Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: fifi93 » ndz sty 28, 2018 12:10

Witam podnosiłem ostatnio dawke rozruchowa na ciepłym silniku było ok.Wczoraj problem wrocił znowu temp 90 dłuzej kręcic musiałem już nw co jest przyczyna tego na zimnym odpala bez zarzutu jak sie dziad rozgrzeje to lipa



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: wesol » ndz sty 28, 2018 12:30

Kto zmienial ta dawke i jak? Sprawdz obroty walu przy kreceniu na cieplym ile wynosza. Odpinajac wtyczke od czujnika temp cieczy jak odpala?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

fifi93
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn wrz 25, 2017 10:31

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: fifi93 » ndz sty 28, 2018 13:08

Sprawdze ten czujnik temperatury



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: munior » ndz sty 28, 2018 13:34

fifi93 pisze: temp 90 dłuzej kręcic musiałem już nw co jest przyczyna tego na zimnym odpala bez zarzutu jak sie dziad rozgrzeje to lipa

Jak to co jest przyczyną ? to co w 99,9% tych modeli tdi ...mapy startowe zbyt uzalezniajace podanie dawki od szybkosci obrotowej kręconego rozrusznikiem silnika .Nie ma prostszego sposobu na potwierdzenie tego jak odpiecie wtyczki od czujnika temperatury.To jeden z wielu przykładów potwierdzajacych że "nowe " w tym przypadku mapy startowe ,są gorsze niż "stare" ...dobrze i bezproblemowo już było np. w 1z ,AHU bez dwumasu ,gdzie nie ma takich problemów.W nowszych zaczęli kombinować jak tu "ulepszyć " to co bylo dobre i "ulepszyli " a raczej spier....lili , to co było dobre


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pn sty 29, 2018 11:42

Munior czy w AFN passat 99r. też mapa jest "poprawiona" przez fabrykę? Może zdarzyć się ten problem?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: munior » pn sty 29, 2018 15:24

karol8114 pisze:czy w AFN passat 99r. też mapa jest "poprawiona" przez fabrykę?
'skopane " mapy są we wszystkich sterownikach 038906018 ,038906012 ,038906019 ...czyli praktycznie wszystkie 1,9 tdi od 98 roku


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pn sty 29, 2018 20:33

Dzięki za odpowiedz.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pt lut 09, 2018 20:35

No i trafił się pacjent z numerem sterownika wskazującym na skopaną dawkę na ciepłym, A4 AFN, jakie powinny być obroty rozrusznika? Ten kręci 147 obr/min



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: Garrison » pt lut 09, 2018 20:50

karol8114 pisze:No i trafił się pacjent z numerem sterownika wskazującym na skopaną dawkę na ciepłym, A4 AFN, jakie powinny być obroty rozrusznika? Ten kręci 147 obr/min
Ostatnio zadałem pytanie dotyczące tego jakie obroty powinny zostać ustawione by komputer postanowił podać paliwo. Widzę jednak po wspomnianym przez Ciebie przypadku, że jest to indywidualna sprawa. Skoro w tym Audi na ciepłym wkręca się na 147obr/min to chyba 140obr/min powinno załatwić sprawę długiego kręcenia, bo normalnie potrzebuje chyba około 300. Mój kręci jak opętany między 200, a 300, a i tak potrzebuje chwili by zaskoczyć. Rozrusznik zregenerowany, akumulator wykazał na teście mniejszą moc niż powinien, ale w takim BXE w Octavii pomimo akumulatora słabszego niż mój (na papierze), ta odpala od strzała niezależnie od temperatury. Kwestia tylko jak to się ma do żywotności całej reszty...



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pt lut 09, 2018 20:56

Wyczytałem w necie, że te 280 powinien mieć. Te ok 150 to jednak mało.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: Garrison » pt lut 09, 2018 20:57

karol8114 pisze:Wyczytałem w necie, że te 280 powinien mieć. Te ok 150 to jednak mało.
Może i tak być. Jakby mnie kiedyś pokusiło by podłączyć na moment komputer i zobaczyć ile wykręca na ciepłym, to pewnie bym wartość nieco mniejszą od takiej ustawił. Swoją drogą, to ciekawe, czy od razu zmieniają w całym zakresie, coby nawet na zimnym wcześniej polewał.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pt lut 09, 2018 21:07

Munior odpowie na nasze pytanie, jak się go ładnie poprosi



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: wesol » pt lut 09, 2018 23:08

Przy 200 obr będzie już kulawo odpalał. Musi być nie mniej jak te 240 obr ale pożądane 270 jest.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Zmiana dawki na ciepłym silniku dalej problem

Post autor: karol8114 » pt lut 09, 2018 23:25

Dziękuję Wesoł. No to nie ma co liczyć, że przy 147 będzie dobrze palił. Trochę przesunę mu w 05 (na poprawienie humoru) wiem że, niewiele to daje, powiedz mi tylko z 32768 jechać w górę np. 33150 czy w dół np. 30000?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości