[Vento] termostat

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 07, 2006 23:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

[Vento] termostat

Post autor: piter905 » czw mar 15, 2007 23:35

Mam taki oto przypadek. Co około 70 kilometrów ubywa mi płynu chłodniczego około 300-400ml.Płyn wybija ze zbiorniczka wyrównawczego. Wąż od chłodnicy górny gorący i twardy, natomiast dolny zawsze zimny. Sądziłem że termostat niedziała.Temperatura silnika prawie zawsze 90'C. Wymieniłem dzis termostat(Wahlera) i płyn, i nadal to samo. Wąż dolny zimny i dalej ciśnienie wypycha płyn. Co koledzy doradzicie??? Pozdrawiam i czekam na pomoc...


(OO==vw==OO)

Awatar użytkownika
MarcinRoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: śr lut 21, 2007 19:15
Lokalizacja: EPJ
Kontakt:

Post autor: MarcinRoz » pt mar 16, 2007 00:42

Moja teza.... wywaliło Ci uszczelke pod głowicą



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt mar 16, 2007 08:11

Jeżeli wartośc cieplna silnika jest cały czas 90st którą silnik cały czas utrzymuje to termostat jest ok. Trzeba zobaczyc czy korek od zbiorniczka jest ok lub wymienic ja wymieniałem u siebie kupiłęm na allegro nowy niebieski za 11zł i :bigok: Ale u mnie w AAZ jak doleje na zimno na max to wywali przez dpowietrzenie ale wywali na zimno do min, a na ciepło wtedy jest max i tak trzyma nawet rok- a u Ciebie do jakiego poziomu wywala???? Otwórz zbiorniczek i zobacz czy mocno gazuje. A czy po jeżdzie węże są tak twarde że nie można ich ścisnąć???? Jezeli są twarde jak kamien i korek nie pomoże to pewnie przedmuchy z głowicy do układu idą.

[ Dodano: 16 Mar 2007 07:13 ]
U mnie dolny wąż po jeździe też jest zimny bo chłodnica oddaje ciepło i zmina woda idzie dołem do silnika- jak postoje w korku lub na postoju z 5-10 min to dolny robi sie goracy i temp. na wskaźniku dalej 90st i co chwilę załącza się wentylator.



mike NIES
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt gru 13, 2005 12:39
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Post autor: mike NIES » pt mar 16, 2007 09:29

A może używałeś środka do uszczelniania chłodnic i on pozatykał układ chłodzenia?



Awatar użytkownika
piter905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 07, 2006 23:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: piter905 » sob mar 17, 2007 16:35

Uzywałem środka do uszczelnienia układu, ale po tym zabiegu wymieniłem termostat i płyn na nowe więc to chyba odpada. Jak narazie zamieniłem sie z brejdakiem na korki od zbiorniczka wyrównawczego i testuje jak sie zachowuje teraz. Na dniach opisze co sie dzieje i jak sie sprawy mają.Do kolegi PinkFloyd- korek u Ciebie przepuszczał ciśnienie, czy co sie działo że wymieniłeś ?Pozdrawiam, cdn...


(OO==vw==OO)

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 17, 2007 16:51

U mnie wymieniłem bo jak silnik był ciepły to płyn podnosił się ponad max i wywalało a teraz jest ok. Przy czym wywalało do momentu az w zborniczku na zimno było 2 mm nad min potem juz nie. A teraz mam ok po wymianie- 2 miesiące i jest :bigok:



Awatar użytkownika
piter905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 07, 2006 23:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: piter905 » sob mar 17, 2007 17:29

To czyli ten sam objaw co u mnie. Sprawdze dopiero we wtorek dokładnie na tym pożyczonym korku jak sie zachowuje bo robie dłuższą trase i sie odezwe co i jak. Mam nadzieje że to będzie to. Tymczasem dziekuje koledze PinkFloyd. Pozdrawiam


(OO==vw==OO)

Awatar użytkownika
jonasz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw lip 20, 2006 02:11
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: jonasz » pn mar 19, 2007 02:03

Zamienilismy sie z braciszkiem korkami i u mnie spisuje sie calkiem niezle. Testowany na trasie ok 400-500km i nie zauwazylem znaczacych ubytkow. Raczej korek nie jest winny i trzeba szukac gdzies indziej. Rowniez dziekuje wszystkim za pomoc bratu. Pozdroowka! Piotrek - powodzonka dla Cie!


Posłuchajcie Grzechotnika!

Awatar użytkownika
piter905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt mar 07, 2006 23:49
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: piter905 » wt mar 20, 2007 19:58

Witam... :grin: Kupiłem nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego(12.50zł w sklepie).Dzis przejechałem sie nieco dalej i dynamiczniej. Płyn chłodniczy jest w normie i temperatura sie utrzymuje w okolicy 87-90"C. Jednak chyba mój stary korek był do kitu. Dziekuje w szczególności koledze PinkFloyd :okej: i reszcie za pomoc w naprowadzeniu na usterke, oraz bratu(jonasz) za podmiane korka :pub: ... Pozdrawiam i szerokości...


(OO==vw==OO)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości