(MK II) Dylemat przed zakupem...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

(MK II) Dylemat przed zakupem...

Post autor: toofast_38 » śr lip 12, 2006 14:43

Ponownie witam wszystkich Golfiarzy (i golfistów :P)

Wiem chyba juz wszystko o 1.6 D, TD, GTD. Dzięki wam oczywiście! Dziex

Jednak jak juz dojdzie co do czego, jak poznać czy warto?! Przecież nie powiem kolesiowi że chce jechać do ASO sprawdzic ciśnienie w garach itp. przed zakupem... Jest to raczej mało przwdopodobne! Nie chce jednocześnie żeby po drodze za granice (tam pracuje i dużo jeżdże) walnęła mi uszczelka, padło turbo, czy inna głowica... Niby jestem tech. sam. ale obawiam się że kupie swoje marzenie a tu sie okaże po 100 km że Zonk i znowu kasa pójdzie... :P

Pomóżcie choć troche! Dzieki! :okej:



Awatar użytkownika
spoon_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn maja 09, 2005 19:11
Lokalizacja: Zach-pom
Kontakt:

Post autor: spoon_r » śr lip 12, 2006 15:08

coz mozna ci doradzic,
moze na poczatek zerknij czy jest czysty silnik pod maska, niech go sprzedawca uruchomi przy otwartej masce posluchaj go jak pracuje (czy rowno bez skokow...) przygazuj z lekka sluchaj jak schodzi z wyzszych obrotow (spokojnie rowno i czy cos nie przerywa), jak zachowuje sie turbo...
no i chyba oczywiscie powinienes sie kawalek przejechac aby poczuc jak auto sie zachowuje (czy go nie sciaga, jak z hamulcami...)

no i zerknij na drzwi od spodu czy nie pognite... ;)

powodzenia i udanego zakupu


mobilni sprawdzam radyjko, gdzie mnie slychac? :D

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr lip 12, 2006 15:38

jak gof bedzie mial wykladzine w samochodzie, to odchyl ja i sprawdz czy nie ma dziur w tylknych nadkolach, jak nie bedzie wykladziny to bedzie widac golym okiem, jedz najlepiej na kanal i sprawdz czy nie ma dziur w podlodze, obnejrzyj silnik, wycieki spod pokrywy zaworow to standard w golfie, nie trzeba sie tym za bardzo przejmowac, za to wyciek spod glowicy to juz powazny problem, sprawdz czy nie ma "masła" pod korkiem oleju i na bagnecie, czy nie ma oleju w zbiorniczku wyrownawczym od plynu chlodniczego, rusz nim na skreconych na maksa kolach i zobacz czy przeguby nie strzelaja, najlepiej podjedz do goscia z rana i zobacz jak zimny silnik odpala... narazie to mi przychodzi na mysl...



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr lip 12, 2006 15:49

Ja mogę Ci doradzić tak uzbroj się w śrubokręt krzyżak i płaski, klucz 10 i 13 (na wszelki wypadek). Oceń jak wygląda silnik czy nie jest zalany olejem ale również czy nie jest myty (gady jak chcą coś ukryć to myją). Odpal silnik i tak jak mówił przedmówca zobacz jak chodzi czy ma jakieś zachwiania jeśli nie to git. Ściągnij wąż ten między turbem a kolektorem przystaw rękę do tej rury od turba i przygazuj na pompie jak rzuca olejem to turbo ma już luzy. Następnie poproś kogoś żeby przygazował a ty oglądaj jak kopci. Powiedz żeby dał gwałtownie gazu ale tak 1\3 i patrz jeżeli na początku przykopci a później nie będziesz widział spalin toi git a jeżeli będzie też kopcił to znak że albo pierścionki albo wtryski leją. Wyjmij bagnet i sprawdz czy ma przedmuch jeżeli ma to szmelc pierścienie. Karoserie kleknij na kolanko i sprawdz progi tam gdzie zgrzewają się z podłogą oraz przejedz palcami po nadkolach z tyłu jak wyczujesz pęcheże to znak że trzeba robić. Ja jeszcze sprawdzam amorki jeżeli mają wyciek albo osłona jest zużyta to znak że się kończą. Sprawdz też z tyłu w bagażniku gdzie jest dojazdówka jak tam wygląda a i ranty drzwi od spodu. Teraz wsiadaj i zobacz jak się zbiera oraz słuchaj czy nie ma żadnych stuków w zawieszeniu. Po wyciągaj go na biegach i lukaj w lusterka czy nie zostawia zasłony dymnej. Sprawdz jak biorą hamulce jak gdzieś jest żużel to zobacz jak biorą czy równo czy nie. Rozpędz go i gwałtownie hamuj ale nie po piskach. Ma hamować ale ma się nie gibać na boki. To tak narazie tyle. Ja jednak bym ci doradził abyś wziął jakiegoś zaufanego mechanika dał mu 100 zika i niech on go sprawdzi.

[ Dodano: 12 Lip 2006 15:53 ]
Soczek pisze: obnejrzyj silnik, wycieki spod pokrywy zaworow to standard w golfie, nie trzeba sie tym za bardzo przejmowac
Tu się z kolegą nie zgodzę. To jest znak że koleś zalał za dużo oleju i katał autem zrobiło się zaduże ciśnienie i wywaliło uszczelkę.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr lip 12, 2006 15:59

vw_vandal pisze:Soczek napisał/a:
obnejrzyj silnik, wycieki spod pokrywy zaworow to standard w golfie, nie trzeba sie tym za bardzo przejmowac


Tu się z kolegą nie zgodzę. To jest znak że koleś zalał za dużo oleju i katał autem zrobiło się zaduże ciśnienie i wywaliło uszczelkę.

Tez jest taka mozliwosc, ale czesto powodem jest uszczelka, uszczelki do pokrywy zaworow robia teraz korkowe a nie gumowe, i one czesto puszczaja...

U mnie cieknie, u kuzyna po wymianie uszczelki pod glowica wszystkich plynow i uszczelki pod pokrywa zaworow tez szybko zaczelo cieknac, chociaz oleju mial na 3/4 skali na bagnecie i auto bylo po wymianie uszczelki pod glowica, i kuzyn jezdzil bardzo spokojnie, tak jakby auto bylo na dotarciu



kropek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: pn mar 27, 2006 17:18
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: kropek » śr lip 12, 2006 16:04




Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr lip 12, 2006 16:06

Soczek, to chyba źle zakładacie i jak dokręcacie to chyba na max'a, a trzeba z czuciem. Jakie macie śruby 6 czy 8?? bo 8 mają taki kołnież i nie zprasujesz uszczelki ja mam 6 i dokręcam z wyczuciem.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » śr lip 12, 2006 16:28

ja jeszcze nie zmienialem, a kuzynowi mechanik zakladal jak robil pod glowica uszczelke



Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

No to już wiem na czym stoje +/-

Post autor: toofast_38 » śr lip 12, 2006 17:08

Dzięi wszystkim którzy odpisali jak do tej pory! Wiem juz co i jak z silnikiem i turbo no i karoseria... Chyba będzie dobrze... Coprawda samochód kupuje dopiero ok. października, ale lepiej już mysleć :) Aha, wie ktoś może jakie oznaczenie ma silnik z intercoolerem, no i czy warto? dziex i dodaje punkty ;)



Awatar użytkownika
toofast_38
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt lip 07, 2006 19:46
Lokalizacja: Toruń/Wiedeń
Kontakt:

Post autor: toofast_38 » śr lip 12, 2006 17:21

Tomcio 666 wielkie dzięki :) To też dla mnie mały dylemat z tym intercoolerem, choć raczej nie często sie je spotyka... Podobno jest też (sam zauważyłem) w bardzo niefortunnym miejscu, no i łączenia gumowe-ogólnie chyba lipa...


Dobrze => Lepiej => Volkswagen :)

Mój Golfik jest na sprzedaż! http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=890843#890843

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr lip 12, 2006 17:31

tomcio666, 1V to nie taki muł !! Co prawda ja zastosowałem kilka modów i $$ ale zobacz jak zbiera się fura Fox'a_00. Nie dawno kumpel sprowadził golfa z silnikiem 1V z 92 nie ma zaworu bezpieczeństwa, a co prawda pompa nie ma gruszki ale ma regulacje dawki paliwa. Spokojnie cisnołem nim 170 km\h. I jak dla mnie 1V to dobra baza do modów bo te silniki nie są tak zmęczone jak JR czy SB.toofast_38, :pub:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości