Strona 1 z 8

jaki olej silnikowy do silnika 1,9 TDI

: pn sty 01, 2007 20:00
autor: stanislawski
Moje pytanie dotyczy oleju silnikowego do TDI: jakie używacie oleje silnikowe. Słyszę że do silników z pompowtryskiwaczami nie wolno stosować "byle czego". Podobno bardzo dobre oleje są firmy LIQID Moly (z dodatkami molibdenowymi) zwłaszcza te dedykowane do popmowtrysków. Czy ma ktoś już z takimi olejami jakieś doświadczenia, ew. jakieś sugestie.
Nie wykluczam, że temat już był "wałkowany" ale nie do szukałem się odpowiedzi rozwiewających moje wątpliwości w ostatnich postach.
Z uszanowaniem
Jerzy, Kraków

: pn sty 01, 2007 22:23
autor: seat-leon
Moje pytanie dotyczy oleju silnikowego do TDI: jakie używacie oleje silnikowe
MOTUL

: wt sty 02, 2007 14:42
autor: paolo
otworz maske i w okolicach korka wlewu oleju lub w instrukcji obslugi masz wpisana norme jaka olej musi spelniac. Jesli bedzie taka chodzby na kujawskim to bedzie dobry dla Twojego silnika :)
Tak na powaznie to Mobil robi olej tylko do TDI PD jest to Mobil Synt S 5W40 ja na takim jezdze. Jest tez jakis castrol z tego co wiem.

: wt sty 02, 2007 14:57
autor: Katherina
castrol txt 505.01 - mój śmiga na tym

jest teraz ta nowa seria EDGE ale tego z praktyki nie znam

: wt sty 02, 2007 15:02
autor: Lennox
ELF Turbodiesel 15W/40
Dobrze chłodzi turbinkę.

: wt sty 02, 2007 15:18
autor: niziok
Lennox pisze:ELF Turbodiesel 15W/40
Dobrze chłodzi turbinkę.
jakoś wątpię żeby mineralny dobrze chłodził turbinę :food:

: wt sty 02, 2007 15:21
autor: paolo
KOLEDZY !!!!!!!!!!! PYTANIE DOTYCZY SILNIKA TDI NA POMPOWTRYSKU KTORY WYMAGA SPECJALNEGO OLEJU

: wt sty 02, 2007 16:56
autor: korzonek80
No właśnie specjalnego do pompowtrysków czyli np. Castrol TXT 505.01
mój na tym śmiga a taki właśnie jest zalecany przez VW

: wt sty 02, 2007 17:25
autor: Grzesiekk1982
Nie że specjalnego, ale jak każdy turbodoładowany diesel, porządnego oleju. Marka ma znaczenie raczej drugorzędne, a najważniejszym elementem decydującym o konieczności stosowania njlepszych olejów jest turbosprężarka. Chyba, że silnik posiada możliwość eksploatacji z wydłużonymi okresami między wymianą oleju. Wtedy jeśli na tym jeździsz, musi być dokładnie taki, jaki powinien. Normie producenta odpowiada jeszcze napewno Mobil, inne to trzeba sprawdzić (klasufikacja jakościowa).
Pozdrawiam.

: wt sty 02, 2007 17:31
autor: paolo
dla TDI PD masz specjalny olej dedykowany dla tego silnika Mobil ma Synt S 5W40 a Castoltak jakkolega pisze TXT
Na opakowaniu pisze mniej wiecej tak: olej przeznaczony dla wysokopreznych doladowanych silnikow koncernu VAG wykorzystujacych technike pompowtryskiwaczy

: wt sty 02, 2007 17:46
autor: Grzesiekk1982
Castrol zaleca VW , a VW Castrola :bigok: I interes się kręci. Nie, żbym mówił, że Castrol zły (sam mam w samochodach Magnateca), ale nie można dać się zwariować.

http://www.castrol.com/castrol/generica ... Id=7001110

FAQ na stronie castrola:
9. Czy to prawda że do niektórych marek samochodów nadają się tylko oleje określonych marek?

Zdecydowanie nie. Nawet jeśli niektórzy producenci samochodów zalecają określone firmy olejowe to wynika to tylko z układów handlowych pomiędzy tymi firmami. Nie ma natomiast uzasadnienia technicznego. Castrol od wielu lat prowadzi prace badawczo-rozwojowe nad nowymi formulacjami olejów z wieloma konstruktorami silników
Można spokojnie zalać syntetyczny Mobil 0W40 i na jedno wyjdzie. Co kto lubi, byle zgadzała się klasyfikacja jakościowa.
Pozdrawiam.

: wt sty 02, 2007 17:54
autor: paolo
no patrz a Ty znowu swoje :)
to jesli nie ma uzasadnienia technicznego wedlug Castrola to dlaczego robi olej tylko i wylacznie dla TDI PD rownoczesnie produkujac "zwykly" olej pelnosyntetyczny?
VW lub Castrola, ale czy Mobila tez? OStatnio widzialem nawet Fuchs`a dedykowanego dla TDI na pompowtrysku.
Jedno jest pewne, pompowtrysk wedlug zalecen ma miec lany odpowiedni olej. Producenci oleju produkuja oleje tylko do TDI PD wiec co tutaj dziwnego?
A jesli ktos sie uprze to niech leje "zwykly" pelnysyntetyk i tyle. Napewno po 10 czy 20 tys. km silnik nie zatrze sie.

P.S. Ja tam sklonny do reklamy nie jestem jesli by ktos pytal :) Ale jak cos dla danego samochodu jest dedykowane to ma byc. Z olejami jak z paliwem polowa forum jezdzi na Ulitmate bo slyszeli ze lepsze. Tyle ze z olejem mamy na papierze jaki ma byc :)

Ok rozpisalem sie :bigok:

: wt sty 02, 2007 17:55
autor: seat-leon
[ Dodano: 02 Sty 2007 16:56 ]
Nie że specjalnego, ale jak każdy turbodoładowany diesel, porządnego oleju.
chyba nie wiesz co piszesz albo ja zle zrozumialem.

do dilnika na pompowtryskach nie mozna lac oleju przeznaczonego do silnika na pompie rotacyjnej i odwrotnie mimo ze jedno i drugie jest doladowane turbina...


takze czy to VP czy PD to musisz lac specjalny olej z odpowiednia norma !!!

: wt sty 02, 2007 19:06
autor: Grzesiekk1982
seat-leon pisze:olej z odpowiednia norma !!!
Oczywiście, każdy producent silnika pracowuje określoną normę, jaką musi zpełniać olej. Ale to, że MUSI mieć na opakowaniu napisane że to olej do silników koncernu VW to ewidentna umowa między firmami. Mobil 0W40 też tę normę spełnia.
paolo pisze:A jesli ktos sie uprze to niech leje "zwykly" pelnysyntetyk i tyle. Napewno po 10 czy 20 tys. km silnik nie zatrze sie.
A czemu i co ma się zatrzeć? Łożyska układu korbowego? Krzywki wałka rozrządu? Może siły działające na krzywkę sterującą pompowtryskiwaczem są faktycznie większe.
Też bym zalał zgodny z normą, bo to oczywiste (Castrola), ale np kupując Fiata z silnikiem JTD, napewno bym nie nie zalał jakiegoś oleju zalecanej przez nich marki (kiedyś pamiętam Selenia?) tylko wlał bym porządnego (ale faktycznie zgodnego z normą i klasyfikacją jakości) Castrola albo Mobila, bo na oleju nie warto oszczędzać.
A najważniejsze jest regularnie wymieniać. W miarę zużywania każdy olej się zanieczyści i traci włąściwości.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 02 Sty 2007 18:10 ]
paolo pisze:polowa forum jezdzi na Ulitmate bo slyszeli ze lepsze
;) też na tym jeżdzę i mneij zanieczyszcza wtryski. Jeździłęm na początku na zwykłym ON, ale zaczęło mi mulić samochód. Za namową kolegi zalałem środek do czyszczenia ukłądu zasilania diesli STP i po 400 km różnica w osiągach była ogromna (nie wierzyłem że to działa, z ciekawości zalałem)... Potem już lałem ultimate i było wszyetko OK. Ostatnio słabnie mi przepływka, więc muli z innego powodu (słabo idzie pow 155, a 170 osiąga powooooli).