VW GOLF 1,6 TD długo grzeją świece

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

VW GOLF 1,6 TD długo grzeją świece

Post autor: RyKa » wt wrz 05, 2006 13:42

WITAM!
Siorka posiada Golfa II 1,6TD i taka sprawa. Zanim zgaśnie kontrolka od grzania świec to mija jakieś 30 do 35 sekund i może nawet więcej.
Jeśli wcześniej by odpalać to ma ciężej czyli świece nie są wystarczająco nagrzane, dopiero po długim czekaniu na zgaśnięcie kontrolki.
I pytanie - czy to wina świec żarowych czy może przekaźnika jakiegoś ???



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt wrz 05, 2006 15:32

juz czas na swiece przyszedł , sa juz zuzyte i inaczej prad przewodzą juz .sprawdz miernikiem opornosc ile maja omow.

[ Dodano: Wto Wrz 05, 2006 15:33 ]
albo przez kabelek czy dobrze iskrza



Awatar użytkownika
prezes861
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: śr mar 08, 2006 17:52
Lokalizacja: Stargard / Szczecin
Kontakt:

Post autor: prezes861 » wt wrz 05, 2006 15:38

piter13 pisze: czy dobrze iskrza
hmm... iskrzące świece w dieslu ? :goof:
Jeszcze takich nie widziałem. :smoke:

[ Dodano: 05 Wrz 2006 15:41 ]
RyKa pisze: czy to wina świec żarowych czy może przekaźnika jakiegoś ???
Jeżeli dobrze kręci po nagrzaniu świec to akumulator odpada.
Ja stawiam na świece.
Wykręć jedną i podłacz do akumulatora na krótko, zobacz jak szybko sie wtedy nagrzeje do czerwoności, jedna świeca powinna sie nagrzac w max 3-5 sekund. :smoke:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » wt wrz 05, 2006 15:47

prezes861 pisze:hmm... iskrzące świece w dieslu ?
Jeszcze takich nie widziałem.
no tak tez sprawdzaja niektorzy na iskrzenie ,zdejmujesz listwe ,podłanczasz pod plus w aku kabelek i dotykasz swiece tam dzie nakretke wkrecasz i patrzysz czy iskrzy jak nie to spalona jest :bajer:



Awatar użytkownika
piotrek1712
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pn wrz 05, 2005 18:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piotrek1712 » wt wrz 05, 2006 16:20

z tego co wiem stosowano 2 rodzaje przekaznikow.. dlugie i krotkie... ja mialem podobny problem do Twojego i okazalo sie, ze ktos wymienil na zly przekaznik... czyli w moim pryzpadku powienienem miec 'krotki' a ktos wstawil dlugi... jesli problem masz od zawsze to sprawdz przekazniki..


VW Golf II '90 1,6 TDic 2005 - 2007
VW Golf III cabrio US '97 2,0 8v 2007 - ?

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » wt wrz 05, 2006 22:12

u mnie też długo grzeje jak jest zimny i pali elegancko,ale to własnie przekaźnik,bo mam jakis taki,ze długo gzeje jak jest zimny i grzeje w prawdzie króciutko,ale grzeje nawet jak jest ciepły-przy standardowym przekaźniku juz wtedy nie grzeje...



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr wrz 06, 2006 11:09

mogą byc swiece ... przekażnik... czujnik temperatury uszkodzony.. przerwa w przewodzie ...dużo może być..... sam to ostatnio wnikliwie przerabiam.

zrób test w 2 osoby.. niech ktoś wsiądzie i przekręci stacyjke na grzanie świec. w międzczasie ty odłącz przewód od czujnika temperatury silnika dla swiec (tego z prawej strony na kroćcu pod czujnikiem oleju) i zewrzyj go z masą. wtedy kontrolka na desce powinna zgasnąć. jeśli nie... przekażnik.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw wrz 07, 2006 22:19

a ktory przekaznik odpowiada za grzanie swiec? bo u mnie tez dosc dlugo to trwa.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw wrz 07, 2006 23:05

Może nie wniose nic odkrywczego do dyskusji,ale podziele sie moimi doswiadczeniami.U mnie w JP kontrolka świec żarowych świeci 10,15 sekund jak jest zimny.Jak ciepło to nawet nie mrygnie.U kolegi w SB świeci 25,30 sekund,świeci po każdym włączeniu zapłonu.Może w turbo klekotach ze względu na bardziej wysilone warunki pracy robili jakieś inne sterowanie?



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » czw wrz 07, 2006 23:08

ja mam SB i jak silnik jest troche cieply tzn. poczatek wskaznika to kontorla juz sie nie zapala i pali od strzalu wiec bongo, chyba kolega cos w tym SB ma nie tak....



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » sob wrz 09, 2006 12:17

Chłopaki tak jak ktoś wcześniej napisał były przekaźniki i świece szybko i wolno grzejne. Jeżeli kontrolka od świec gaśnie i ty odpalasz bez problemu autko to znaczy że jest założony komplet wolno grzejny.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » sob wrz 09, 2006 13:42

w sumie mi to nie przeszakdza az tak bardzo, kilka sekund dluzej poczekac to nie problem, zobacze jak bedzie zima z odpalaniem jesli OK to zostawie jak jest jesli bedzie mial problem to wtedy zmienia na szybkogrzejne :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości