AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

JacekTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 16:54
Lokalizacja: Ożarowice

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: JacekTD » ndz gru 03, 2017 22:57

Witam,

to mój 1szy post na tym forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać i prosić o wyrozumiałość ;)
Kupiłem w poniedziałek Golfa z 1.9td AAZ pod maską.

Obrazek
Pierwsza sprawa, co to jest, zaznaczone na zdjęciu i czy powinno być gdzieś podłączone? Pod spodem jest jakiś zaworek ciśnieniowy, który puszcza po delikatnym dmuchnięciu w niego ustami. Trochę obrzygane ropą jest miejsce wylotu tego czegoś, więc zastanawiam się czy wszystko jest ok...

Problem jest taki, że po nocnym postoju bardzo ciężko pali, muszę go kręcić kilkanaście sekund, czasami po kilka razy.

Przekaźnik świec ok, dzisiaj zdiagnozowałem że jedna świeca (druga od rozrządu) nie grzeje, ale wątpię że miałoby to aż taki wpływ, zresztą jutro ją wymienię.

Na 99% po długim postoju, paliwo się cofa i dlatego jest tak ciężko go odpalić. W przewodach paliwowych od filtra do pompy widać jeden mały bąbelek powietrza, ale to raczej za mało na tak ciężkie palenie. Jednak gdy w końcu odpali, to w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy widać sporą ilość baniek powietrza płynących od filtra do pompy wraz z paliwem. Co może być przyczyną zapowietrzania się filtra, i czy to może mieć aż taki wpływ? Dodam, że przy temperaturach w okolicy zera jest dosyć trudno go odpalić, ale dzisiaj po nocy w garażu w temperaturze ok. 10st C odpalił po góra 2-3 sekundach kręcenia.

Wszelkie sugestie mile widziane ;)

PS. Gdy ściśniecie palcami przewód dolotowy między turbiną a kolektorem ssącym, i przegazujecie auto to jesteście w stanie utrzymać ściśnięty przewód, czy ciśnienie od razu go usztywnia, czy dopiero przy wyższych obrotach?
Jak to ma być właściwie, tak "organoleptycznie" ;) Robiłem kiedyś taki test w Astrze 2.0DI i tam przewód dużo szybciej i mocniej pęczniał, a mój golf kopci na czarno, więc zastanawiam się czy turbina już nie ma dosyć... ;)


Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen ;)

JacekTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 16:54
Lokalizacja: Ożarowice

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: JacekTD » śr gru 06, 2017 22:10

Uszkodzona świeca wymieniona, dzisiaj zapalił dużo szybciej, ale pewnie dlatego że było kilka stopni na plusie. Przy okazji wymieniłem też filtr paliwa i zaworek zwrotny na filtrze. Poza tym dalej pali ciężko po długim postoju. Mam wrażenie, że z wyciągniętym cięgnem ssania idzie mu to jeszcze gorzej niż bez tego (bardzo dziwne).

Jakieś nieszczelności wewnątrz pompy są możliwe, których nie widać na zewnątrz, a mogłyby takie objawy dawać?


Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen ;)

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: muszkatobiasz » śr gru 06, 2017 23:18

podłącz przewody paliwowe bez filtra paliwa zasilanie i powrót wtedy niech pochodzi kilka minut i zostaw do rana



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: needved » śr gru 06, 2017 23:54

JacekTD pisze:Trochę obrzygane ropą jest miejsce wylotu tego czegoś, więc zastanawiam się czy wszystko jest ok...
Jak jest obrzygane to znaczy że oging na mechaniźmie LDA puszcza paliwo. A jak stoi dłużej to zaciąga powietrze i paliwo z pompy cofa się do zbiornika.
Jest na forum foto-porada jak to naprawić poczytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=389389



JacekTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 16:54
Lokalizacja: Ożarowice

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: JacekTD » czw gru 07, 2017 23:58

Dzięki koledzy za odpowiedzi i za konkretnego linka ;)
Po zmianie filtra, zaworka, i jednej uszkodzonej świecy ( jak pisałem w poprzednim poście ) auto pali "prawie" od razu, jednak nie załapuje równo, tylko jakby na raty. Przy wyciągniętym cięgnie ssania, pali dużo gorzej. Jak dostanę gdzieś ten o-ring to biorę się za uszczelnienie tego ustrojstwa ;)


Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen ;)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: Michał_1977 » pt gru 08, 2017 08:01

JacekTD pisze:Przy wyciągniętym cięgnie ssania, pali dużo gorzej
Masz rozjechany kąt wtrysku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

JacekTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 16:54
Lokalizacja: Ożarowice

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: JacekTD » pt gru 08, 2017 09:40

Konkretnie i na temat. Podejrzenia takie miałem, ale sprawdzić jak już nie. Więc kupuję zegar i ustawiam, dzięki wielkie! ;)


Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen ;)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: Michał_1977 » pt gru 08, 2017 11:39

JacekTD pisze: Więc kupuję zegar
Możesz się pokusić o wizytę w warsztacie,który posiada lampę stroboskopową do diesla. Szybciej będzie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

JacekTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz gru 03, 2017 16:54
Lokalizacja: Ożarowice

AAZ identyfikacja "czegoś" + problemy z zimnym rozruchem

Post autor: JacekTD » pt gru 08, 2017 22:18

Nie mam zaufanego warsztatu. Albo inaczej, nikomu nie ufam poza sobą ;) Ale może faktycznie pożyczę od kogoś lampę. Raz jeszcze dzięki ;)


Ponad podziałami: W garażu Alfa Romeo, BMW, Mercedes i Volkswagen ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości