Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Max123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 02, 2017 22:08

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: Max123 » śr sie 02, 2017 22:34

Witam.
Jestem posiadaczem samochodu vw scirocco 2009r. 2.0 tdi 140 km CR
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem. Mianowicie - po nagrzaniu silnika obroty na biegu jałowym są w granicy 1k, spalanie jest wyraźnie podwyższone do 1l(podczas postoju) oraz podczas przyspieszania ( z niskich obrotów przy wyższym biegu) pojawia się kopcenie( biało szare). Dziene jest to, ze problem ustępuje. Tzn. Jestem w stanie cały dzień jeździć i wzystko jest w normie tzn. Obroty 0,8 na biegu jałowym, brak kopcenie, spalanie normalne. Po 2 dniach nagle znowu zauważam kopcenie, dymienie. Dodam, ze gdy samochód postoi po jeździe kilka min- i po dodaniu delikatnie gazu na postoju- obroty spadają i silnik zaczyna "delikatniej " pracować. Czyli wzystko wraca do normy. Co chwile się to załącza, oraz mija. Generalnie byłem z tym problemem w dobrym serwisie gdzie wyszło, ze są opiłki metalu w układzie paliwowym- wymieniłem wsytko - wtryski, pompę wtryskowa, wyczyszczony układ paliwowy, nowe filtry rozrząd, pompa paliwa, razem z czyszczeniem baku i spuszczeniem paliwa. Zapłaciłem za to Ok 9 tys. Części nowe.

Niestety problem jest nadal. Co prawdę występuje jeszcze rzadziej, i w momencie kiedy załącza się wyższe spalanie, wyższe obroty na biegu jałowym - kopcenie jest trochę mniejsze niż przed remontem. Ale to nie zmienia faktu, ze co chwile występuje ten problem. Nie wiem jak to zdiagnozować a chciałbym się pozbyć problemu. Dziwne jest to, ze problem się pojawia i znika co chwile.

Dodam, ze nie ma żadnych ubytków mocy i płyn chłodniczy nie ucieka. Wiecie co to może być? Jestem już zrezygnowany, bo wyje.. tyle pieniędzy a problem jest nadal. Tyle, ze objawy są rzadziej i mniej kopci.

Zrobiłem kilka dni temu trasę 400 km w jedna stronę. Jednostajna prędkość. 0 problemu, wzystko chodziło bez zarzutu. (Autostrada). Po powrocie 2 dni było dobrze. Dzisiaj znowu te jeba.. obroty, spalanie, kopcenie. Odstał pare minut i znowu wszystko w normie ale po przejechaniu kilku km- problem powrócił.

Czy ktoś z was miał taki problem? Proszę o wskazówki bo już nie mam siły. Z gory dzięki!



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: fire&fice » czw sie 03, 2017 06:34

A nie pali sie zadna kontrolka? Moze auto wypala dpf i stad obroty i spalanie?



Max123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 02, 2017 22:08

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: Max123 » czw sie 03, 2017 09:17

W serwisie tez powiedzieli mi, ze to DPf. Ale czy to możliwe, żeby po trasie prawie 1k km ( po 2 dniach) działo się to samo? Nie oszczędzałem go na trasie.zadna kontrolka się nie swieci.



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: fire&fice » czw sie 03, 2017 09:38

To faktycznie nie powinien chyba ze z nim cos nie tak. A bledy jakies vag pokazuje?



Max123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 02, 2017 22:08

Re: Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: Max123 » czw sie 03, 2017 16:43

Przed remontem zostało zauważone, ze podaje za duża dawkę paliwa ( na pierwszym cylindrze). Później zdiagnozowano opiłki. Po remoncie jak wyjechałem z warszatatu błędów nie było. Trzeba go podpiąć odrazu jak zalaczy się ten shit.
Myslicie, ze może to być wina turbiny? Wydaje mi się, ze jakby turbina padła, to nie byłby to znikający problem co chwile. W poniedziałek Podjade go podpiąć ponownie.



fire&fice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: śr sie 10, 2011 14:39

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: fire&fice » śr sie 09, 2017 05:29

A moze wtrysk leje?



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: marmi m » śr sie 09, 2017 10:31

Takie objawy ewidentnie wskazują na dpf, a nie wtryski i inne graty...

Jesli jest tak jak opisujesz prawdopodbnie uszkodzony jest czujnik róznicy ciśnien, który nie musi generować błędów i co chwila włącza Ci się próba wypalanie dpf...


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

Max123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 02, 2017 22:08

Re: Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: Max123 » sob sie 12, 2017 16:57

Jak mam się upewnić, zdiagnozować ze to jest ten czujnik?



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Re: Kopcenie/podwyższone obroty na biegu jałowym.

Post autor: marmi m » ndz sie 13, 2017 23:04

Max123 pisze:Jak mam się upewnić, zdiagnozować ze to jest ten czujnik?
albo podmienić na inny i zrobić adaptację vcds, albo obserwowac w blokach pomiarowych dpf since regeneration, wyświetla się w km od ostatniego wypalenia to da obraz sytuacji, jeśli to faktycznie czujnik i dpf wypala sie co chwilkę to bardzo szybko powie papa..


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości