Witam,

Pytanko jak w tytule, jaki fmic zakupić aby spełniał swoje zadanie lepiej niż seryjny intercooler i wystarczał na 200km+. Interesuje mnie nowy, kompletny intercooler. Oglądałem na allegro chinskie specyfiki po 1400zł, czytalem, ze nie są złe i spelniają swoją rolę. Czy nie ma nic lepszego, tanszego? Moze jakies linki do sklepów? Chcialbym na dniach zamowic sprzęt. Ogladalem tez oferty na ebay-u i nie wiem za bardzo jaki ma byc rozmiar czy 2.5'' czy 2.25''?

Jaki fmic do 1.8T

: sob lip 06, 2013 22:13
autor: louderr_88
za około 1500 zł większość firm strojących auta wykonają kompletny fmic i zamontują profesjonalnie.
Wiec gotowe zestawy raczej sie nie opłacają
skąd jestes to ludzie polecą jakies warszty które by to zrobiły

Jaki fmic do 1.8T

: ndz lip 07, 2013 13:56
autor: Mertruve
Jestem z Łodzi, kontaktowałem się tutaj z CompSportem, która wydaje mi się najbardziej profesjonalną firmą w mojej okolicy, intercooler z montażem wycenili mi na ok 1800-2000 a to już całkiem spora różnica. Ja akurat mam taką mozliwość, że mógłbym sobie zainstalować gotowy zestaw sam, jedynie nie potrafie zdecydować się na jakiś zestaw. Poza tym większosc osób, które decydują się na fmic w golfie IV, rezygnuje z kratek w zderzaku poniewaz teoretycznie inaczej rury nie zmieszczą się w zderzaku, ja jednak widziałem sporo egzemplarzy gdzie rury są elegancko schowane w zderzaku, i kratki na swoim miejscu. Chciałbym jeździć bardziej z partyzanta niż z wywalonymi na wierzch rurami :) Ciekawi mnie rozwiązanie tego problemu w Golfie.

Tutaj przykład ostatnio znaleziony na allegro:

Obrazek

Obrazek

Mimo wszystko, jesli ktos wie, gdzie mozna zdobyc w okolicy Łodzi taniej odpowiedni intercooler, bede wdzieczny. Tak jak mówię, moze to byc chinski odpowiednik, lub moze sprzęt z innego samochchodu, wazne aby był nowy i kompletny.

Jaki fmic do 1.8T

: pt lip 19, 2013 23:59
autor: jabloner
A jam takie pytanie, czy zmiana intercoolera na większy i doprowadzenie go do seryjnego orurowania da jakiś efekt czy rury też trzeba zmieniać. Zależy mi na zestawie na ok 180-190KM no może 2000 :jezor:

Jaki fmic do 1.8T

: ndz lip 21, 2013 16:18
autor: malinex2
Witam przylaczam sie do tematu i tak jak kolega tez jestem spod łodzi . Kolego a czy w tej firmie doradzaja wszystko i zrobia autko na zamowienie tzn ja im mowie jakie osiagi mnie interesuja a oni dzialaja ? takze potrzebowal bym zrobic wirus w razie potrzeby zmienic wtryski i zalozyc ten fmic no i wszystko elegancko zestroic ze soba. NA jakiej ulicy znajduje sie ta firma? przyjade z urlopu to podjechal bym chetnie do nich i wypytal co i jak

Re: Jaki fmic do 1.8T

: ndz lip 21, 2013 19:11
autor: Mertruve
Tzn nie wiem czy można nazwać to zamówieniem, natomiast oczywiście możesz im zlecić wykonanie dla Ciebie kompletnego fmic z orurowaniem oraz z programem i hamownią, i oni Ci to wszystko w cenie założą i zestroją, z wtryskami też pewnie nie byłoby problemu. Compsport jest w Łodzi na ul. Poziomkowej 3.

To jest oryginalny mail od Compsportu, dotyczył Golfa IV:

"Witam, koszt strojenia to 1500zł.
Montaż intercoolera ok 1800zł-2000zł.
Bardzo ciężko zmieścic intercooler pod fabryczny zderzak golfa.
W razie pytań proszę dzwonic: 504 833 065
Pozdrawiam
Patryk Drygacz
Compsport Łódź"

Kontaktowałem się też z Zastec'iem (ZTR) czyli drugą profesjonalną firmą z Łodzi i też cytuje ich odpowiedź:

"witam,
centralny, wydajny intercooler, orurowanie ze stali kwasoodpornej oraz łączniki silikonowe zbrojone wraz z montażem to koszt 2.000 zł
pozdrawiam"

ZTR jest na ul. Puszkina 80

Jaki fmic do 1.8T

: ndz lip 21, 2013 22:52
autor: malinex2
slyszalem tez o firmie Quattro Garage jesli nie pomylilem nazwy wiesz cos na jej temat ? widzialem pare ich projektow na spotkaniach Vaga pod pasazem i powiem ze robily robote . Mysle ze poprostu wysle do compsportu takze emaila z podobna trescia i wszystkim co chcialbym zrobic . Oczywiscie ja mowie to przypuszczalnie bo dopiero szukam dobrego GTI 1,8 T mk4 i jeszcze nie wiem na ktory silnik 1,8 T sie zdecydowac ... Nie chcialbym osiagac 300 ps i zajecha silnik ,ale myslalem tak o 190-200 ps maks . Z tego co wiem wirusem uzyskam mysle spokojnie te 20-30 ps + ten colerek wiec mysle 180 tak na luzie powinno byc co by mi tez w zupelnosci starczylo . Wiadomo zalezy od wersji silnika nad ktora jeszcze mysle . Kazdy doradza mi kupno tej pierwszej 150 konnej wersji gdyz jest podobno najtwardsza jesli sie nie myle to AUG . Mam poprostu taki projekt i odlozone fundusze ktore z miesiaca na miesiac ciagle rosna i chcialbym oddac auto do profesjonalnej firmy ktora mi to zrobi pod kluczyk ze tak powiem i bd mial pewnosc ze silnik mi nie padnie po paru tygodniach uzytkowania . Nie jestem entuzjasta ciaglej szybkiej jazdy i pilowania silnika ,ale lubie jak moje auto pokazuje pazurki czasami :) Stad moje zainteresowanie tematem . Jakbys cos wiedzial wiecej to daj znac moze na pw bo nie bd zasmiecac tematu . Sam caly czas przebywam w niemczech wiec nie mam mozliwosci pojezdzic po łodzi i poszukac . Slyszalem tez o jakiejs hamowni w okolicach pojezierskiej lub matki teresy ale nie moge sobie nazwy przypomniec

Jaki fmic do 1.8T

: ndz sie 18, 2013 17:35
autor: Vaxh
Do okolo 200ps wystarczy 550x180 czy trzeba ładować 550x230?

Re: Jaki fmic do 1.8T

: ndz sie 18, 2013 21:01
autor: szpieg
Vaxh pisze:Do okolo 200ps wystarczy 550x180 czy trzeba ładować 550x230?

da rade, tylko zeby nic go nie przysłaniało :)

Jaki fmic do 1.8T

: pn sie 19, 2013 12:49
autor: GregorzG60
spokojnie wystarczy 180 , choc na 230 bedą lepsze efekty, ale to wiadomo.

Jaki fmic do 1.8T

: śr sie 21, 2013 22:13
autor: Vaxh
Lepsze efekty czyli? Planuje FMIC program i ewentualnie downpipe 3' jaka ewentualnie roznica bedzie miedzy 180 a 230??

Jaki fmic do 1.8T

: czw sie 22, 2013 10:46
autor: mlodyluk
szcerze mówiąc ja do leona upchałem IC 550x 230 po zwykły zderzak, a le przyznaje że było cięcia i przeróbka wzmocnienia. jednak na zewnatrz nie zmienił się zderzak.

jeszcze nie robiłem korekty softu ale mimo dużego IC nie czuje jakiejs wielkiej dziury po zmienie biegu a tego sie obawiałem bo turbo jednak ma wiecej do napompowania.

różnica jest taka że przed ic rura jest gorąca a za nim jest chłodna, nie spodziewałem sie aż takiej różnicy.
jak będe robił korekte to napisze ile mi spadła temp w dolocie. :grin:


aha i jeszcze pamietajcie żeby sprawdzić czy map sensor jest u Was icku ale chyba każdy 1.8t ma :bigok:

Jaki fmic do 1.8T

: czw sie 22, 2013 19:26
autor: GregorzG60
nie każdy , AGU nie ma wogóle mapa w icku :) prostsza sprawa wtedy.

Lepsze efekty czyli? Planuje FMIC program i ewentualnie downpipe 3' jaka ewentualnie roznica bedzie miedzy 180 a 230??
lepsze efekty czyli wieksza moc i moment. roznice dopiero mozna zauwazyc powyzej 230-240km , gdzie 180mm zablokuje Cie w okolicy 230ps ,a 230mm pozwoli na 250+.

Jaki fmic do 1.8T

: pt sie 23, 2013 00:10
autor: mlodyluk
GregorzG60 pisze:nie każdy , AGU nie ma wogóle mapa w icku prostsza sprawa wtedy.

aha, no Agu akurat nie ogładałem tak dokładnie, alee faktycznie to dużo ułatwi. :bigok: