Samodzielna wymiana pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Samodzielna wymiana pompy wtryskowej

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 14:28

Mam taki problem:

Cieknie mi gdzies pompa moja aktualna (wąż pod nią jest stale po jeździe mokry od ON) i nie mogę zlokalizowac skąd to cieknie:/

Pompę mam bez grzybka i wiem, że były z nią problemy (niby byla regenerowana itp, ale auto dużo pali, i jest dosyc słabe) - i naprawy jej były powodem dosyc taniego kupna tej pompy.

Mam drugą pompę, z silnika JR, która ponoc jest sprawna i wszystko z nia ok. Sprawdzone to nie jest.

W serwisie boscha chcą 200 zł za samo sprawdzenie, czy ta pompa jest ok, natomiast za wszelkie regulacje itp 300 zł. Za przełożenie pompy życzą sobie 500 zł.

Dlatego musial bym zrobic wszystko sam.

Posiadam juz instrukcję jak ustawic rozrząd, ale zastanawiałem sie, czy jak by po zdjęciu pompy, nową ustawic tak samo jak ustawiona w momencie zdjecia była stara (znacznik na jej kole pasowym), to czy będzie to działało poprawnie?

Chciałbym uniknąc ustawiania całości rozrządu, a poprostu jakby podmienic pompę.

Czy ustawienie obrotow biegu jałowego i dawki paliwa da sięwykonac samemu?
Czy jakies inne ustawienia będzie trzeba robic, które wymagając jakis skrajnie trudnych operacji lub narzędzi?

P.S. Proszę nie pisac postów w stylu "dołóż kasę i zrób w serwisie" itp, bo niestety nie stac mnie na naprawę za 500 - 600 zł, a pozatym nie chcę juz tyle inwestowac w auto, którego wartości to i tak nie podniesie.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 16, 2007 18:22

dasz rade spokojnie zrobic we wlasnym zakresie. a jak juz to znajdz mechanika ktory to za rozsadne pieniadze zrobi bo 500zl to nie jest warte :p


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 20:09

zaprzal pisze:dasz rade spokojnie zrobic we wlasnym zakresie. a jak juz to znajdz mechanika ktory to za rozsadne pieniadze zrobi bo 500zl to nie jest warte :p

A co czym się reguluje??:) ( dawkę itp? )

I najważniejsze - czy moge tak zrobic z paskem rozrządu, ze założę nową pompę jakby "w tym samym miejscu" co starą?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 16, 2007 20:12

co do regulacji pompy to poszukaj na forum, zamiescilem fotke z opisem do czego sluza poszczegolne srubki ;)

lepiej by bylo porzadnie ustawic rozrzad a kat wtrysku z czujnikiem zegarowym, ale bez tego tez bedzie jezdzil (sam mam teraz "na oko/ucho")


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 20:19

zaprzal pisze:co do regulacji pompy to poszukaj na forum, zamiescilem fotke z opisem do czego sluza poszczegolne srubki ;)

lepiej by bylo porzadnie ustawic rozrzad a kat wtrysku z czujnikiem zegarowym, ale bez tego tez bedzie jezdzil (sam mam teraz "na oko/ucho")
no wlasnie z tym kątem wtrysku się boje ze sam tego nie ustawie:/

Jak ty to robiles?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 16, 2007 20:27

zamocowalem na znak, odpalilem i mi to odpowiadalo i tak juz zostalo ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 20:29

zaprzal pisze:zamocowalem na znak, odpalilem i mi to odpowiadalo i tak juz zostalo ;)
Hehe, a jak to sie w teorii ustawia??

I tak wogle to jak jest oznakowane to koło?? Takim nacięciem (z qmplem kiedys zesmy składali pompę od kadeta to miala w jednym miejscu nacięcie) czy jakos inaczej?

Tak zeby wiedziec jak porównac w jakiej pozycji ma byc koło pasowe:)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 16, 2007 20:38

masz naciecie na kole, znak na oslonie rozrzadu i znak na obudowie pompy wtryskowej na gorze


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 20:42

zaprzal pisze:masz naciecie na kole, znak na oslonie rozrzadu i znak na obudowie pompy wtryskowej na gorze

A jak w koncu z tym całym paskiem?

BO ja to qmam tak:

- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym

- albo zablokowuje tak jak jest i wstawiam pompę w takiej samej pozycji jak była stara

Dobrze qmam?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pn kwie 16, 2007 22:15

Bordos pisze:- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym
proponuje ta opcje

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 10:16 pm ]
sciagnij ta ksiazke:

http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar wszystko ladnie opisane


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » pn kwie 16, 2007 22:27

zaprzal pisze:
Bordos pisze:- albo ustawiam wszystko od nowa, czli wyciagam korek w skrzyni, kręce wszystkim (jeszcze z paskiem) az tam się pojawi znaczek, jakos to zablokowuje (jeszcze nie wiem dokładnie jak), i wtedy jak zdejmę pompę, to musze ją ustawic w położeniu jakby początkowym
proponuje ta opcje

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2007 10:16 pm ]
sciagnij ta ksiazke:

http://zaprzal.info/ksiazkatd.rar wszystko ladnie opisane
Hehe, ta ksiażke sciagnalem jak tylko zobaczylem wczesniejjuz linka - ale tam jest to qrde tak wyjaśnione ze nie qmam. Jakos si enie przyłożyli;/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości