Strona 2 z 3

: czw lis 23, 2006 11:11
autor: yaroz
Nakretki na swiece polecam te co maja podkladkladki na stale, wtedy wkladamy w oczkowy i nam nie wypadnie i nie trzeba zadnego smaru i plaskiego srubokretu do przytrzymania :bigok:

: czw lis 23, 2006 12:04
autor: RobertP
yaroz pisze:Nakretki na swiece polecam te co maja podkladkladki na stale, wtedy wkladamy w oczkowy i nam nie wypadnie i nie trzeba zadnego smaru i plaskiego srubokretu do przytrzymania :bigok:
fakt słuszna uwaga :-) :okej: :pub:

: pt gru 08, 2006 11:17
autor: Bordos
A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??

: sob gru 09, 2006 22:52
autor: Arcturus
Bordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
Nie jest to az takie wazne bo jak je bedziesz odkrecał swiece to wiesz jak mocno sa dokrecone i nowe musisz z czuciem dokrecic mniej więcej dokrecic palcami ile masz pary i potem kluczem około 1/3 - 1/2 obrotu
Przed wkreceniem swiecy sprawdz miernikiem jej opornosc około 0,9 - 1.2 Ohm
Chdzi o to ze jak swieca pradu nie przewodzi to jest ona do nieczego a i w nowych swiecach sie to zdarza - po prostu szkoda podwójnej roboty
Powodzenia i pozdrawiam!

: ndz gru 10, 2006 15:47
autor: dziechu
igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)

: pn gru 11, 2006 07:34
autor: rutek
Bordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.
dziechu pisze:
igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)
nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.

: pn gru 11, 2006 11:56
autor: mac79
rutek pisze:
Bordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??

Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.
jakbyś podał bezpośredni link zostało by dla potomności, bo troche ciężko tam znaleźć
rutek pisze:
dziechu pisze:
igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)
nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.
z tym masz racje, jak sie wymienia świeczki to cały komplet, warunki pracy na poszczególnych garach powinny być identyczne......

: pn gru 11, 2006 13:35
autor: rutek
http://www.beru.com/english/produkte/gl ... utipps.php

" Fitting the glow plug if a torque wrench is not available

Screw in glow plug until it contacts the engine block. Tighten approx. 30° using a suitable tool.

Our tip: To be able to undertake the work properly and correctly, we recommend the purchase of a torque wrench. "

TLUMACZENIE
Montaz swiec zarowych jesli klucz dynamometryczny jest niedostepny

Wkrec swiece do momentu kontaktu swiecy z blokiem silnika (nie gwint tylko oprawa - przyp. tlumacza)). pozniej dokrec swiece o 30° (czyli 1/12 obrotu - przyp. tlumacza) przy pomocy odpowiedniego klucza.

Nasza podpowiedz: by byc pewnym ze swieca jest zamontowana prawidlowo sugerujemy uzycie klucza dynamometrycznego.

: czw sty 25, 2007 23:51
autor: maxymilianus
Popieram to rzeczywiście ułatwia pracę......

Świece żarowe.......

: pt sty 26, 2007 17:56
autor: zwirzyk
Witam
Przeczytałem z należytą uwagą wszystkie wypowiedzi i mam własne zdanie na temat wymiany świec żarowych:Świece zawsze wymieniam po wymontowaniu wtrysków.Jest to koszt 4 szt podkładek termicznych , ale jaka prosta robota i o wiele krótsza.A do tego po wymianie świec można naocznie sprawdzić czy wszystkie świeczki jednako świecą i jak równomiernie się nagrzewają.Komfort pracy nieporównywalny do tego bez wymontowania wtrysków.Jeżeli zaś ktoś chce wymienić świece bez demontażu wtrysków podpowiem że przy zakręcaniu nakrętek mocujących listwę przy 1 i 2 cylindrze dobrze jest nakrętkę zawiesić na odpowiednio długiej bawełnianej nitce i wraz z tą nitką nakrętkę nakręcić na gwint.Gwint w pewnym momencie po kilku obrotach nakrętki przecina nitkę ,ale nakrętka jest już nakręcona.Sposób lepszy niż z wygiętym drutem .Może komuś ten sposób sie przyda!!!!!!.
Pozdrawiam i życzę wesołego grzebania w swoich " klekotach".

: śr sty 07, 2009 18:47
autor: franeknh
witam
dzis zaczełem wymieniac swiece meka straszna 3 H odkreciłem wtryskiwacze były momety załamania ale jednak te 50 zł wolałem wydac na cos innego i jak to bywa naprawiajac cos psuje sie cos innego i tak jest w moim przypadku urwałem takie przewody? gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic i bardzo bardzo zalezy mi na czasie bo urlop sie konczy i do pracy nie bd miał jak dojechac



stało sie to w MK2 nie chciałem robic nowego tematu
jak cos to prosze o przeniesienie

: czw sty 08, 2009 00:49
autor: wojtaz83
a co to za różnica jeśli jedna świeca jest nowa ?? hmm żadna są one w układzie równoległym i każda bierze tyle prądu ile może pozatym jeśli idąc waszym tropem wynikało by że skoro jedna nie działa to reszta powinna sie szybciej wypalić przezto ze dostała by wiekszy prąd a to zupełna bzdura wsadzasz nową świece to widaomo że ona weźmie jakąś część prądu na siebie czyli że teoretycznie prąd na reszcie świec zmniejszy się bo aku ma swoją "pojemność" amperów ale takie świeczki to zamało zeby aku to odczuło bardzo poważnie. także jeśli sprawdzasz miernikiem ze 3 świece maja rezystancje ok a jedna ni huhu to możesz wymienić jedna i zresztą NIC nie powinno się stać no mechanik oczywiście ci powie że lepiej wszystkie naraz wymienić ale to jest wiekszy koszt ddla ciebie i wiekszy zarobek dla niego :) bo ma wiecej roboty :P pozdrawiam

: czw sty 08, 2009 02:03
autor: MarcinRoz
franeknh pisze:gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic

Jeśli dobrze zrozumiałem to piszesz o wężykach nadmiaru paliwa.Powinny być w każdym sklepie motoryzacyjnym.Jeśli potrzebujesz auta na "już" polecam dobrać jakikolwiek wężyk o podobnej średnicy(nie ma tam specjalnego ciśnienia więc powinno wytrzymać) i założyć do czasu kupna org.Pamiętaj, że tam panują temp. ok 90'C więc długo na tym nie brykaj...

: czw sty 08, 2009 02:32
autor: grandi
Nie musze pisać że świece przykręcamy z mometem 30 Nm , jeżeli za słabo dokręcimy to się poprostu zapieką i już się ich nie wykręci i głowica do wymiany