Strona 1 z 116

TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

: sob paź 14, 2006 17:27
autor: Gobo90
SZANOWNI KOLEDZY I KOLEŻANKI :bigok: .
Macie problemy z odpaleniem Golfika- pytajcie tutaj i podpowiadajcie ty innym o waszych przypadkach. Nie ma sensu powielać tych samych tematów. Łatwo będzie też znaleźć wyczerpującą odpowiedź poprzez opcję SZUKAJ.
Mam nadzieję, że inicjatywa kolegi Grzesiekk1982, w moim temacie się powiedzie. Piszcie, a oczywiście trafne porady, które pomogły użytkownikom będą punktowane :bigok:

Nie pisać postów przed przeczytaniem CAŁOŚCI porad w tym temacie, bo prawdopodobnie odpowiedź już tam jest, ani tematów typu "to tak jak u mnie". Prosimy pytać o rzeczy wnoszące coś do tematu, tak, aby stał się czymś w rodzaju FAQ- co należy po kolei sprawdzić, gdy ciężko odpala nasz dieselek
Wszelkie nowo zakładane tematy o problemach z odpalaniem diesli będą usuwane natychmiastowo bez podawania przyczyn,użytkownicy którzy je będą zakładać karani ostrzeżeniami.
Niech forum będzie przejrzyste i pomocne :pub:

: wt paź 24, 2006 22:03
autor: Gobo90
witajcie jest mały przełom pomierzyłem świece i z moich pomiarów wynika ze 4 świece są do ... wyrzucenia. Nie wiem czy dobrze mierzę a robie to tak:
-biorę omomierz i jeden kabel dotykam do masy a drugi do końcówki na świecy na tym co wystaje z głowicy i 3 świece mają przerwę a jedna ma bardzo duży opór .. nie wiem czy dobrze mierzę ??

: śr paź 25, 2006 21:35
autor: Gitner
Gobo90 pisze:Gitner, masz jakiś pomysł na mój problem ?? PROSZĘ POMOCY!! MECHANICY ROZKŁADAJĄ RĘCE!!
Zrob taki patent rano. Wlej do wiadra troche ropy, wez dwa wezyki i podepnij je "od wiadra" do filtra i zobacz czy zapali no problem i czy bedzie chodzil na jalowym. Potem do wiadra podepnij weze idace od pompy do filtra (czyli odpal bez filtra - tylko tu musi byc czysta ropa). Opisz wrazenia i pomyslimy dalej. Taki test akurat nieduzo cie bedzie kosztowal.

Pozdro
Gitner

: śr paź 25, 2006 21:37
autor: Gobo90
Gitner, dzięki za rady ale akurat to sprawdzone paliwo do pompy dochodzi jak wymieniałem filtr to sprawdziłem poświęciłem się i pociągnąłem ustami ;) ....

[ Dodano: 25 Paź 2006 21:41 ]
aha dodam że mechanik zmieniał nastawnik na 2 oczywiście objawy takie same regulował obroty nastawnikiem i auto paliło z zająknięciem ale wtedy jałowe były na 1150rpm a ja jałowe ustawiało sie na 950rpm to nie pali zapala i gaśnie trzeba gazu dodać to zapali ... vagiem też się bawił ..

: śr paź 25, 2006 21:46
autor: pomian
THX Gobo90 sprawdze i dam znać a jast jakis inny sposob?? cos tam podłączyc ja do akumulatora ale jakie są objawy ze są złe ??A jesli chodzi o odpalanie mojego golfa to jest tak ze jak go odpale i zgasze po 30 sekundach to pozniej pali bez problemu

: śr paź 25, 2006 21:55
autor: Gitner
Gobo90 pisze:Gitner, dzięki za rady ale akurat to sprawdzone paliwo do pompy dochodzi jak wymieniałem filtr to sprawdziłem poświęciłem się i pociągnąłem ustami ;)
No dobra ale szlo od filtra bez powietrza? U kumpla kiedys walczylem z Omega B w dieslu, zaworki, swiece, filtr paliwa, powietrza bylo padniete ale auto dalej nie odpalalo. I w koncu po dwoch dniach testow przeroznych wyszlo ze pompa powietrze wciaga (w omedze weze nie sa przezroczyste) Wlasnie test z wiaderkiem zrobilismy. Po specjalistycznym odpowietrzeniu auto bryka.

Pozdro
Gitner

: śr paź 25, 2006 22:03
autor: Gobo90
hmmm no niby jakiś bombel leci co jakiś czas ale to by akurat tak nie palił ?

: śr paź 25, 2006 22:11
autor: Gitner
Gobo90 pisze:hmmm no niby jakiś bombel leci co jakiś czas ale to by akurat tak nie palił ?
Masz problem z odpalaniem rano, wiec troche powietrza moze sie przez noc zebrac. No chyba ze nie odpala za kazdym razem, czy zimny czy cieply. A zaworek zwrotny?

Pozdro
Gitner

: śr paź 25, 2006 22:16
autor: Gobo90
Gitner pisze:No chyba ze nie odpala za kazdym razem, czy zimny czy cieply.
dokładnie tak może chodzić godzine zgasze go i od razu pale i zonk ....
Gitner pisze:A zaworek zwrotny?
mechanik wykręcał sprawdzał podmieniał wszystkie zaworki w pompie ....

: śr paź 25, 2006 23:52
autor: RobertP
Gobo90 pisze:no i lipa!!! Świece wymienione i dalej to samo!!!!!
a prąd (+12V) dochodzi do świec ?

: czw paź 26, 2006 12:11
autor: cowboy
Gobo90 pisze:aha dodam że mechanik zmieniał nastawnik na 2 oczywiście objawy takie same regulował obroty nastawnikiem i auto paliło z zająknięciem ale wtedy jałowe były na 1150rpm a ja jałowe ustawiało sie na 950rpm to nie pali zapala i gaśnie trzeba gazu dodać to zapali ... vagiem też się bawił ..
a jaki masz kąt wtrysku na zablokowanym nastawniku ?

może masz źle ustawiony kąt ?

jak palisz na zimnym to kopci na niebiesko?

podłącz VAG i zloguj blok 000 na zablokowanych nastawach (przełaczasz na basic setting - powinna mrugać wtedy kontrolka świec żarowych) - interesuje Cię pozycja nr 2 z lewej czyli kąt oraz przedostania czyli temp paliwa....

pomiar trzeba zrobić na rozgrzanym silniku... kąt powinien być 51

gdy zapalasz silnik ECU na złym kącie masz problem, potem ECU wyreguluje przestawiaczem o ile mieści się w tolerancji

[ Dodano: Czw Paź 26, 2006 12:15 ]
przy obecnych temepraturach TDI powinien palić z półobrotu więc to nie wina świec... jeżeli rozrusznik kręci OK a kopci się z rury i nie zapala to klekot MUSI zapalić :)

do zapłonu potrzebne jest paliwo i sprężenie odpowiednie...ale to nie wszystko, gnojówka musi być dobrze rozpylowna i w odpowiednim momencie wtryśnięta :)

więc jeśli grupa 013 ma dopuszczalne korekcje dawek na wolnych to pewnie coś nie halo z kątem wtrysku...
albo z czujnikiem temperatury paliwa..

: czw paź 26, 2006 13:04
autor: RobertP
cowboy pisze: przy obecnych temepraturach TDI powinien palić z półobrotu więc to nie wina świec... jeżeli rozrusznik kręci OK a kopci się z rury i nie zapala to klekot MUSI zapalić :)
kurcze moze i niech ich wina jak się sugerowałem swoim TD, u mnie dym z rury
wylatywał, paliwo dochodziło i nie chciał zapalać, a jak załapał to telepalo nim nieźle
i co okazało się że to świece, wymieniłem któregoś popołudnia i jak ręką odjął :okej:
cowboy pisze:albo z czujnikiem temperatury paliwa..
i tym mnie zastrzeliłeś :panna: :blush: ; jest w TDI czujnik temperatury paliwa ? :otepienie: :crazy: , gdzie to to siedzi ?

: czw paź 26, 2006 13:55
autor: cowboy
RobertP pisze:i tym mnie zastrzeliłeś :panna: :blush: ; jest w TDI czujnik temperatury paliwa ?
he he kolego temperatura paliwa to podstawa !!

przecież inaczej wtryskuje się zimna gnojówka a inaczej rozgrzana...z uwagi na gęstość więc trzeba wziąc na to poprawkę :) chociaż niekoniecznie przy zapalaniu ma to znaczenie..

czujnik ów znajduje się w pompie wtryskowej..

w TDI jest mnóstwo różnych czujników, temperatury i ciśnienia w dolocie, położenia pedału gazu, hamulca, ilości zasysanego powietrza itd i ECU zbiera te wszystkie sygnały :) w VAG COM jest kilkadziesiąt paramterów które można zmierzyć a więc przez coś mierzonych, obliczanych, uwzględnianych - dzięki temu tak efektywnie wykorzystuje się gnojówkę :) i wyciąga takie moce...

to juz nie TD z linakmi i cięgnami :P do TDI bez komputera z VAG-COMem nie podchodź :)

dla przykładu mój wykres z VAG-a

paliwo 150 st C- kąt to miałem około 49-50 na zablokowanych nastawach - ideał to 51

Obrazek

podczas normalnej pracy wahało się od 56 do 60 .. średnia 58

tak podobno jest lepiej jak jest ciutke wcześniejszy w okolicach 58 :P

: czw paź 26, 2006 14:40
autor: RobertP
cowboy pisze:przecież inaczej wtryskuje się zimna gnojówka a inaczej rozgrzana...z uwagi na gęstość więc trzeba wziąc na to poprawkę :) chociaż niekoniecznie przy zapalaniu ma to znaczenie..
no tak to wiadomo
cowboy pisze:czujnik ów znajduje się w pompie wtryskowej..
kurna to się tak to cóś nazywa, o ehhh... człowiek cały czas się uczy :kac:
cholera już sobie wyobrażałem że gdzieś w zbiorniku czy podrodze do pompy,
ale nie w pompie :otepienie: :pub: a to dlatego że jak są podgrzewane
filtry paliwa to wydawało mi się że od niego w kierunku silnika już czujnika
teperatury paliwa nie powinno być, a jednak jest .... :okej: :pub:
cowboy pisze:w TDI jest mnóstwo różnych czujników, temperatury i ciśnienia w dolocie, położenia pedału gazu, hamulca, ilości zasysanego powietrza itd i ECU zbiera te wszystkie sygnały :) w VAG COM jest kilkadziesiąt paramterów które można zmierzyć a więc przez coś mierzonych, obliczanych, uwzględnianych - dzięki temu tak efektywnie wykorzystuje się gnojówkę :) i wyciąga takie moce...

to juz nie TD z linakmi i cięgnami :P do TDI bez komputera z VAG-COMem nie podchodź :)
nie no tak to wiem w sporej ilości oczywiście z forum :pub: :-)