Strona 1 z 2

Problem z napinaczem paska alternatora

: pn paź 16, 2006 08:57
autor: sonlar
Dotyczy auta: VW Sharan TDI , rocznik 1998.
2 miesiące temu wymieniłem już drugi raz w tym roku napinacz paska i sam pasek do alternatora. Ostatnim razem spadł (był zniszczony).
Obecnie znowu występują duże dragania... które przenoszą się na cały silnik...
objaw występuje przedewszystkim na biegu jałowym.. zaś szczególnie jest to dotkliwe rano przy zimnym silniku.
Co może powodować... ze napinacz paska nie spełnia swoich fukcji.. czyżby po 2 miesiącach uległ uszkodzeniu ??
Sytuacja zaczyna mnie osłabiać... przecież nie mogę co kilka miesięcy wymieniać napinacz :)

: pn paź 16, 2006 23:58
autor: ludek
Witam
Ja w w swoim golfie mam 1.9 tdi afn i mam podobny problem .tzn na wolnych obrotach strasznie przenosi wibracje na cała karoserie a jak włącze światła hałas sie nasila. Byłem dzisiaj u elektryka i stwierdził ze mam zatarte koło pasowe alternatora które ciągnie w dwie strony a powinien ciągnać tylko w jedną( tzw wolne koło) na twoim miejscu sprawdziłbym to KOŁO PASOWE ALTERNATORA zwłaszcza ze wymieniłeś juz napinacz .Ja też sie męcze z tymi wibracjami i najpierw musze to wymienić a potem szukać dalej w napinaczu tak mi powiedział elektryk. Chyba ze ma ktoś inny pomysł ?

: sob paź 21, 2006 20:59
autor: beris
Witam ja mam to samo,,,,,,po tych wszystkich wymianach okazuje się ze ośka na której jest rolka jest skrzywiona z tąd to bicie,,,,,,,,,,,,nadal tego nie zrobiem bo nie wiem gdzie,,,,serwis VW nie pomógł,,,,,,,,,,,niew iem gdzie mam sie udać

Re: TDI 1,9 110KM - problem z napinaczem paska alternatora

: sob paź 21, 2006 22:41
autor: leo...
sonlar pisze:Dotyczy auta: VW Sharan TDI , rocznik 1998.
2 miesiące temu wymieniłem już drugi raz w tym roku napinacz paska i sam pasek do alternatora. Ostatnim razem spadł (był zniszczony).
wymieniłeś cały kompletny napinacz czy tylko samą rolkę napinacza ??

: ndz paź 22, 2006 00:12
autor: beris
rolkę i napinacz i pasek.

: czw paź 26, 2006 01:20
autor: ludek
Witam
Dzisiaj wymieniłem to koło pasowe alternatora (sprzęgiełko zatarte) Wszystko ucichło, pasek przestał piszczeć nie podskakuje ,silnik chodzi jak zegarek zero wibracji . Już nie dochodzi ten przerazliwy halas po włączeniu świateł i klimy a podejrzewałem napinacz( juz prawie kupiłem) ale znajomy powiedział abym zaczął od tego kola i udało się :okej: :okej: :okej:

: czw paź 26, 2006 12:31
autor: miki5454
Ja mam ten sam problem z paskiem(podskakuje piszczy itp), i już wymieniłem wszystko co możliwe ale dalej to samo. I patrzylem teraz na ten alternator, i w moim alternatorze koło jest zwykłe bez tego sprzęgla. Czy to możliwe?? Mam golfa III 1.9 TDI AFN rok 96. Jeżeli by ktoś mógł sprawdzić czy golfy z tym silnikiem i z tego roku mogly posiadać alternatory bez sprzgła to bardzo bym o to prosił.Możliwe że poprzedni właściciel zmienił koło pasowe na zwykłe lub wymienił cały alternator :/

Pozdrawiam

: czw paź 26, 2006 17:24
autor: ludek
Spróbuj ściągnąć zaslepke co sie znajduje na tym kole i zobacz czy widać otwór z wielowypustem jak na zdjęciu jak nie jestes pewny to podjedz do dobrego elktryka niech on sprawdzi jakie masz tam to koło Ja mam golfa z czerwca 96 AFN i mam niestety to koło ale juz jest wszystko ok
Powodzenia

: pn paź 30, 2006 22:09
autor: miki5454
Ja także mam Golfa AFN z czerwca 96 roku i nie mam takiego koła na alternatorze.Dlatego własnie sie pytam czy możliwe było że golfy(niektóre wersje) z tego roku i z tym silnikiem posiadały koła pasowe alternatora bez sprzęgła, bo jeżeli nie to oznaczałoby że alternator był wymieniany albo przynajmniej ktoś samo koło wymienił i dlatego może są te drgania paska.

[ Dodano: Wto Lis 21, 2006 14:10 ]
Ponawiam prośbę :) Czy mógłby ktoś sprawdzić czy jest możliwe że Golf III 1.9 TDI AFN z 96r.(czerwiec) posiadał alternator ze zwykłym kołem pasowym a nie z kołem ze sprzęgłem?Jest to alternator Bosh'a.

: czw sie 23, 2007 13:54
autor: Robin
Cześc jestem tutaj nowy, wiem że ten temat był już wiele razy podejmowany, ale mam jedno pytanko w związku z awarią która u mnie wystąpiła (bora TDI 81 kW). Pękł mi napinacz paska wielorowkowego w miejscu mocowania tzw. teleskopu. Wymieniłem napinacz ale teleskop zostawiłem ten sam, mechanik uważał że jest ok. Zastanawiam się jaka była przyczyna tego pęknięcia. Jeden mechanik stwierdził, że to zmęczenie materiału inny że może byc właśnie zatarte sprzęgiełko na alternatorze, ale nie ma jakiś znaczących objawów poza lekkim drżeniem tego teleskopu napinacza, żadnych pisków itp. A może winny jest wlaśnie ten teleskop. Boję się że znowu pęknie mi napinacz. Co o tym sądzicie?

: czw sie 23, 2007 14:29
autor: beris
Witam,,, jeżeli chodzi o mnie to zawsze wymieniałem cały komplet uważałem że tak bedzie najlepiej,,,,, ale ponieważ wymieniłem alternator i to okazało sie przyczyną to teraz wszystko chodzi jak w zegarku,,,, pzdr

: czw sie 23, 2007 18:23
autor: krzys887
Witam
Ja mialem ten sam problem w AFN-nie, mam kólko ze sprzeglem. Wymienilem koleczko i wszystko smiga nie ma zadnych piskow.293zl w intercarsie za kółeczko :).
pozdrawiam

: czw sie 23, 2007 21:28
autor: Robin
Witam ponownie.U mnie nie ma pisków na alternatorze tylko ten telskop od napinacza drży jak grzechotka. Czy można taki "teleskop" kupic osobno? Czyżby był jednak uszkodzony? I jeszcze jedno pytanie. Czy koło pasowe od klimy też ma sprzęgiełko?

: czw sie 23, 2007 21:34
autor: krzys887
Nie wiem, ja nie mam klimy w moim golfiku :(.