Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

armin_van
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw mar 26, 2009 15:56
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: armin_van » czw mar 26, 2009 16:11

dobrze wiedzieć.... :goof:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt kwie 17, 2009 21:52

Witam :bigok:

Niedawno sam założyłem sobie instalke I gen. Silnik 1.6 RF na gaźniki 2E2.

Problem z regulacją mam następujący - silnik pracuje dobrze na LPG, ale brakuje mu mocy w średnich obrotach ;/ tzn... przyspiesza od "dołu" bardzo dobrze... potem długi czas muli i prawie nie przyspiesza, a potem jak wkręci się powyżej 3tys to znowu ciągnie mocno jak na benzynie.

Autko pali mi około 9-10 litrów LPG. Na benzynie jezdzi o niebo lepiej !!

Jak jadę z załadowanym autem, lub mam 2-3 pasażerów to można pomarzyć o jezdzie na lpg...

Zrobiłem wszystko jak piszecie powyżej... Wymieniłem kilka dni temu świece (NGK 21, Kopułka i palec Beru, kable zostawiłem bo wyglądały jak nowe)

Co może być przyczyną??



Genesis72
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 21:00
Lokalizacja: Czestochwa

Post autor: Genesis72 » pt sie 07, 2009 12:22

Witam
Podpinam sie do wypowiedzi
Mam golfa II 1.6 benzyna/gaz
Parownik LovTec (nie sterowany podcisnienie tzn nie ma weza na podcisnienie)
Ma 3 sruby
1. mosiezna
2. plastykowa z boku
3 plastykowa spustowa
Nie wiem czy dobrze go zaczolem regulowac
Wyczytalem, ze 2.sruba reguluje sie sklad mieszanki
skrecilem ja srube
podlaczylem wezyk do parownika (tak gdzie idzie gaz) drugi konie dalem do naczynia z woda
1 sruba zaczalem regulowa tak aby byly widoczne banki w naczyniu z woda
Podlaczylem do samochodu, na jalowym biegu mial 1100rpm
I juz nie ruszam tej sruby
Odrecilem srube na wezy (dlawik) i odrecalem srube 2 do takiego punkty aby mi obroty nie spadaly ( chyba jest wtedy zbyt bogata mieszanka, prosze mnie poprawic)
teraz musze dopiesci regulacje na wezu
Samochod na jalowym biegu jak jest zimny na ok 1800 - 2000 rpm
na cieplym 1100 - 1000 rpm
Czy dobrze go reguluje?



rAku*
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lis 22, 2006 23:52
Lokalizacja: Worcester uk
Kontakt:

Post autor: rAku* » pt sie 28, 2009 00:36

Czy da rade zamontowac instalacje gazowa do vr6, I generacji na blosie.
Chce to zrobic samemu czy da rade bez posiadania dostepu do jakis programatorow?
czy w I generacji wogole trzeba cos na kompie ustawiac czy da rade poprstu zalozyc instalacje i wyregulowac ja ?
wiem ze to glupio brzmi bo jak sie nie ma sprzetu to sie idzie do specjalnego zakladu ale jestem za granica i w gre nie wchodzi zaden zaklad gazowy, a jedynie zakupienie podzespolow w pl i montarz samemu.

z gory dzieki za odpowiedzi :)

pozdrawiam.



krzysiek778
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 03, 2009 00:16
Lokalizacja: nowogard

Post autor: krzysiek778 » ndz paź 18, 2009 11:27

Witam was serdecznie mam takie pytanie ostatnio zauważyłem że zbiorniczek z filtrem gazu mam pusty.Czym to jest spowodowane? musze sie martwić?


:):)

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » ndz paź 18, 2009 15:42

krzysiek778, jak to obudowa filtra fazy ciekłej to powinien być tam filtr bo cały syf leci przez parownik


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

karpik34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 13, 2009 20:23
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: karpik34 » ndz gru 13, 2009 20:26

Witam. Mam taki problem. Nie nagrzewa mi sie silnik. Nagrzewa sie tylko do 78 *C . a To chyba za mało. I jest jakiś słaby?? co moze byc powodem prosze o rady



isdead1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 21, 2008 23:18
Lokalizacja: warszawa

Dławi mi się na dużych obrotach golf 2 1.8 k-jetronic

Post autor: isdead1 » ndz lut 07, 2010 09:01

mam problem z jazdą na dużych obrotach dławi mi się silnik i nie chce się rozpędzać



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz lut 07, 2010 10:32

rAku*, praktycznie do każdego samochodu możesz wsadzić I gen. Pytanie jest tylko takie, jak silnik, katalizator to zniesie jeżeli nie będzie dobrze wyregulowana?



zenekg13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 19, 2010 14:40
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: zenekg13 » pt lut 19, 2010 16:02

Mam pytanie założyłem do VW Passata 2.0 16v DOHC 110KW instalacje gazową parownik+blos spalanie w trasie to 9 do 10 litrów a w miescie ludzkie pojecie potrafi spalić20litrów jeżdziłem na analizator i ponoć jest wszystko dobrze czy jest to normalne?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 19, 2010 23:02

Blos z samej zasady działania daje lepszą mieszankę dla lepszych osiągów - co znaczy... że jeżeli w mieście jeździsz "but, but, but..." to lekko spali Ci 20 i lepiej :)



zenekg13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lut 19, 2010 14:40
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: zenekg13 » pt lut 19, 2010 23:53

Tyle to ja wiem ja juz próbowałem wszystkiego jazdy agresywnej jak i wolnej poprostu mysle ze cos jest nie tak w trasie ostatnio non stop butowałem do 2 paczek dochodziłem i nie spalil mi 10 litrow



luczero1348
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 11:51
Lokalizacja: ostroleka

Post autor: luczero1348 » wt maja 25, 2010 19:20

cześć mam mały problem ze swoim autem proszę o pomoc mam golfa z instalacją gazową i w tym problem ze gdy dodaje gazu dzieje sie tak jak by coś dławiło przepływ gazu więc wciskam gaz do dechy i pochwili jest dobrze zmieniam na nastepny bieg i znów to samo jakby coś dławiło wciskam gaz do dechy i po chwili samochód zaczyna normalnie przyśpieszac jaka moze byc przyczyna proszę o pomoc

[ Dodano: 25 Maj 2010 21:03 ]
cześć karpik prawdopodobnie termostat nie trzyma trzeba by było go wymienić



pascalo83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 01, 2010 12:00
Lokalizacja: lodz

Post autor: pascalo83 » wt cze 01, 2010 12:23

WITAM . MAM PROŹBE !! ZAŁOZYLEM GAZ 3 TYGODNIE TEMU W WV GOLF 3 1,6 L 1994R. NIESTETY PALI DUZO GAZU. TZN. ZBIORNIK 34 L WCHODZI OK 28 L GAZU STARCZA GO NA OK 290 KM . NA TRASIE . WYCHODZI ZE PALI 10 L NA 100!! JAK WYREGULOWAC TO SPALANIE?
BENZYNY PALIŁ 6,4 NA TRASIE . AUTEM JEZDZE NA TRASIE WAWA LODZ. PROSZE O PORADE



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości