Biały dym po remoncie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » śr maja 24, 2017 22:47

Witam
Mam problem z moim autkiem 1,9 tdi ajm po odpaleniu leci biały dym ale wszystko po kolei
Jakies dwa miesiące temu zauwazyłem ze szybko ubywa mi płynu chłodzącego podejrzenia uszczelka pod głowicą kupiłem tester i jak się okazało słusznie kolor płynu zmienił kolor a co za tym idzie w układzie chłodzenia byly obecne spaliny postanowiłem sam wziać sprawy w swoje rece i zrobić uszczelke pod głowicą rozebrałem cały silnik przy okazji znajomy mechanik polecił mi sprawdzic panewki na wale tak tez zrobiłe panewki były oki wiec wymieniłem komplet pierścieni tłokowych głowica + turbo + pompowtryski poszły do regeneracji zakupiłe uszczelke nowe sruby głowicy plus nowe sruby pompowtryskow popychacze hydrauliczne tez nowe poskładałem jak ksiazka pisze odpaliłem i zdziwienie bo po wyzej 2000 robi sie biało nie wie co robic kolega kazał mi sprawdzic kat wtrysku sprawdzałem i pokazuje 0 czsami mrugnie 0,6 sprawdzałe tez tym testerem na obecnosć spalin i nic nie pokazał.
Prosze o jakies podpowiedzi



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Biały dym po remoncie

Post autor: Havan » czw maja 25, 2017 06:15

a sprawdzałeś głowicę czy to ona nie puszczała ciśnienia w wodę? bo może to nie uszczelka pod głowicą a sama głowica...


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Biały dym po remoncie

Post autor: Michał_1977 » czw maja 25, 2017 07:08

Jakby głowica była pęknięta,to tester znów by pokazał.
Młody_mechanik pisze:po wyzej 2000 robi sie biało
Na postoju,czy w trakcie jazdy?
Młody_mechanik,czy na pewno jest to biały dym? Czy może siwy lub błękitny? Zapnij kompa i na wszelki wypadek,zobacz co się dzieje w blokach pomiarowych,grupa 013.
Młody_mechanik pisze:wymieniłem komplet pierścieni tłokowych
Mierzyłeś średnicówką owalizację cylindrów? Sama wymiana pierścieni,mogła wnieść więcej złego,niż dobrego.

Jeszcze jedno,sprawdź,czy w IC nie uzbierało się dużo oleju.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » czw maja 25, 2017 17:06

Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie i firma twierdzi ze jest szczelna
dymi jak dodaje gazu tak po wyzej 2 tysiecy obrotów i tak mocny zapach spalin w trakcie jazdy to strach bo jak mgła za mna sie wlecze biały dym po podpieciu kompa grua 13 nie przekracza 1 mg na suw dokładniej to później wstawie zdjecie
niestety nie mierzyłem owalizacji :( tylko luz zamków pierścieni na cylindrze wyszło 0,7-0,8 kolega mechanik stwierdził ze pasuje dać nowe a i przed załozeniem przejechał mi cylindry honownica delikatnie.

w ic był olej po starym turbo nie myłem tego tylko odwrociłem zeby wykapał

znajomy pytał czy płynu mi nie ubywa ale ciężko powiedzieć bo zalałem płynem i musiałem parę razy dolewać bo najprawdopodobniej musiał się układ odpowietrzyć
Ostatnio zmieniony czw maja 25, 2017 23:22 przez Młody_mechanik, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Biały dym po remoncie

Post autor: Michał_1977 » czw maja 25, 2017 21:07

Młody_mechanik pisze:Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie
Często robię u nich głowice. Nie narzekam i nigdy nie miałem przypału.
Młody_mechanik pisze: mocny zapach spalin
Gryzący,czy mdły?

Kolektor ssący i EGR czyściłeś?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Biały dym po remoncie

Post autor: Adamm » czw maja 25, 2017 23:10

a ja tylko zapytam, uszczelki na pompki poszly z bosha czy z jakiegos wiekszego zestawu na gore silnika lub innego producenta?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » czw maja 25, 2017 23:26

Kolektor ssący i egr wypucowany na błysk robiłem dla siebie wiec nie było powodu się spieszyć czy odwalać fuszerę.
Pompowtryski regenerowałem w Bosch Service - Pawlik w Stalowej Woli tam mi też założyli uszczelki mysle ze raczej Bosha cena kpl 140zł tyle mam na fakturze
Uszczelka pod głowice śruby i inne uszczelki firmy Victor Reinz
zastanawia mnie jedno czy ustawiając pompowtryski znalazłem różne instrukcje w jednej jest dokręcić do "oporu" i odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie ?



Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » pt maja 26, 2017 01:42

Turbo poszło do regeneracji nowa gruszka plus koło kompresji i uszczelki robione w Turbo-Lider w Przyłęku
Uszczelki na pompowtryskach z serwisu nie zmieniałem ich dzwonili i pytali czy doliczyć nowe to się zgodziłem jedna czarna druga czarna w białe paski a trzecia czerwona plus mosiężna na końcu
Czy gumka się nie podwinęła tego nie wiem starałem się zrobić to dobrze posmarowałem delikatnie olejem silnikowym i włożyłem na miejsce ręką dociskałem do oporu a potem śruba



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Biały dym po remoncie

Post autor: Michał_1977 » pt maja 26, 2017 06:57

Młody_mechanik pisze: odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie
I taki tak jest dobrze. Lepiej na 180,ale jak się nie jest pewnym ustawienia wzniosu krzywki na max,to lepiej na 225 ustawić.

Młody_mechanik, kumpel robił 4 razy turbinę w jednym zakładzie w ciągu tygodnia. Oddał do regeneracji,bo geometria stała + luzy jak cholera,wiec wiadomo...
Po regeneracji turbo zlało się w wydech,wiec odwiózł do reklamacji. Odebrał,założył i znów się zlało. Za czwartym razem było O.K.
Było za nim biało-siwo.

EDIT:
Jeszcze jedno mi do głowy przyszło. Sprawdź,czy nie załamał się spływ oleju ze sprężarki do bloku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Re: Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » sob maja 27, 2017 22:50

Spływ oleju raczej ok jest w metalowym oplocie nie wygląda na załamany co do turbo to mnie zastanawia bo pogwizduje jak dawałem do regeneracji to gościu powiedział ze jak gwizda to jest do naprawy mam zdjadka z kompa Obrazek
Dziś postanowiłem troszkę pojeździć zrobiłem 25 km i zastanawia mnie jedno jak ruszam to chmura białego dymu za mna ale jak wbije na obroty i trzymam to jest oki po wycieczce nagrałem filmik w garażu
https://www.youtube.com/watch?v=_bm80DUVGtU" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Biały dym po remoncie

Post autor: wesol » sob maja 27, 2017 23:32

Pompki zdupcone.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Młody_mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33

Re: Biały dym po remoncie

Post autor: Młody_mechanik » ndz maja 28, 2017 00:22

czyli reklamować regeneracje? Po czym takie wnioski?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Biały dym po remoncie

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 28, 2017 07:23

Młody_mechanik pisze:czyli reklamować regeneracje?
Tak.
Młody_mechanik pisze:Po czym takie wnioski?
BIPy za wysokie (023). O ile czwarta pompka jest dobra, druga i trzecia do kitu,to pierwsza już całkiem do :ass:
BIP to czas reakcji elektrozaworu w pompowtryskiwaczu. Czas,kiedy cewka pobiera prąd na wykonanie "pracy".
Możesz jeszcze spróbować poprawić połączenia elektryczne przy pompkach,podginając leciuteńko piny. Krzywki wałka ustawiałeś do czujnika zegarowego,czy na oko?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Biały dym po remoncie

Post autor: wesol » ndz maja 28, 2017 09:29

bipy to jeszcze jak cie moge. Ja bym sprawdzil czy ci sie nie skaleczyl oring na czwartej pompce. A jak nie to zamien miejscami ale ja juz sie sparzyłem na tych regeneracjach. Robia ludzi w wala a czlowiek placi ciezkie pieniadze.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości