Bolączki 1.8T

Forum techniczne związane z silnikami 1.8T / 20V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Jar3kGTI
Vag Podlasie
Vag Podlasie
Posty: 399
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 01:34
Lokalizacja: Suwałki

Bolączki 1.8T

Post autor: Jar3kGTI » czw maja 16, 2013 22:19

Witajcie, przymierzam się do kupna S3/A3 Golf4 w 1.8T, słyszałem tylko, że lubi dużo oliwy wypijać. Jakie bolączki mają te silniki i na co sprawdzić uwagę przy kupnie auta z tym silnikiem. Z góry dzięki za pomoc :) :pub: :pub:


Obrazek

"Turbo läuft, Turbo säuft"

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Bolączki 1.8T

Post autor: Yuri » czw maja 16, 2013 23:54

JareCzek69 pisze:słyszałem tylko, że lubi dużo oliwy wypijać
Że co? :crazy:



Awatar użytkownika
Jar3kGTI
Vag Podlasie
Vag Podlasie
Posty: 399
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 01:34
Lokalizacja: Suwałki

Bolączki 1.8T

Post autor: Jar3kGTI » pt maja 17, 2013 08:50

Olej lubi pić.. Tak kiedyś kolega mówił.


Obrazek

"Turbo läuft, Turbo säuft"

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Bolączki 1.8T

Post autor: szpieg » pt maja 17, 2013 09:26

bajdurzenie .... silnik w dobrym stanie nie bedzie brał oleju ...
1.8t nie ma wad ! najlepsza jednostka napędowa we wszechświecie ;)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

piotrekvr6
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pt gru 11, 2009 03:12
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Bolączki 1.8T

Post autor: piotrekvr6 » pt maja 17, 2013 20:42

Znam przypadek AGU przebieg 420000km w aso cały czas jeżdzony na mobilu 5w40. Na 10 tyś km ubywa 0,4 l oleju.



mroziu22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 19:54
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Bolączki 1.8T

Post autor: mroziu22 » sob maja 18, 2013 19:09

Bolączką na pierwszy rzut są cewki ale to jest pryszcz. Każda cewka zapłonowa jest osobna. Umieszczone są na wierzchu. Nawet jak padnie to koszt od 40pln(używka) do 150pln(nowa). Wymiana cewki trwa 15 min, wystarczy klucz imbus. Ogólnie silnik jeśli zadbany to bardzo przyjazny. Można zagazować i śmigać ekonomiczniej niż dieselem. Przyjemność z jazdy bezcenna. Bardzo polecam. 5 lat temu miałem GTI 1.8T przebieg był olbyrzmi a stan ogólny samochodu zły, jednak silnik nie do zajechania. Obecnie posiadam leona z tym silnikiem. Następnego też bym kupił z tym motorem. Polecam


Jest -> a4 b7 1.8T BFB :)

było
MKIV 1.8T AUM najlepszy z najlepszych 200+KM homemade :)
Leon 1.8T APP
Golf 1.9TDI ARL
Golf 1.8T AGU
Golf 1.4 cokolwiek

Awatar użytkownika
Mr Coffee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 17:31
Kontakt:

Bolączki 1.8T

Post autor: Mr Coffee » sob maja 18, 2013 19:31

Co prawda to prawda 1.8T nie ma wad :bigok: A całkiem poważnie 1.8T to bardzo fajny silniczek, który ma niezły potencjał. Minusem jest to, że ma dużo tego osprzętu, tych czujników itp. Warto się więc zaopatrzyć w jakiś kabel vag by nie tracić za bzdury u mechaników ;) Osobiście zrobiłem ponad 50tys km i jestem bardzo zadowolony. Następne auto jakbym kiedykolwiek zmieniał to też pewnie 1.8T tylko w jakiejś większej budzie i z napędem na 4 koła bo w górach się przyda :)



Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: Bolączki 1.8T

Post autor: szpieg » ndz maja 19, 2013 12:51

mroziu22 pisze:Bolączką na pierwszy rzut są cewki ale to jest pryszcz. Każda cewka zapłonowa jest osobna. Umieszczone są na wierzchu. Nawet jak padnie to koszt od 40pln(używka) do 150pln(nowa). Wymiana cewki trwa 15 min, wystarczy klucz imbus. Ogólnie silnik jeśli zadbany to bardzo przyjazny. Można zagazować i śmigać ekonomiczniej niż dieselem. Przyjemność z jazdy bezcenna. Bardzo polecam. 5 lat temu miałem GTI 1.8T przebieg był olbyrzmi a stan ogólny samochodu zły, jednak silnik nie do zajechania. Obecnie posiadam leona z tym silnikiem. Następnego też bym kupił z tym motorem. Polecam
w sprawie cewek warto zadzwonic do ASO i sprawdzic po numerze seryjnym czy nie kwalifikuja sie do akcji serwisowej (sa wymieniane za darmo)


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Bolączki 1.8T

Post autor: GregorzG60 » śr maja 22, 2013 11:42

Najwiekszą bolączką 1.8T jest poprzedni właściciel.
Pozatym nieszczelnosci w dolocie, pekajace pompy wody, napinacz lancuszka walkow, popekane kolektory i strony gorąca turbo (od palowania na niesprawnym silniku z nieszczelnoscimi , niesprawna cewka , przeplywką), padaja cewki , przeplywki (srednio wystrzymuja 200-250tys km), wycieki oleju z pod pokrywy, ale to są drobnostki.
Ogolnie nie ma się co martwić. Polecam 1.8TDobry wytrzymaly sprzet z potencjalem, smiało można gazować. Sprawny nie bierze oleju przy normalnej jezdzie.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
Jar3kGTI
Vag Podlasie
Vag Podlasie
Posty: 399
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 01:34
Lokalizacja: Suwałki

Bolączki 1.8T

Post autor: Jar3kGTI » czw maja 23, 2013 23:14

W Skodzie SuperB siedzi ten sam silnik 1.8T co w passacie?


Obrazek

"Turbo läuft, Turbo säuft"

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Bolączki 1.8T

Post autor: GregorzG60 » pt maja 24, 2013 00:44

Tak jest ten sam 1.8T z 20zaworami i turbiną k03 :)


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

Awatar użytkownika
Jar3kGTI
Vag Podlasie
Vag Podlasie
Posty: 399
Rejestracja: ndz sie 07, 2011 01:34
Lokalizacja: Suwałki

Bolączki 1.8T

Post autor: Jar3kGTI » pt maja 24, 2013 11:01

Dobra, dzięki wszystkim za pomoc :). Do kupna auta mam troszkę czasu, więc zastanowię się jeszcze czy 1.8T czy jednak 1.9TDI :). Można temat zamknąć lub zrobić z niego takie FAQ silnika 1.8T :pub:


Obrazek

"Turbo läuft, Turbo säuft"

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Bolączki 1.8T

Post autor: ADi997 » pt maja 24, 2013 22:57

3 lata jeździłem 1.8T a teraz 2 lata już 1.9TDI i podsumowując:

-spalanie przy takim samym stylu jazdy prawie o połowę mniejsze w dieslu (1.8T 11-13l ; 1.9TDI 6.5-7l)
-awaryjność też z plusem dla tdi, nieskomplikowana stara sprawdzona konstrukcja, raczej nie ma obaw o PD
-osiągi w tabelce na korzyść 1.8T aczkolwiek w codziennej jeździe elastyczność i spory moment obrotowy w dieslu jak dla mnie jest bardziej przyjemny w użytkowaniu
-tuning, w jednym jak i w drugim jest spore pole do popisu jednak z przewagą dla 1.8T, w 1.9TDI osmiozaworowa głowica ogranicza osiągi nawet z dużym turbo pokroju gtb22.

Wszystko zależy jak kto użytkuje samochód i czego od niego oczekuje. Moje porównanie 1.8T 150KM & 1.9TDI PD 130KM.
Wybieraj :-)


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
GregorzG60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
Lokalizacja: podkarpacie

Bolączki 1.8T

Post autor: GregorzG60 » sob maja 25, 2013 14:40

Dołożenie gazu do 1.8T powoduje że 1.9Tdi już się nie opłaca jesli chodzi o koszt przejechanych 100km.


http://gregor10.pl Chiptuning Diagnostyka Hamownia DPF OFF

ODPOWIEDZ

Wróć do „1.8T i 20V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości