Zamiana rozrusznika 10 zębnego Bosch na 11 zębny Valeo ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bocian1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 11, 2016 14:41
Lokalizacja: Płock

Zamiana rozrusznika 10 zębnego Bosch na 11 zębny Valeo ARL

Post autor: bocian1994 » pt paź 06, 2017 15:29

Witam, jako że mój rozrusznik dogorywa (TDI PD ARL) a jest nim Bosch 10 zębny (niestety nie znam dokładnego) nr :/ mój zaufany mechanik zaproponował mi podmiankę na 11 zębny Valeo od jakiegoś nowszego diesla (02m911023n) ponieważ będzie o wiele lepiej kręcił ze względu na ilość zębów i to że ma łożyska igiełkowe a nie tulejki . Z tego co patrzyłem w ETKA wszystkie rozruszniki do ARL czy to bosch czy valeo mają taki sam nr 02M911023 tylko ostatnia literka jest inna , w dodatku występował w ARL seryjnie rozrusznik z 11 zębami Valeo z końcówką R . Przechodząc do sedna rozmawiałem z kilkoma osobami i jedni polecają ( na forum golfa V i tourana masa ludzi zakładała na problemy z odpalaniem na ciepłym silniku ale do silników BKC BLS itd) a inni mówią że jak jest 10 zębny to ten 11 zębny może rozwalić zamach itd bo się nie zgrają i sam już nie wiem jak jest, niby seryjnie występował 11 zębny i wątpię aby było kilka kół zamachowych pod konkretne rozruszniki. Może ktoś coś takiego modził i powie jakich rozruszników szukać i jak to się sprawdza, bo jeśli jest możliwość w tej samej kasie dać coś lepszego to czemu nie ?



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Zamiana rozrusznika 10 zębnego Bosch na 11 zębny Valeo ARL

Post autor: ROBAL_26 » pt paź 06, 2017 16:47

bocian1994, przerabiałem u siebie ten temat w octavce jeszcze gdy miałem ATD i z nim miałem problemy , rozrusznik pasuje bez najmniejszych problemów i wcale nie stwarza problemów z zamachem ,także spokojnie zakładaj i jeździj , prawda jest również z tym iż jest na łożyskach igiełkowych a nie na tulejkach jak bosch, łożyska nie robią prawie wcale oporu toczenia dla wirnika w porównaniu do tulejek .ok :bigok:
A końcówki literowe to są pod danego producenta , każdy ma inną literkę na końcu danej części .


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

bocian1994
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 11, 2016 14:41
Lokalizacja: Płock

Zamiana rozrusznika 10 zębnego Bosch na 11 zębny Valeo ARL

Post autor: bocian1994 » pt paź 06, 2017 19:51

Ok rozumiem czyli jeśli tylko rozrusznik zgadza się z nr czyli u mnie 02M911023 i jest pod skrzynie 6, to śmiało można kłaść? Też mi się tak wydawało że jeśli oryginalnie do ARl szedl i 10 zębny i rzadko ale zdarzał się 11 zębny to powinno pasować bo zamachów różnych chyba nie ma



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 733
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

Zamiana rozrusznika 10 zębnego Bosch na 11 zębny Valeo ARL

Post autor: ROBAL_26 » pt paź 06, 2017 20:03

bocian1994, wkładaj bez obaw. :bigok: :bajer:


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 89 gości