DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Problemy z doborem felg i opon do auta? Napisz o tym tutaj, także wszystko na temat opon i felg.

Moderatorzy: Stalu, VIP

Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » pt lis 02, 2012 12:33

na śrubach 45 długich przykręcam zwykłe alu na tyle w mk4 i nic sie nie dzieje więc

u ciebie 50mm będzie okej

jak kogoś wprowadzam w błąd to sorki ale w mk4 z tyłu jest dużo miejsca


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Awatar użytkownika
markus420
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw sie 26, 2010 21:10
Lokalizacja: Rzeszów

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: markus420 » pt lis 02, 2012 17:20

Dzięki za podpowiedzi :pub: . Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Czy przy założeniu, że dołożę 20mm dystans i prawie zrównam koło z obrysem to przy max obciążeniu nie będzie tarcia o nadkole. Póki co mam seryjne zawieszenie i nie wiem jak nisko się to ugina. Nie chce też przesadzić i może lepiej z zapasem założyć 17mm albo 15mm. Zwłaszcza, że chce zostawiać dystanse przy zimówkach 195/65r15 et38. Doradźcie jeszcze w tej kwestii. :-)



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » pt lis 02, 2012 18:59

podnieś auto wpakuj kumpla do auta podstaw pod koło bloczek z 10cm i będziesz widział jak seria się ugina

u mnie 225/45 r17 przy dystansie 22mm delikatnie przycierał aha et w feldze 35 potem było z dystansem 13 :okej:


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

hsw007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lis 03, 2012 23:12

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: hsw007 » pn lis 05, 2012 21:01

Witam kolegów, mam pytanko odnośnie mocowania dystansów do piast na śruby imbusowe, a mianowicie czy zdarzyło się komuś z Was, że owe śruby się poluźniły lub odkręcały?. W moim kupionym używanym zestawie dystansów były śruby imbusowe których gwinty miały pokryte jakby klejem do gwintów, stąd moje pytanie. Dzięki za odp. Pozdro!



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » wt lis 06, 2012 01:49

gwinty mają być suchutkie ktoś kiedyś dał ze powinno się je przesmarować i takie tam


i ja jeźdze na dystansach z długimi śrubami które ponoć najszybciej się luzują i jeszcze nie miałem ani jednej śruby delikatnie dokręconej wszystkie mocno tak jak przy przykręcaniu :helm:


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Golf4444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw sty 14, 2010 23:31
Lokalizacja: Krotoszyn/Wieruszów / Lodz

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Golf4444 » wt lis 20, 2012 22:34

Odpowiedzcie mi na dwa pytania. Dlaczego dystanse są aluminiowe?? Czy mogą być z innej blachy?? Pracuje na Wypalarce laserowej i moge sobie zrobić dystanse ze zwykłej blachy. Miałbym wtedy dystanse za free.


Golf IV 1.9 TDi 90ps + wtryski asv = 116 ps + soft = [b]140 ps 303 Nm. Highline[/b]

Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » wt lis 20, 2012 23:18

a za śruby zapłacisz tyle co za dystanse :helm:

jak będziesz miał taniej to dlaczego nie dystanse mogą być i z teflonu/stali/aluminium itp

aluminiowe są bo lekki materiał łatwo obrabiany i w miarę tani a plastikowych/teflonowych nikt by nie kupił choć mocą mogłby by zaskoczyć :pub:


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Golf4444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw sty 14, 2010 23:31
Lokalizacja: Krotoszyn/Wieruszów / Lodz

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Golf4444 » wt lis 20, 2012 23:26

Za sruby zapłace 100 zł na alegro (20 srub). Aluminiowe sa na pewno droższe, i mniej wytrzymałe plastycznie od zwyklej czarnej stali, a jednak wszyscy maja aluminiowe. Nie spotka się np na takim allegro dystansów ze zwykłej stali. Więc moge zakładać spokojnie dystanse ze zwykłej stali??


Golf IV 1.9 TDi 90ps + wtryski asv = 116 ps + soft = [b]140 ps 303 Nm. Highline[/b]

Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » wt lis 20, 2012 23:34

jeśli je dobrze zrobisz to nie ma problemu czy z alu czy ze stali i popytaj najpierw u wulkanizatora o śruby bo na alledrogo mogą być drogie


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

Golf4444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: czw sty 14, 2010 23:31
Lokalizacja: Krotoszyn/Wieruszów / Lodz

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Golf4444 » śr lis 21, 2012 22:28

Zrobie elegancko w zakladzie na tokarce. Wielkie dzięki za odpowiedz :pub:


Golf IV 1.9 TDi 90ps + wtryski asv = 116 ps + soft = [b]140 ps 303 Nm. Highline[/b]

Awatar użytkownika
umyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw gru 02, 2010 19:07
Lokalizacja: pomorskie

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: umyk2 » czw lis 22, 2012 22:00

Podłącze się do rozmowy. Potrzebuje dystanse z 5x120 na piastę 4x100 do golfa 3 i gadałem z kumplem tokarzem i stwierdziliśmy że ze stali choćby nawet ze zwykłej c-45 będą bardziej wytrzymałem niż z aluminium. Na naszych "prostych jak stół" drogach lepiej jest mieć coś twardszego. Aluminium jest za miękkie a te dystanse nie ważą 100 kg żeby jakoś znacząco to obciążało auto. Ale to dotyczy dystansów czy tzw. adapterów zmieniających rozstaw. Co innego jak ktoś chce jakieś przelotowe że nie ma w nich gwintów to może być amelinium :grin: Ja osobiście pamiętam z wykładów z materiałoznawstwa że aluminium jako materiał jest miękkie i "pływa" z czasem czyli się ugniata ale to dotyczy czystego materiału. Nie wiem jak zachowują się stopy aluminiowe.
Tak czy siak wytoczenie tego co potrzebuje będzie tańsze ze stali niż z alu biorąc pod uwagę cenę materiału :D



Awatar użytkownika
orzech17111
Forum Master
Forum Master
Posty: 1472
Rejestracja: czw cze 24, 2010 22:09
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: orzech17111 » czw gru 06, 2012 17:49

Panowie pytanko...http://allegro.pl/18-alufelgi-rh-18-5x1 ... 79775.html

do felg z identycznymi "parametrami" dodaje dystans 20... czyli 7,5" beda miely et 35 a 9,5" beda mialy et 40.. zmiesci sie to w mk4 ? czy dystanse "za male "? z przodu mysle ze 30 mozna dac a z tylu nie wiem bo dosc szeroka felga pomozecie ?

bo mam na oku te lub jescze jedne felgi ... oby 2 komplety te same parametry. chcialbym zeby byly "prawie" rowno z nadkolem, bo oponka wejdzie pewnie jakas z "lekkim " naciagiem tak ze nie chce zeby tarło ... pomozecie ? najlepiej jakas konretna odpowiedz :/



Domaniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: czw sie 10, 2006 12:37
Lokalizacja: Suwałki

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: Domaniak » sob gru 08, 2012 15:51

Witam. Mam oto takie pytanko, czy jest mozliwość jezdzić na takich dystansach? http://img16.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2842487441" onclick="window.open(this.href);return false; Niby te Dystanse są uniwersalne i mogą mieć trzy rozstawy: 4x100, 5x100 lub 5x112. Czy to tylko takie gadanie by to sprzedać czy też nic normalnego ze są aż na 3 rodzaje rozstawów śrub?



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

DYSTANSE, ŚRUBY, PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE itp

Post autor: M@XIMUS » sob gru 08, 2012 22:45

jest ryzyko ze dystans pęknie ale jakbym miał je w garażu to napewno bym założył je niż kupował inne

a pamiętaj ze śruby to połowa kosztu kpl dystansów więc jeśli kupujesz to nie oszczędzaj 10zł na dystansach


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opony i felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości