Nie odpala gdy zimny na LPG

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: niezalogowany » wt mar 15, 2016 12:53

Bo to że masz LPG II gen z attuatorem i korzysta z czuników silnika to nie jest ssanie tylko dostosowanie składu mieszanki tak jak robi to każdy silnik na wtrysku benzyny porównując dane czujników z mapą...
Przyjacielu, moje pytanie było z przekąsem, dlatego pytałem czy chodzi o brak ssania na gazie w omawianym przypadku czy w każdym. Wiem co to jest ssanie w gaźniku i wiem co to jest wzbogacenie mieszanki na wtrysku-nie musisz mnie uświadamiać. Ale skoro wyrwałeś się z odpowiedzią, że na lpg kategorycznie nie ma ssania, chciałem Cię uświadomić o Twoim błędzie, bo zauważ iż nawet tu na forum ludzie pisząc o wzbogaceniu mieszanki na zimnym silniku, nadal używają pojęcia "ssanie". A z tego co widzę i Tobie mylą sie te pojęcia skoro piszesz:
Ssanie było jest i będzie, ręczne czy automatyczne, do odpalania zimnego silnika.
A skoro wzbogacenie mieszanki na podstawie czujników uważasz za ssanie automatycznym (ja z resztą też tak to nazywam) to powinieneś być także świadom iż takie coś występuje nawet przy drugiej generacji lpg, ponieważ efekt jest ten sam.



Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Re: Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » wt mar 15, 2016 17:10

iNitiaL pisze: @Szkudnik7 - aha, tak mi się przypomniało, pompa chodzi chyba niezależnie od tego czy jeździsz na LPG czy nie, na pewno kręci chwilę przy każdym przełączeniu kluczyka na zapłon. Zatem jeśli jeździsz cały czas na LPG o suchym totalnie baku to też się pompa może zatrzeć. Dlatego zawsze nawet jeżdżąc na LPG trzyma się minimalny chociaż stan rezerwy paliwa, na pewno w II.
Właśnie zamontoawłem pompe, zatankowałem i przejechałem koło 100 km, wiadomo na poczatku musialem go wyregulowac na biegu jałowym i też to uczyniłem, odpala pieknie, tylko teraz jest kolejny problem, zawsze odpalalem na trybie awaryjnym (odpalanie na LPG), teraz przełączyłem na tryb automatyczny, wiadomo pompa chodzi, zawór w butli się otwiera, ale jednak na gazie on nie chodzi, przejechałem wspomniane 100 km i chcialem zatankowc gaz, niestety nie zatankowalem bo zbiornik był ... pełny ! mimo, że na centralce ustawie tryb awaryjny on tak czy siak dziala na benzynie, z rury czuc spaliny benzyny, a nie gazu, wyciągnąłem bezpiecznik od pompy i odpale go tak jak zawsze - kreci, kreci i nie odpala.
Montując pompe zauważyłem, że dwa kable były inaczej przymocowane, kolorowy byl polaczony z brązowym kablem i drugi tak samo, ma to wplyw na dzialanie gazu ?

Moja centralka - STAG2-W - LPG I Generacji

//Zatankowałem tyle, co wyleciało podczas wyciągania pistoletu

///Odłączanie cewki w reduktorze - żadnej reakcji - jedynie co zauwazylem, to po odlaczeniu mial nizsze obroty, po podlaczeniu ma ciut wyzsze,, zawor jak wspomnialem sie otwiera



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: iNitiaL » wt mar 15, 2016 18:56

niezalogowany pisze:A z tego co widzę i Tobie mylą sie te pojęcia skoro piszesz:
Ssanie było jest i będzie, ręczne czy automatyczne, do odpalania zimnego silnika.
A skoro wzbogacenie mieszanki na podstawie czujników uważasz za ssanie automatycznym (ja z resztą też tak to nazywam) to powinieneś być także świadom iż takie coś występuje nawet przy drugiej generacji lpg, ponieważ efekt jest ten sam.
Nic takiego nie powiedziałem. Za ssanie uważam układ dodatkowego wzbogacenia w paliwo mieszanki paliwowo-powietrznej celowo służący do odpalenia zimnego silnika i wyłączany po osiągnięciu minimalnej temperatury roboczej przy której silnik bez ssania pracuje równo, nie gaśnie, utrzymuje zadane minimalne obroty. A ponieważ LPG nie służy do odpalania zimnego silnika, wbrew przeciwnie, jest to stanowczo odradzane, to tym samym jak może mieć ssanie? W swoim monowtrysku masz specjalny układ do tego celu, układ taki jest w każdym przeciętnym gaźniku, a są nawet silniki na wtrysku (np.motocyklowe) gdzie i tak występuje odrębny układ ssania nie rozwiązany wyłącznie przez wzbogacenie mieszanki przedłużeniem czasu otwarcia wtrysku. Jak dla mnie możesz sobie to nazywać nadal ssaniem, ale chciałbym widzieć to Twoje ssanie w LPG przy temperaturze -20'C. Sprawna benzyna na ssaniu zapali. A Twoje automatyczne ssanie LPG z zamarzniętym na kość parownikiem? Chyba przyznasz że ciężko nazwać automatycznym ssaniem coś co nie zadziała bez czajnika gorącej wody? :shock:

@Szkudnik7 - kurcze aż tak to ja w instalacjach LPG nie siedzę żeby Ci powiedzieć czemu się na LPG nie przełącza, ale nie wydaje mi się żeby cokolwiek z tym wspólnego miała mieć pompa paliwa w baku...
Ostatnio zmieniony wt mar 15, 2016 19:05 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » wt mar 15, 2016 19:05

iNitiaL, Najlepsze jest to, ze przed zamontowaniem pompy, gaz dzialal



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: niezalogowany » wt mar 15, 2016 19:13

Acha.....czyli uważasz za "ssanie" np w moim przypadku..... 1100 obrotów na jałowym i na zimnym silniku na benzynie, i nagle pyk......1100obrotów na gazie na jałowym i na zimnym już "ssaniem" nie jest ?
ponieważ LPG nie służy do odpalania zimnego silnika, wbrew przeciwnie, jest to stanowczo odradzane
Możesz wytłumaczyć dlaczego ??
ale na tej samej zasadzie kura może być kogutem, ot, tylko jajka z niej wypadają ale to tylko szczegół :popcorn:
Kura...kogut.....głupie myślenie.....jedno zniesie jajko a drugie nie, a tu masz efekt ten sam czyli podniesienie obrotów, wzbogacenie dawki i utrzymanie stabilności silnika.....no nie wiem.....nie wierzysz......nagrać Ci filmik ?
to tym samym jak może mieć ssanie?
Proste....korekta po temparaturze silnika, reduktora, kącie otwarcia przepustnicy i chyba najważniejsze.....sondzie lambda.....dopuki sie nie rozgrzeje możesz (w wybranych sterownikach) ustawić na sztywno wzbogacenie mieszaki do momentu aż zacznie oscylować.....dodatkowy-nie dodatkowy układ, ale dział jak ssanie i daje identyczny efekt....nie wierzyć.....wrzucić screeny z opcjami z kompa gazowego ??
Ostatnio zmieniony wt mar 15, 2016 19:17 przez niezalogowany, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: iNitiaL » wt mar 15, 2016 19:16

@Szkudnik7
Nie bardzo, bo skoro samochód na benzynie działa to wszystko z benzyną zdaje się być OK. Nie wiem co tam piszesz o zamienionych przewodach, ale skoro pompa chodzi i pompuje to nie ma się co tej pompy czepiać, o ile pamiętam tam idą tylko 4 kabelki, dwa do pompy i dwa do czujnika poziomu paliwa. Nie wydaje mi się żeby cokolwiek instalacja LPG do tego miała. Zdaje się że Twój problem z przełączaniem musi leżeć gdzie indziej.

@niezalogowany
powiedziałem Ci już co myślę, odpal to swoje ssanie LPG przy -20'c na zimnym bez pomocy benzyny to powiem Ci ze masz ssanie LPG. póki co masz sprawnie funkcjonującą instalację II generacji która na LPG się przełącza gdy temperatura silnika na to już pozwala i dostosowuje ilość mieszanki do odczytów czujników. i dziękuję już za dyskusję bo wszystko co miałem do powiedzenia już :bylo:


___

niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: niezalogowany » wt mar 15, 2016 19:39

powiedziałem Ci już co myślę, odpal to swoje ssanie LPG przy -20'c na zimnym bez pomocy benzyny
Przyjacielu.....ja nic nie muszę odpalać, to się ustawia w opcjach kompa gazowego ( pytałem powyżej czy wrzucić screeny z opcji) Odpalałem w wielkie mrozy i auto po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach chodziło na gazie. Przyjacielu, nie wyskakuj z takimi temperaturami bo nie o to tu chodzi, chodzi o "ssanie" czyli wzbogacenie mieszanki, które także będzie tuż po odpaleniu przy +20 stopniach. A z tymi mrozami to nie generalizuj bo nie wiesz, kto jak ma parownik wpięty w układ, jaki parownik, o opcjach nawet nie wspominam....
póki co masz sprawnie funkcjonującą instalację II generacji która na LPG się przełącza gdy temperatura silnika na to już pozwala
Kolejna bzdura...nawet nie wiesz na ile mam ustawione przełączanie i kiedy się przełącza i nadal spekulujesz....


Jak możesz to przyjacielu odpowiedz na moje pytania bo widze że unikasz odpowiedzi i chyba Twoją wiedzę można skwitować Twoimi słowami
kurcze aż tak to ja w instalacjach LPG nie siedzę
i na tym pozostańmy....pozdrawiam....



Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Re: Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » wt mar 15, 2016 20:50

iNitiaL pisze:@Szkudnik7
Nie bardzo, bo skoro samochód na benzynie działa to wszystko z benzyną zdaje się być OK. Nie wiem co tam piszesz o zamienionych przewodach, ale skoro pompa chodzi i pompuje to nie ma się co tej pompy czepiać, o ile pamiętam tam idą tylko 4 kabelki, dwa do pompy i dwa do czujnika poziomu paliwa. Nie wydaje mi się żeby cokolwiek instalacja LPG do tego miała. Zdaje się że Twój problem z przełączaniem musi leżeć gdzie indziej.
Czyzby centralka dostala ?



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: iNitiaL » śr mar 16, 2016 08:52

No tego to ja już nie wiem, zastanawiam się czemu ten specjalista od LPG co to ma ssanie (i nitro oraz wodotryski pewnie też :bajer: ) się nie wypowie w ogóle w temacie tylko trolluje... Ale właśnie tu bym się doszukiwał problemu. A jak odepniesz w ogóle pompę tak jak miałeś wcześniej to chodzi na lpg czy też nic?

@niezalogowany - widzisz, niby popełniłem błąd bo nakarmiłem trolla. Teraz przejrzyj swoje posty i pokaż jedno miejsce w którym choć spróbowałeś pomóc założycielowi tematu lub coś do niego wniosłeś? Nie ma, właśnie. To skoro już ustaliliśmy że jesteś trollem, to powiem Ci dlaczego w ogóle Ci odpisuję - tylko dla potomnych żeby nikt nie szukał ssania w instalacji LPG bo go tam po prostu nie ma.
niezalogowany pisze:A z tymi mrozami to nie generalizuj bo nie wiesz, kto jak ma parownik wpięty w układ, jaki parownik, o opcjach nawet nie wspominam....
Tak wiem, już to ustaliłem, masz parownik podłączony pod centralne w domu, czajnik elektryczny lub opcjonalnie rozpalone pod samochodem ognisko :smoke: Może dość już kompromitacji, odpuść sobie, sam przyznałeś że korzystasz ze ssania na benzynie bo inaczej parownika nie nagrzejesz. I naprawdę argumentację masz z dooopy bo moje LPG I gen podające stałą dawkę też odpali od 0.1'C w górę :jaja:
Ostatnio zmieniony śr mar 16, 2016 09:35 przez iNitiaL, łącznie zmieniany 1 raz.


___

Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » śr mar 16, 2016 09:06

Właśnie nie wiem, muszę sprawdzić, jeszcze gdy odpali na lpg po odlaczeniu pompy, to zamienie te kable, co ten cały gazownik mi pozamieniał



Awatar użytkownika
iNitiaL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: czw paź 31, 2013 14:43
Lokalizacja: ___
Auto: mk zwei

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: iNitiaL » śr mar 16, 2016 09:47

No tylko mnie się i tak nie wydaje żeby to było to. Jak mnie pamięć nie myli to zasada działania tej pompy jak zwykłego elektrycznego silniczka, w zależności od rozwiązania jego zasilania odwrotnie podłączony nie kręciłby w ogóle, kręciłby w drugą stronę, albo i tak w poprawną (np. układ diód jak w prostowniku). Ale nijak na logikę nie powinno to wpływać na pracę sterownika LPG, a już nie wymuszać pracę na benzynie...


___

Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » śr mar 16, 2016 18:12

Właśnie odłączyłem pompę i doprowadziłem go do stanu sprzed kilku dni - na gazie tak czy owak nie odpala, niby zawór się otwiera, ale co mi po tym ;/



niezalogowany
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: sob paź 20, 2012 11:18

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: niezalogowany » śr mar 16, 2016 19:54

Tak wiem, już to ustaliłem, masz parownik podłączony pod centralne w domu, czajnik elektryczny lub opcjonalnie rozpalone pod samochodem ognisko :smoke: Może dość już kompromitacji,
Tak, masz rację, nie kompromituj się i nie spekuluj.
@niezalogowany - widzisz, niby popełniłem błąd bo nakarmiłem trolla. Teraz przejrzyj swoje posty i pokaż jedno miejsce w którym choć spróbowałeś pomóc założycielowi tematu lub coś do niego wniosłeś
Tak, masz rację nie pomogłem bo nie mam szklanej kuli i na odległość nie wróżę, zaintrygowało mnie stwierdzenie odnośnie braku ssanie na gazie i tyle.



Szkudnik7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn lut 22, 2016 00:20

Nie odpala gdy zimny na LPG

Post autor: Szkudnik7 » śr mar 16, 2016 20:07

niezalogowany, Mogę podać CI moj przykład i wróżenia z kilometrow ? Choć wątpie, że to wróżenie a fakty - Moj MK2 1.3 NZ na gazie brak ssania, gaśnie na zimnym, gdy na cieplym odlacze czujnik temperatury (niebieski) - brak reakcji. Na benzynie ssanie ma, nie gaśnie na zimnym, na ciepłym odłączenie czujnika temperatury (niebieski) zwiększone obroty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość