Sportowy wydech - proszę o radę

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Sportowy wydech - proszę o radę

Post autor: adam16v » wt lut 06, 2007 14:51

Witam! Pytanie jak w temacie: Chcę zrobić sobie sportowy wydech. Byłem u kolesia od wydechów. Na wykonanie downpipe niemam co liczyć bo nie zrobi. Reszta z rury 50 z oryginalnym tłumikiem końcowym to koszt około 250-300zł z wykonaniem. Ale czy to ma sens? Wiem że ten odcinek za turbiną jest bardzo ważny, ale sam go nie wykonam więc pozostanę przy oryginale. Na końcu jakiś tłumik przelotowy by się przydał ale nie zależy mi na basowym dźwięku wręcz przeciwnie dlatego pomyślałem o orginalnym tłumiku końcowym. Co wy na to? warto wydać te 300zł czy po takiej przeróbce będzie efekt w postaci lepszego przyspieszenia :okej: ? A może zamiast ostatniego tłumika oryginalnego dać jakiś przelotowy? Tylko jaki ? Pustej rury niechcę zostawiać bo boję się że będzie zagłośno :satan: i z racji braku tłumików mogą być problemy na przeglądzie.

Proszę o jakieś komentarze i rady :grin:


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lut 06, 2007 14:58

jak juz robic to przelotowy z 55mm srednicy. Ciezko powiedziec czy bedzie poprawa, wydawalo mi sie, ze jest lepiej na wysokich obrotach, ale dupohamownia ciezko to wyczuc. Moze to dlatego, ze jest glosniej ;) Rozgladaj sie po ogloszeniach, ja swoj kompletny 56mm srednicy z dwoma tlumikami przelotowymi kupilem za 100zl


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt lut 06, 2007 15:00

zaprzal pisze:jak juz robic to przelotowy z 55mm srednicy. Ciezko powiedziec czy bedzie poprawa, wydawalo mi sie, ze jest lepiej na wysokich obrotach, ale dupohamownia ciezko to wyczuc. Moze to dlatego, ze jest glosniej ;) Rozgladaj sie po ogloszeniach, ja swoj kompletny 56mm srednicy z dwoma tlumikami przelotowymi kupilem za 100zl
No tak ale kupiłeś go jako sportowy wydech do golfa 2 td czy to jest jakiś zaporzyczony z innego modelu?


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lut 06, 2007 15:14

z jakiejs benzyny, ale golf 2 to wszystko to samo ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt lut 06, 2007 16:35

Kurcze, myślałem że masz jakiś dedykowany do golfa 1,6td. Gdzieś czytałem że dobieranie wydechu do td jest dośc delikatna sprawą bo jak będzie sprawiał opór dla turbiny to można ją łatwo zajechać. Zastanawiam się tylko czy z jakimś przelotowym tłumikiem uniwersalnym niebędzie zagłośno na trasie. Osobiście na trasie niejadę szybciej jak 120. Chodzi o to by hałas był znośny.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lut 06, 2007 16:46

adam16v pisze:Kurcze, myślałem że masz jakiś dedykowany do golfa 1,6td. Gdzieś czytałem że dobieranie wydechu do td jest dośc delikatna sprawą bo jak będzie sprawiał opór dla turbiny to można ją łatwo zajechać
bzdura. w autach turbodoladowanych dazy sie do tego zeby za turbo byly jak najmniejsze opory - czytaj wydech przelotowy. Co do tego czy jest dedykowany do TD to w pewnym sensie jest, bylo na nim napisane "gtd" ale jest taki sam jak w benzynie. Przy jezdzie ze stala predkoscia nie jest bardzo glosno, glosniej robi sie dopiero jak sie rozpedzasz


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt lut 06, 2007 16:48

adam16v, ja właśnie klece wydech o średnicy 6 cm ze sportowymi tłumikami. Mam nadzieje że coś pomoże ;) Wycięcie kata pomogło ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt lut 06, 2007 16:52

vw_vandal, zdaj relację jak wszystko będzieś migac bo sam się zatanawiam nad tym. Masz downpipe?

[ Dodano: 06 Lut 2007 17:29 ]
Dziś testowałem autko na przyspieszenie do 100 pierwszy raz od montarzu fmic i ciśnienia 1.4 bara. Wynik to około 9,13s


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt lut 06, 2007 19:46

ja mam z rury 50mm w środku, przelot. na pewno jest lepiej niż seria, szybciej sie rozpędza turbina, no ale jest jednak głośniej przy rozpędzaniu niż na seryjnym. jazda ze stałą prędkością tak do 120 jest spoko, ale 150 i więcej to już wrzeszczy :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt lut 06, 2007 20:26

adam16v, masz jakies fotki z montazu FMIC? jest jakas roznica przy tym samym cisnieniu miedzy seryjnym IC a FMIC?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » wt lut 06, 2007 23:43

zaprzal pisze:adam16v, masz jakies fotki z montazu FMIC? jest jakas roznica przy tym samym cisnieniu miedzy seryjnym IC a FMIC?
Seryjnie w moim silniku niebył montowany ic a jak wstawiłem to odrazu fmic. Różnica pomiędzy bez a z jest. a jeśli chodzi o skuteczność fmic to rura za ic jest zimna!!
kilka fotek jest tu http://www.forum.vwgolf.p...r=asc&start=195
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 07, 2007 00:15

adam16v, jak odczucia dupohamowni?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr lut 07, 2007 16:26

adam16v pisze:Masz downpipe?
??
Ja w piątek testuje bestię z IC od SB ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » śr lut 07, 2007 23:18

vw_vandal pisze:
adam16v pisze:Masz downpipe?
??
Ja w piątek testuje bestię z IC od SB ;)
Chodzi mi o ten odcinek wydechu zaraz za turbiną. Czy robisz go też z rury 60?

[ Dodano: 07 Lut 2007 22:22 ]
zaprzal pisze:adam16v, jak odczucia dupohamowni?
Wciska w siedzenię jak marzenie ale niemam zrobionego moda pompy żeby nie obcinała paliwa w wyższych obrotach i jak go trochę kręcę to zaczyna "tracić jaja". Moda narazie nierobię bo się trochę boję coś spieprzyć, ale przydałby się....


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości