[TDI] EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Michał_1977, italiano_83, VIP

Re: EGR out - wrazenia

Postprzez Adrian GOLF IV » N gru 06, 2009 20:24

Corvax napisał(a):Właśnie jestem świeżo po zaślepieniu EGRa, przy okazji wymiany poduszek pod silnikiem i innych dupereli został zaślepiony EGR i wyczyszczony dolot - niestety nie mam fotek, a było co oglądać - dolot wyglądał jak rura w zapchanym kiblu.

Modyfikacja wpłynęła głównie na wysokie obroty, auto bardzo ładnie kreci powyżej 3000, przy 4000 w dalszym ciagu czuje sie przyspieszenie - nie testowałem jeszcze na trasie ale ewidentnie widać że brakowało powietrza.


[ Dodano: 06 Gru 2009 20:26 ]
WITAM !
kilka dni temu wymienialem miske olejowa w golfie 4 tdi ktora uszkodzilem po czym scholowalem laweta i na drugi dzien wymienilem miske po czym za pare dni dziwne odglosy wydobywaly sie jak by cos ocieralo gdzies az nagle stracil moc dziwne odglosy podaczas gdzy dodaje gazu jakies zępolenie zaczal dymic na bialo obroty sa normalne .wczesniej mialem problem na 4 biegu powyzej 120km/h tracil moc po zgaszeniu zresetowaniu stacyjka wracalo do normy :crazy: .PYTANIE jutro zaczynam od wymiany zaworu n75 sterujacego turbina . nastepnie czyszcze egr i co dalej ...??? moze jakies rady co to moze byc przyczyna turbina ???
z gory dzieki.

[ Dodano: 06 Gru 2009 20:28 ]
WITAM !
kilka dni temu wymienialem miske olejowa w golfie 4 tdi ktora uszkodzilem po czym scholowalem laweta i na drugi dzien wymienilem miske po czym za pare dni dziwne odglosy wydobywaly sie jak by cos ocieralo gdzies az nagle stracil moc dziwne odglosy podaczas gdzy dodaje gazu jakies zępolenie zaczal dymic na bialo obroty sa normalne .wczesniej mialem problem na 4 biegu powyzej 120km/h tracil moc po zgaszeniu zresetowaniu stacyjka wracalo do normy :crazy: .PYTANIE jutro zaczynam od wymiany zaworu n75 sterujacego turbina . nastepnie czyszcze egr i co dalej ...??? moze jakies rady co to moze byc przyczyna turbina ???
z gory dzieki.
Adrian GOLF IV
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N gru 06, 2009 20:00
Lokalizacja: LEGNICA
Online: 0s

Postprzez munior » N gru 06, 2009 21:00

Adrian GOLF IV napisał(a):wczesniej mialem problem na 4 biegu powyzej 120km/h tracil moc po zgaszeniu zresetowaniu stacyjka wracalo do normy
Typowy notlauf .Prawdopodobnie z winy przeładowującej turbiny
Adrian GOLF IV napisał(a):jutro zaczynam od wymiany zaworu n75 sterujacego turbina
Połącz na krótko węzyki n75 :wężyk wychodzacy z zimnej(ciśnieniowej) strony turbiny połącz z gruszką od zaworu upustowego .Cisnienie nie bedzie przekraczać ok 0,5-0,6 bara i notlauf ,jezeli jego przyczyną było przeładowujące turbo to nie powinien występować .
Ostatnio edytowano N gru 06, 2009 21:02 przez munior, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 19:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 19d 3h 50m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez Adrian GOLF IV » N gru 06, 2009 21:24

Kolego co to znaczy (z winy przeładowującej turbiny ) i jak sprawdzic te cisnienie ???
Adrian GOLF IV
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N gru 06, 2009 20:00
Lokalizacja: LEGNICA
Online: 0s

Postprzez arwam » N gru 06, 2009 22:08

Adrian GOLF IV napisał(a):za pare dni dziwne odglosy wydobywaly sie jak by cos ocieralo gdzies az nagle stracil moc dziwne odglosy podaczas gdzy dodaje gazu jakies zępolenie zaczal dymic na bialo obroty sa normalne


sprawdź czy turbo nie pluje olejem
arwam
 

Postprzez jozinvariant » So gru 26, 2009 14:53

ja też się niedługo zabieram wiem jak zrobicz czyszczenie i zdięcie samego kolektora,,, kolega Salmo zaslepi mi egr i jeszcze przepływkę sobie wyczyszcze choć nie wiem gdzie on jest... i n75 BO TO PODOBNO DAJE SPORO
TYLKO VARIANT
jozinvariant
Nowicjusz
Nowicjusz
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt gru 25, 2009 20:01
Lokalizacja: Toruń
Online: 0s

Postprzez munior » So gru 26, 2009 15:15

Adrian GOLF IV napisał(a):Kolego co to znaczy (z winy przeładowującej turbiny ) i jak sprawdzic te cisnienie ???
Znaczy to że w tdi komp tnie dawkę jak "zobaczy "ciśnienie w dolocie większe niż 1 bar .A żeby sprawdzić trzeba podłączyć manometr
jozinvariant napisał(a):jeszcze przepływkę sobie wyczyszcze
z tym to radzę ostrożnie bo po czyszczeniu moze być po przepływce
jozinvariant napisał(a):i n75 BO TO PODOBNO DAJE SPORO
tego akurat jak nic się nie dzieje to nie ma co ruszać ,brudu tam nie ma co najwyżej troche oleju .
Ostatnio edytowano So gru 26, 2009 15:21 przez munior, łącznie edytowano 2 razy
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 19:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 19d 3h 50m
Pomógł: 184
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Postprzez Robertuss » So gru 26, 2009 23:04

jozinvariant napisał(a):n75 BO TO PODOBNO DAJE SPORO

jak się go czyści? :chytry:
Robertuss
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt wrz 02, 2008 21:54
Lokalizacja: Świecie
Online: 1d 22h 11m
Pomógł: 10
Auto: Audi A4
Silnik: 2.8 V6

Postprzez manior15 » So gru 26, 2009 23:21

kolaktor najlepiej odkręcać na ciepłym czy zimnym silniku?
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=276520
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 03, 2009 23:19
Lokalizacja: Wieluń
Online: 4d 15h 28m
Pomógł: 5
Auto: MK4 195ps
Silnik: ASZ++

Postprzez antojuja » Pn gru 28, 2009 10:57

na zimnym
antojuja
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pn lut 16, 2009 18:23
Lokalizacja: Konin/WLKP
Online: 6h 47m
Pomógł: 17
Auto: Mercedes E
Silnik: 250d

Postprzez robertsobol1983 » Pn gru 28, 2009 13:48

Panowie moje doświadczenia związane z zaślepieniem EGR są następujące. Otóż na samym początku już miałem zrobiony mały błąd, który popełnia większość osób podczas tego zabiegu!!! , została wywalona rura łącząca chłodnicę recyrkulacji spalin z EGR i oczywiście zaślepiony został wylot spalin w chłodnicy i wlot do EGR ale nie został odłączony gumowy wężyk wychodzący Z EGR – skutek: grucha zasysała nadal (zwiększony uciąg dla sztangi zaworu EGR) nic go nie pchało od spodu (do etapu zaślepienia pchały spaliny) i to spowodowało rozsadzenie membrany w EGR co powodowało gwizdanie podczas przyspieszania i tym samym to że EGR mam już nie tylko odłączony ale i nie sprawny. Po jakimś następnym nie długim okresie czasu zauważyłem spadek poziomu płynu chłodniczego. Oczywiście diagnozy różnych mechaników były dla mnie masakryczne bo nigdzie nie było śladu żadnych wycieków czy usterek, oleju na szczęście w silniku nie przybywało ale mógł płyn dostawac się do komory spalania i taka była końcowa diagnoza że trzeba będzie ściągać głowicę. Na szczęście pojechałem jeszcze do jednego poleconego mi zakładu we Wrocławiu i tam chłopaki trafnie zdiagnozowali mi usterkę. Otóż miałem walniętą chłodnicę recyrkulacji spalin. Pytanie czy przez to ze miałem wyłączoną recyrkulację to czy te kłębienie się spalin w chłodnicy nie spowodowały miejscowego wzrostu temp gdzieś w jej wnętrzu i nie spowodowało uszkodzenie i wywalanie płynu przez nią a ja myślę że tak. Mało tego by było jeszcze ciekawiej pewnie podczas diagnozy i odłączania obiegu płynu chłodniczego w chłodnicy recyrkulacji spalin najprawdopodobniej mechanik uszkodził mi rurkę recyrkulacji wychodzącą z turbiny do chłodnicy i z niej gdy auto pracowało na jałowym to wydobywały się spaliny które wciągane były przez nawiew do środka kabiny. Z pomocą kolegi mechaniora zdemontowałem całkowicie i tak już nie spełniającą żadnej funkcji tą chłodnicę, zaślepiliśmy wylot z turbiny do chłodnicy i jak ręką odjął. Zrobiłem już mnóstwo km i wszystko w porządeczku. Wniosek poprzez zaślepienie EGR wydaje mi się że to pociągnęło za sobą wszystkie te usterki więc moja rada jest taka. EGR gdy mamy sprawny to lepiej go nie odłączać tylko po prostu wyczyścić dolot i tyle bo u mnie pociągnęło to szereg na szczęście nie wielkich i nie szkodliwych tak bardzo usterek ale jednak szereg niepotrzebnych wizyt u mechaników, stresów i kosztów….
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
robertsobol1983
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 25, 2008 09:42
Lokalizacja: Milicz
Online: 14h 11m
Pomógł: 54

Postprzez manior15 » Wt gru 29, 2009 00:08

robertsobol1983 napisał(a):i to spowodowało rozsadzenie membrany w EGR co powodowało gwizdanie podczas przyspieszania i tym samym to że EGR mam już nie tylko odłączony ale i nie sprawny.

wg mnie zaden problem bo wlasnie oto chodziło ze był niesprawny czyt. odłączony
robertsobol1983 napisał(a):Otóż miałem walniętą chłodnicę recyrkulacji spalin

trzeba było zaślepić przed chłodnica i wszystko by było ok, cały układ recyrkulacji został by odłączony
GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
Obrazek
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=276520
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt mar 03, 2009 23:19
Lokalizacja: Wieluń
Online: 4d 15h 28m
Pomógł: 5
Auto: MK4 195ps
Silnik: ASZ++

Postprzez robertsobol1983 » Wt gru 29, 2009 16:09

manior15 napisał(a):wg mnie zaden problem bo wlasnie oto chodziło ze był niesprawny czyt. odłączony
no raczej nie kolego bo EGR miałem sprawny przed zaślepieniem i nigdy nic nie wiadomo czy kiedyś nie bedzie mi potrzebny a teraz to lipa bo jest padniety całkiem...

[ Dodano: 29 Gru 2009 16:15 ]
manior15 napisał(a):trzeba było zaślepić przed chłodnica i wszystko by było ok, cały układ recyrkulacji został by odłączony
No własnie ale kto tak robi bo jak do tej pory to nie zauważyłem by to ktos robił w taki sposób jak napisałes a raczej wszyscy użytkownicy aut jak decydują sie na zaslepianie to robia to w taki sposób jak ja miałem a to jest błąd i faktycznie powinno być zaslepione wyjscie z turbiny na chłodnicę i było by ok
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
robertsobol1983
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 25, 2008 09:42
Lokalizacja: Milicz
Online: 14h 11m
Pomógł: 54

Postprzez Sztomel » Wt gru 29, 2009 17:26

a rozebrałeś siłownik EGR, skoro twierdzisz, że membrana jest walnięta ?
membranę zatrzymuje tylko i wyłącznie sprężyna (dość silna) gdyby miało ją rozerwać podciśnienie to musiałoby się to również dziać jak zawór EGR jest w pozycji uchylonej (otwartej) bo wtedy na membranę cały czas działa podciśnienie, tak samo jest z membraną siłownika przy turbosprężarce, nie zdziwiłbym się gdyby membranę szlag trafił jak ktoś z powodu wycieku oleju z obudowy EGR zaślepiłby dwa przeciwległe otworki wyrównujące ciśnienie pod membraną ale nie po zabiegu zaślepienia EGR. Poza tym, skoro twierdzisz, że uszkodzona membrana EGR dawała objaw gwizdania to w takim przypadku musiałbyś mieć olej w wężyku podciśnienia idącym od EGR do N18 no i w samym N18.
Ostatnio edytowano Wt gru 29, 2009 17:30 przez Sztomel, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz wrz 20, 2007 22:10
Lokalizacja: Rybnik
Online: 12d 23h 55m
Pomógł: 828
Auto: Golf Mk4
Silnik: ALH

Postprzez robertsobol1983 » Śr gru 30, 2009 14:45

Sztomel napisał(a):a rozebrałeś siłownik EGR, skoro twierdzisz, że membrana jest walnięta ?
No właśnie nie rozebrałem bo mi się nie chce tego ruszać ale wnioskuje to że choć mogę się mylić że rozsadziło membranę gdyż właśnie z tych przeciwległych otworków wydobywał mi się olej a ktoś tam tu na tym forum pisał że własnie po zabiegu zaślepienia EGR pojawia się najcześciej olej w tych otworkach i to jest dowodem na to że jest walnieta membrana i mysle ze gosc mógł miec racje bo widac ze sie znał i wiedział co pisał bo nawet dawał dokładna instrukcje ze schematami jak naprawic na zawsze cieknacy i uszkodzony EGR takze tą teorie ze poszła mi najprawdopodobniej membrana z tego wysnułem choc moge sie mylic bo sam nigdy nie rozbierałem EGR-a. A jesli chodzi o to gwizdanie to własnie na samym poczatku gdy mi zaslepiono EGR to nic nie gwizdało i nie lał sie olej z tych otworów dopiero po przejechaniu kilku tysiecy jednoczesnie zaopserwowałem ze pojawia mi sie olej w tych otworach EGR i zaczeło mi cos swiastac co udało mi sie odkryc że własnie poprzez zasysanie powietrza z EGR przez te otwory wydobywał sie ten swist, dopiero gdy odłaczyłem ten gumowy wezyk co idzie do gruchy tak to objaw znikł a tych otworow przy EGR nie zaslepiałem

[ Dodano: 30 Gru 2009 14:51 ]
Sztomel napisał(a):Poza tym, skoro twierdzisz, że uszkodzona membrana EGR dawała objaw gwizdania to w takim przypadku musiałbyś mieć olej w wężyku podciśnienia idącym od EGR do N18 no i w samym N18.
Tam oleju nie miałem i nie mam bo sprawdzałem jedynie olej w dolocie mam tak jak jak chyba wszyscy co nie maja odmy odpietej zreszta. wnioskuje że ten ojej musiał sie dostawac z dolotu do EGR bo przecież Turbo dosc silne cisnienie generuje by wepchnać pary odmy z dolotu do Egr nawet gdy nie pchają spaliny od dołu choc nie wiem tak tylko filozofuję
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
robertsobol1983
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt lis 25, 2008 09:42
Lokalizacja: Milicz
Online: 14h 11m
Pomógł: 54

Poprzednia stronaNastępna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bizdzioch, DAREK101120, wronek1 i 15 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,