Racja są 2 uszczelki - mój błąd - pakuj w takim razie tę grubszą
Co do pęknięcia to wg. mnie jakiekolwiek pęknięcie kolektora kwalifikuje go do wymiany, ale to tylko moje widzimisię
Też tak sądzę, że skoro jest pęknięcie to należy to ogarnąć. Gdyby była pęknięta w środku tak jak widziałem u niektórych to podobno można z nią jeździć, ale jak pękła już z boku to znaczy, że może przedmuchiwać ( tak mi się wydaje ). Może to pęknięcie było przyczyną późniejszego wstawania turbo?? Według danych AGU ma max Nm przy 2 tys obr/min, u mnie dopiero dobrze jechał tak od 2.3-2.5 tys obr/min. Ogólnie problemem było to, że jak na 150KM to raczej słaby był. Teraz już wiem, że zbiegło się kilka rzeczy i dlatego auto niedomagało.
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: pt kwie 06, 2018 11:32
autor: Kazekdp
Witam mam mały problem z ic bo nwm jaki mam dobrać i gdzie go zamontować tak żeby było dobrze bo teraz ten który nam jest zamontowany pod zderzakiem...... a po drugie mam zostawi ona seryjna chłodnice od 1.8 RP bo wloty do ic są na bok zamiast ma boki tali doradził mechanik ... i problem polega na tym ze chciał bym upchnac większą chłodnice np od pasata 2.0 9a jest duża i akurat taka mam tylko nwm jaki dać ic i gdzie zamatowac żeby wszystko fajnie weszło
Witam mam mały problem z ic bo nwm jaki mam dobrać i gdzie go zamontować tak żeby było dobrze bo teraz ten który nam jest zamontowany pod zderzakiem...... a po drugie mam zostawi ona seryjna chłodnice od 1.8 RP bo wloty do ic są na bok zamiast ma boki tali doradził mechanik ... i problem polega na tym ze chciał bym upchnac większą chłodnice np od pasata 2.0 9a jest duża i akurat taka mam tylko nwm jaki dać ic i gdzie zamatowac żeby wszystko fajnie weszło
Gotuje Ci się na tej chłodnicy? Czy dlaczego chcesz zmieniać?
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: sob kwie 07, 2018 22:19
autor: marcinas1983
Tak wygląda moje żeliwo z k03
Popękana w kilku miejscach... czekam już za nową, ciekawe jak z jej jakością będzie... hehehe.
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: sob kwie 07, 2018 22:33
autor: Kazekdp
Chce zmienić bo ic jest źle zamontowany przez mechanika pod zderzakiem mógł bym wywiercic dziury albo wyciąć ale nie chce amatorki. A co do chłodnicy to noe gotowalo ale przy -5 stopniach co chwile mi się włącza wentylator na postoju po rozgrzaniu do 90 to pewnie przy 20 na zawnatrz się nie wyłączy
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: pt kwie 13, 2018 07:23
autor: henio098
Ja również mam pytanko o chlodnicę do 1.8t pod mk3 i pas vr6. Mam aktualnie chlodnice która z wydajnością raczej nie ma problemu za to podczas jazdy wskazówkę mam cały czas wychyloną lekko ponad 90st i wentyle się nie kręcą dopiero na bucie lub na postoju dobija jeszcze kawałeczekw prawo i wtedy wentyle ruszają i wskazówka wraca do pionu po czym cała historia zaczyna się od nowa. Węże i termowłącznik mam po stronie pasażera, uważam że powodem jest umiejscowienie termowłącznika w tej chłodnicy pod górnyn wężem a nie jak w mk4 1.8t zaraz nad dolnym. Ktoś zna taką chłodnicę z ktorą mógłbym spróbować to opanować?
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: wt kwie 24, 2018 10:30
autor: marcinas1983
Ponownie zmieniłem kompa w swojej skodzie AGU na takiego z passata AEB. Kiedyś już o podmiance pisałem, że AGU z kompem AEB niby osłabło. Obecnie mam założonego kompa z passata, LPG wstępnie skalibrowane i... zniknęło falowanie obrotów po przełączeniu z PB na LPG gdy silnik zimny, do tego co zauważyłem jak rano odpaliłem auto przy 12*C temp to od razu miało około 1tys obr/min, wcześniej na kompie z AGU miał 1.5 tys obr/min i dodanie lekko gazu podbijało te obroty jeszcze wyżej do 1.8 tys obr/min i później spadały do 1.5 tys obr/min. Czy to jest normalne zachowanie AGU?? Tak jak wcześniej napisałem na kompie z AEB tego efektu nie ma. Do tego zauważyłem, że silnik nawet ciepły chodzi równiej niż na kompie oryginalnym. Mimo, że wskazówka nadal lekko wachluje to nie czuć tego w środku auta ( na kompie z AGU już tak ). Zastanawiam się czy przypadkiem komp oryginalny nie rozjechał się tak, że nie potrafi wrócić do swoich nominalnych parametrów. Jest to możliwe?? Poniżej zamieszczam loga AGU z kompem AEB na LPG.
Log składa się z dwóch części robionych na tej samej drodze. Mam jeszcze filmik jak zachowuje się zimne auto chwilę po przełączeniu na LPG.
1.8T AGU ori ecu
1.8T AGU + ecu z AEB
Czas wtrysku dla ori kompa i tego z AEB wynosi po 2ms. Co ciekawe na kompie z AEB w ogóle nie muszę robić korekt LPG zaś na tym z AGU po autokalibracji musiałem sporo się męczyć, żeby poprawnie według korekt długich gaz ustawić. Co o tym myślicie??
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: pn maja 07, 2018 00:15
autor: golfgti24
witam mam golfa 4 1.8 agu chce go troche odmulic i dodac mu troche koni okolo 230km (taki mam palan )
moje pytanie czy sterownik 3.8.3 da rade wystroić na takie moce (słyszałem ze moga byc problemy)czy montowac me7.5 z osprzetem ?
witam mam golfa 4 1.8 agu chce go troche odmulic i dodac mu troche koni okolo 230km (taki mam palan )
moje pytanie czy sterownik 3.8.3 da rade wystroić na takie moce (słyszałem ze moga byc problemy)czy montowac me7.5 z osprzetem ?
wiekszy problem to bedziesz mial ze znalezieniem kogos kto to tknie w ogole, bo mozna na palcach jednej reki policzyc osoby, ktore to robily i wiedzialy co robia, a z tego co wiem nikt z nich juz tego nie tyka
witam mam golfa 4 1.8 agu chce go troche odmulic i dodac mu troche koni okolo 230km (taki mam palan )
moje pytanie czy sterownik 3.8.3 da rade wystroić na takie moce (słyszałem ze moga byc problemy)czy montowac me7.5 z osprzetem ?
wiekszy problem to bedziesz mial ze znalezieniem kogos kto to tknie w ogole, bo mozna na palcach jednej reki policzyc osoby, ktore to robily i wiedzialy co robia, a z tego co wiem nikt z nich juz tego nie tyka
tyka tyka, znam 2 ludzi co spokojnie to jeszcze ogarną
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: wt maja 08, 2018 23:30
autor: golfgti24
no ale jest sens sie bawic na starym sterowniku w tuning czy nie czy warto zalozyc 7.5 duzo roboty troche .
czy jak ktos dobrze wystroi na 3.8.3 bedzie dobrze silnik działał tak jak na 7.5 ?
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: śr lip 18, 2018 10:58
autor: Belol
Szukam Golfa mk2, na dzien dobry bede wstawial 1.8 Turbo 20V.
Szukac wersji z obojetnie jakim silnikiem i rocznikiem czy warto zwracac na cos uwage? Zeby moze pozniej przy swapie bylo latwiej.
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: śr lip 18, 2018 13:28
autor: rysiektr
Szukaj na nowszym steroniku ME 7.5. AUM, AUQ itp. Sprawdź stan turbiny i kolektora wydechowego pod względem luzów wirnika i pęknięć strony gorącej i samego kolektora.
Dobrze byłoby zrobić głowicę bo istnieje duża szansa, że uszczelniacze i prowadnice zaworowe będą wywalone.
Re: Dłubiemy i swapujemy 1.8T
: śr lip 18, 2018 13:34
autor: Belol
Ok dziękuję za odpowiedź.
A co do Golfa mk2 ? Szukac np. z silnikami 1.8 RP, PF czy np. z takim 1.3 czy 1.6D swap bedzie wygladał tak samo?
Rocznik najlepiej 90-91 ?