[Diesel] TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez hoja » Śr lut 08, 2012 11:11

Witam,
pacjent Golf IV 1.9TDI 90KM ALH
tak jak większość tu obecnych mam problem z porannym odpalaniem na mrozie, auto długo musi kręcić zanim załapie a jak odpali to przez chwilę chodzi nie równo i dymi na biało.
Dałem znajomemu mechanikowi bo myślałem że to może rozrusznik wolno kręci, albo świece złe. On twierdzi że rozrusznik kręci dobrze, akumulator naładowany (2 letni Bosch w pełni sił), świece wszystkie grzeją.. a auto odpala tak jak na filmiku który nagrałem (po 3 krotnym grzaniu świec). Ma ktoś jakiś pomysł? bombli w przewodach nie ma. Jak już auto zapali i zgaszę je, to po chwili jak odpalam to już od strzała pali- tylko ten pierwszy rozruch po nocy jest dla niego mordęgą..
Kąt wtrysku ustawiony na 54.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AvXSMCRsMjM

z góry dzięki za porady
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Online: 2d 6h 34m
Pomógł: 4
Auto: Golf IV 1.9 TDI 90KM
Silnik: ALH

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez digitalcom » Śr lut 08, 2012 11:35

[size=150]Ja już to przechodziłem i koledzy u mnie w 2,0 TDI BKD. Były trzy świece padnięte, wymieniłem wszystkie i pali jak nowy. Zanim to zrobilem kazano wymienic akumulatr, i szukac w dobrej cenie pompowtryskiwaczy :grrr: Bylem problem zdiagnozować na serwisie a oni mówią ze tylko 1 błąd na sterowniku świec po wykasowaniu niby oki. a wiec kupiłem świece wykręciłem stare i sprawdziłem na akumulatorze. Tylko jedna się rozgrzewa, a te trzy nawet dymka nie puściły. [/size :bigok: ]
digitalcom
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 06, 2012 18:46
Online: 49m
Auto: Golf V
Silnik: BKD

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez mgralien » Śr lut 08, 2012 12:54

hoja napisał(a):Witam,
pacjent Golf IV 1.9TDI 90KM ALH
tak jak większość tu obecnych mam problem z porannym odpalaniem na mrozie, auto długo musi kręcić zanim załapie a jak odpali to przez chwilę chodzi nie równo i dymi na biało.
Dałem znajomemu mechanikowi bo myślałem że to może rozrusznik wolno kręci, albo świece złe. On twierdzi że rozrusznik kręci dobrze, akumulator naładowany (2 letni Bosch w pełni sił), świece wszystkie grzeją.. a auto odpala tak jak na filmiku który nagrałem (po 3 krotnym grzaniu świec). Ma ktoś jakiś pomysł? bombli w przewodach nie ma. Jak już auto zapali i zgaszę je, to po chwili jak odpalam to już od strzała pali- tylko ten pierwszy rozruch po nocy jest dla niego mordęgą..
Kąt wtrysku ustawiony na 54.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AvXSMCRsMjM

z góry dzięki za porady


Zobacz sobie na mój post na stronie 79. Jest filmik, na którym zobaczysz, że mój ALH pali identycznie jak Twój. Jak stał u mechanika w tamtym tygodniu to przyczyny nie znalazł a palił źle.
W tym tygodniu oddałem do drugiego i przy obecnych mrozach stwierdził że pali dobrze, więc jak już zgłupiałem.

Aku ok, świece ok, mechanik stwierdził że według niego kompresja ok (tak wywnioskował po paleniu). Jak mróz nie zejdzie i dalej będą niskie temp pomyślę nad regeneracją rozrusznika. Bo ostatnio przez te mrozy coś chyba w nim padło bo czasem tylko zawyje jak przekręcę stacyjkę. Ale przekręcam ponownie i już kręci. Chociaż mechanik stwierdził, że rozrusznik ok więc powiedział że jest dobrze.

Także chyba mamy podobny przypadek.
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin
Online: 10d 7h 10m
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Silnik: ALH

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez jhosef » Śr lut 08, 2012 12:59

mgralien napisał(a):mechanik stwierdził że według niego kompresja ok (tak wywnioskował po paleniu)

Kompresję nie mierzy się na oko. Są do tego urządzenia pomiarowe. Jeśli chcesz wiedzieć jaką masz to jedź do mechanika, który ma manometr do diesli.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 241d 20h 15m
Pomógł: 677
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez hoja » Śr lut 08, 2012 13:40

mgralien napisał(a):Aku ok, świece ok, mechanik stwierdził że według niego kompresja ok (tak wywnioskował po paleniu). Jak mróz nie zejdzie i dalej będą niskie temp pomyślę nad regeneracją rozrusznika. Bo ostatnio przez te mrozy coś chyba w nim padło bo czasem tylko zawyje jak przekręcę stacyjkę. Ale przekręcam ponownie i już kręci. Chociaż mechanik stwierdził, że rozrusznik ok więc powiedział że jest dobrze.

Także chyba mamy podobny przypadek.

no na to wygląda że mamy podobny przypadek :) nie wiem ja dzisiaj sam spróbuję coś poszukać, podłącze pod VAGa i porobię logi, może ktoś coś znajdzie. Jak dla mnie to ten rozrusznik jak by za wolno kręci, ale mechanik twierdzi że dobrze i nie potrzebnie się narażać na koszty... no ale jak jest dobrze to dlaczego tak źle odpala ? :)
hoja
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn sty 04, 2010 22:57
Lokalizacja: Wrocław
Online: 2d 6h 34m
Pomógł: 4
Auto: Golf IV 1.9 TDI 90KM
Silnik: ALH

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez mgralien » Śr lut 08, 2012 13:49

jhosef napisał(a):Kompresję nie mierzy się na oko. Są do tego urządzenia pomiarowe. Jeśli chcesz wiedzieć jaką masz to jedź do mechanika, który ma manometr do diesli.

No wiem wiem. Źle określiłem. Raczej chodziło mu o to że według niego pali dobrze przy takim mrozie, więc nie ma sensu narażać się na koszty rzędu 80-100 zł na sprawdzanie kompresji.

@hoja
Mi duuuuuużo pomogło zabranie aku do domu. I wtedy nie męczył się jak na filmiku, nie migały kontrolki. Zapalił za pierwszym razem przy -15 na blacie. Ale rozrusznik chwilę kręcił. Tak kilka sekund.
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin
Online: 10d 7h 10m
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Silnik: ALH

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez jhosef » Śr lut 08, 2012 14:05

mgralien, jeśli tak pali Ci przy -15 to przy -20 lub mniej to go możesz nie odpalić. To nie jest dobre palenie i do tego z 3 krotnym podgrzaniu świec. W poniedziałek pod pracą było -12, auto stało ponad 8 godzin a ja nawet zapomniałem o podgrzaniu świec - jakoś tak wyszło. Nawet nie zająknął się przy odpalaniu.
Takie palenie to może być określone ok jak jest -25 a nie -15.
mgralien napisał(a):Ale rozrusznik chwilę kręcił. Tak kilka sekund.

Tym bardziej nie jest to dobre palenie.
Na filmiku słychać, ze rozrusznik jakoś szalenie nie kręci ale źle nie jest.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 241d 20h 15m
Pomógł: 677
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez mgralien » Śr lut 08, 2012 14:45

@jhosef
Ten mój filmik na 79 stronie to był nagrany przed zabraniem aku do domu.
Jak zabrałem aku do domu i podłączyłem pod prostownik to z rana palił dużo lepiej. Nie migały kontrolki od abs i esp. Nie było już takiego efektu, że niby "zaskoczył", potem mignęły kontrolki i dopiero wszedł na obroty.

Także polecam jak są problemy z paleniem zacząć od zabrania aku do domu i podłączenia pod prostownik.
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin
Online: 10d 7h 10m
Auto: Golf IV 1.9 TDI
Silnik: ALH

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez jhosef » Śr lut 08, 2012 14:50

mgralien, ja doskonale rozumiem, że filmik jest z aku leżakowanym w aucie.
Pisałeś jednak, że przyniesiony z domu odpalił po kilkusekundowym kręceniu. Szału więc nie ma.

Kontrolki się paliły bo "prundu" brakowało.
Czy będziesz szukał problemu czy zostawisz jak jest to już Twoja sprawa. Wiedz jednak, że jeśli będzie większy mróz to raczej auta nie odpalisz jeśli pali Ci tak podle przy -15.
Golf Mk2 Match Polo 9N3 VW Up!
Kupię lewy próg plastikowy do Golfa mk2
jhosef
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Online: 241d 20h 15m
Pomógł: 677
Auto: Polo 9N3 Golf mk2 Up
Silnik: BNM

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez digitalcom » Śr lut 08, 2012 15:49

mgralien napisał(a):
hoja napisał(a):Witam,
pacjent Golf IV 1.9TDI 90KM ALH
tak jak większość tu obecnych mam problem z porannym odpalaniem na mrozie, auto długo musi kręcić zanim załapie a jak odpali to przez chwilę chodzi nie równo i dymi na biało.
Dałem znajomemu mechanikowi bo myślałem że to może rozrusznik wolno kręci, albo świece złe. On twierdzi że rozrusznik kręci dobrze, akumulator naładowany (2 letni Bosch w pełni sił), świece wszystkie grzeją.. a auto odpala tak jak na filmiku który nagrałem (po 3 krotnym grzaniu świec). Ma ktoś jakiś pomysł? bombli w przewodach nie ma. Jak już auto zapali i zgaszę je, to po chwili jak odpalam to już od strzała pali- tylko ten pierwszy rozruch po nocy jest dla niego mordęgą..
Kąt wtrysku ustawiony na 54.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AvXSMCRsMjM

z góry dzięki za porady


Zobacz sobie na mój post na stronie 79. Jest filmik, na którym zobaczysz, że mój ALH pali identycznie jak Twój. Jak stał u mechanika w tamtym tygodniu to przyczyny nie znalazł a palił źle.
W tym tygodniu oddałem do drugiego i przy obecnych mrozach stwierdził że pali dobrze, więc jak już zgłupiałem.

Aku ok, świece ok, mechanik stwierdził że według niego kompresja ok (tak wywnioskował po paleniu). Jak mróz nie zejdzie i dalej będą niskie temp pomyślę nad regeneracją rozrusznika. Bo ostatnio przez te mrozy coś chyba w nim padło bo czasem tylko zawyje jak przekręcę stacyjkę. Ale przekręcam ponownie i już kręci. Chociaż mechanik stwierdził, że rozrusznik ok więc powiedział że jest dobrze.

Także chyba mamy podobny przypadek.



Panowie ja wam mowie ze to świece żarowe. Gdy świeca ma 1000 stopni nie ma mowy o złym odpaleniu i klekotaniu silnika. Świece muszą być sprawne ja 2 dni temu miałem identyczny problem jak już pisałem wczesnej, wymieniłem świece i Gitara Pozdrawiam !!!
digitalcom
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 06, 2012 18:46
Online: 49m
Auto: Golf V
Silnik: BKD

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez Paviarotti » Śr lut 08, 2012 16:15

Mam taki problem - dopóki temperatury były max -10/-11 stopni to palił jeszcze ok (PD 74kW). Ostatni jak postoi na mrozie kilka dni to nie ma opcji żeby zapalił. Podgrzałem świece 3 razy, na początku rozrusznik pokręcił dosyć szybko, ale później już coraz gorzej, aż w końcu prawie stanął. Lekarstwem jest odpalenie po kablach, wtedy już pali bez problemowo.
To będzie raczej słaby akumulator? przegoniłem go kilka razy żeby go podładować, ale problem był nadal. Spróbuje jeszcze prostownikiem go naładować, ale pewnie akumulator jest stary (jakaś Varta).
Obrazek
Paviarotti
VW Baron
VW Baron
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 18, 2011 22:39
Lokalizacja: Jędrzejów
Online: 138d 5h 41m
Pomógł: 10
Auto: Golf mk4 + Jetta mk2
Silnik: axr+

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez italiano_83 » Śr lut 08, 2012 19:24

hoja napisał(a):z góry dzięki za porady

Kontrolka ABS - się zapala więc jest spadek napięcia i słychać wyraźnie, że nie kręci jak powinien- taka jest prawda rozruszniki w naszych autach już swoje lata mają i nie ma się co łudzić przychodzi mróz olej gęstniej i zaczyna się problem.
italiano_83
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 202d 8h 53m
Pomógł: 704
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez deskjet » Śr lut 08, 2012 21:06

Ja jestem po wymianie tulejek, czyszczeniu i smarowaniu rozrusznika (w ALH) i muszę przyznać, że jestem zaskoczony rezultatem.. teraz poranne odpalanie rewelacja :D z miejsca rozrusznik ma takiego "kopa" że przy -15 pali bez najmniejszego jęknięcia :bigok: a przedtem szło to mozolnie... kręcił wolno, tak jakby go coś przytrzymywało.
138,1KM/315Nm
deskjet
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): Cz sie 25, 2011 20:37
Online: 3d 6h 22m
Auto: Golf IV ALH+
Silnik: TDI

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Postprzez daniel.wwe » Śr lut 08, 2012 21:21

hoja napisał(a):Dałem znajomemu mechanikowi bo myślałem że to może rozrusznik wolno kręci

No bo coś wolno kręci. Jeśli jesteś pewien co do aku to przyjrzałbym się rozrusznikowi (czyszczenie, smarowanie, wymiana tulejek, ewentualnie wymiana szczotkotrzymacza jak szczotki kiepskie).
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców”

- Sony CDX-GT660UV + Hertz ESK 165 + (Excursion SX-8S4 -> CarPower 2/250)
- Yosan Pro-120 + Sirio Omega 27
- Xblitz Platinum

ALH + 0,205 + soft 140,5KM/320Nm :bigok:

Obrazek
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lip 05, 2011 14:04
Lokalizacja: Mazowieckie
Online: 15d 12h 30m
Pomógł: 58
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Mattpl, trout86 i 30 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,