Strona 1 z 1

[Passat] Czujnik temperatury ?

: wt sty 23, 2007 14:34
autor: sebi16
Witam,
jaki jest orginalny numer czujnika temperatury do passata B5 96r TDI AFN ,
lub czy ktoś ma doświatczenie z dobrymi zamiennikami ?
Pozdr.

: wt sty 23, 2007 23:55
autor: jaszczur
są 2 rodzaje i tak:
czujnik temp.silnika VAG 059 919501Ajeśli:Nr silnika: 4987/Nr silnika: 14988
od numeru podwozia: 3B-Y-000001
i 2 czujnik temperatury silnika VW 059 919 501jeśli:Nr silnika: 4987/Nr silnika: 14988
do numeru podwozia: 3B-X-600000
jak widać różnica jest po nr podwozia

: pt cze 12, 2009 10:05
autor: yaroz
Podczas jazdy wskazówka temp. dochodzi do 90 stopni, potem opada do zera. Termostat wymieniany razem z rozrządem. Czy przyczyną może być czujnik temperatury?

: pt cze 12, 2009 13:26
autor: Sztomel
Cześć yaroz !
Vagiem sprawdzisz stan czujnika G2 - wchodzisz w 17 Instruments a następnie w grupę 003 i pierwsze pole od lewej masz wskazanie temperatury z czujnika G2 czyli tego podającego wartość na wskaźnik w zegarach, następnie wchodzisz w 01 Engine, grupa 007 i ostatnie pole po prawej masz wskazanie temperatury z czujnika G62 podającego jej wartość do sterownika silnika - jeśli wskazania z obydwu czujników są identyczne lub zbliżone to uwalony jest termostat a jeśli wartości G2 odbiegają od G62 (przy nagrzanym silniku czyli po około 15 km jazdy) to uszkodzony jest albo G2 albo gdzieś przerwa w jego obwodzie (jeśli oczywiście wskazówka opadnie do zera i już się nie podniesie).

: pt cze 12, 2009 21:41
autor: indyczes
U mnie za taki objaw odpowiedzialny okazał się czujnik temperatury, ponoć to norma w VW.

: ndz cze 14, 2009 10:06
autor: yaroz
Sztomel pisze:Cześć yaroz !
Vagiem sprawdzisz stan czujnika G2 - wchodzisz w 17 Instruments a następnie w grupę 003 i pierwsze pole od lewej masz wskazanie temperatury z czujnika G2 czyli tego podającego wartość na wskaźnik w zegarach, następnie wchodzisz w 01 Engine, grupa 007 i ostatnie pole po prawej masz wskazanie temperatury z czujnika G62 podającego jej wartość do sterownika silnika - jeśli wskazania z obydwu czujników są identyczne lub zbliżone to uwalony jest termostat a jeśli wartości G2 odbiegają od G62 (przy nagrzanym silniku czyli po około 15 km jazdy) to uszkodzony jest albo G2 albo gdzieś przerwa w jego obwodzie (jeśli oczywiście wskazówka opadnie do zera i już się nie podniesie).
Dzięki Sztomel podepne pod Vag'a i zobaczę czy tak jest. A jakie orientacyjne koszta tego czujnika? Sam sobie go wymienie, czy nie bardzo? W którym miejscu on się znajduje ??

: ndz cze 14, 2009 12:37
autor: Sztomel
dasz radę spokojnie go sobie sam wymienić, jest w tym miejscu co na n/w fotce :

ObrazekObrazek

co do ceny to nie wiem ale obdzwoń najlepiej ASO VW, Skody, Seata i dopytaj bo mogą być różnice w cenie pomiędzy tymi ASO i wybierz najtańszy, jeśli chodzi o czujnik to lepiej właśnie kupić oryginał w ASO bo podróbki na allegro choć tańsze to mogą długo nie pociągnąć.
Kupuj go od razu z nowym oringiem uszczelniającym, jeśli masz u siebie czujnik niebieski to ma on oznaczenie 059 919 501 a jeśli zielony to 059 919 501 A.

: śr sie 19, 2009 21:56
autor: yaroz
Sztomel pisze:Vagiem sprawdzisz stan czujnika G2
Sztomel pisze:co do ceny to nie wiem ale obdzwoń najlepiej ASO VW, Skody, Seata
Dzieki Sztomel twoja diagnoza okazała się być trafna. Czujniki w Aso w Lelku w Gliwicach 85zl, w Seacie w Gliwicach 109zl, kupiłem u mnie wsklepie motoryzacyjnym firmy EPS za 50zl może troche wytrzyma. Wymiana trwała ok 15min, troche płynu wyciekło hehe :jezor: .Jeszcze raz dzięki. :pub: