Strona 1 z 2

dymi po odpaleniu tdi

: pn mar 11, 2013 22:39
autor: michoswwy
witam mam problem w mk4 1,9tdi AXR jak stoi noc i odpalę po nocy to dymi przez chwilę tak na niebiesko-szary kolor po chwili to przestaje odpala dobrze w zime tez nie było problemów z odpaleniem moc ma jak np zgaszę i odpalę za godzinę to nic takiego nie występuję oleju od wymiany do wymiany 10tyś km jak mam pół stanu to dolewał przez te 10tyś km ok 150ml płynu chłodniczego nie ubywa gdy go kupiłem był podłączany pod vag-a i pompki 0,1 0,01 -0,01 0,02
obstawiam na uszczelniacze na zaworach lub na pompkach ale nie wiem sam proszę o porady może ktoś miał coś podobnego w TDI a i jeszcze jak zima była mróz to mniej dymił a jak temp wyzsza to nieraz więcej i jeszcze dodam że nieraz to nie występuje nie zawsze tak jest

dymi po odpaleniu tdi

: wt mar 12, 2013 18:01
autor: lukasc_n
u mnie też czasem puści dymka przy pierwszym odpaleniu ale jakoś się tym nie przejmuje, diesel chyba juz tak ma :)

dymi po odpaleniu tdi

: wt mar 12, 2013 22:52
autor: masuch1
A moim zdaniem kolego to trzeba timing zrobić(kont wyprzedzenia wtrysku troch przestawić) i będzie ok.

dymi po odpaleniu tdi

: śr mar 13, 2013 19:20
autor: Masac81
masuch1 pisze:A moim zdaniem kolego to trzeba timing zrobić(kont wyprzedzenia wtrysku troch przestawić) i będzie ok.
Kolega michoswwy, napisał,że ma silnik AXR a tam są pompki,więc kąta wtrysku się nie ustawia tylko synczronizację wałka :bajer:
Sprawdziłbym uszczelniacze na pompkach i przejrzałbym okolice filtra paliwa,czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.

dymi po odpaleniu tdi

: śr mar 13, 2013 22:37
autor: MK3speed
Może byś winna uszczelka pod głowicą najelepiej sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia zobaczyć stan turbo oraz czy dużo oleju w intku

dymi po odpaleniu tdi

: czw mar 14, 2013 23:14
autor: michoswwy
Masac81 pisze:Sprawdziłbym uszczelniacze na pompkach i przejrzałbym okolice filtra paliwa,czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
sprawdzałem dziś i jest tam wszycho ok
MK3speed pisze:Może byś winna uszczelka pod głowicą najelepiej sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia zobaczyć stan turbo oraz czy dużo oleju w intku
jutro zobaczę dokładnie intercooler bo poprzedni właściciel(dobry znajomy) robił turbinę a możliwe że olej poszedł w IC a dobrze nie wyczyszczone i dmucha odrobinę oleju w dolot i na zawory idzie i się spala po odpaleniu silnika

dymi po odpaleniu tdi

: pt mar 15, 2013 14:27
autor: KOSA1987
stawiam na uszczelniacze na zaworach. Po całej nocy naleci troche oleju na tłoki. Powąchaj ten dym będziesz wiedzial

Re: dymi po odpaleniu tdi

: pt lip 05, 2013 07:29
autor: dami8705
Nie bede zakladal nowego tematu. Tez mam AXR . Rok jezdzilem po chipie na 145Km. Teraz wstawilem nowe turbo ASZ, i zauwazylem ze na zimnym silniku jak ruszam dynamicznie z miejsca to leci siwo-niebieski dymek. w czasie jazdy nie wystepuje, oraz na cieplym tez nie. Jest tylko jak jest zimny , badz prawie zimny wtedy puszcza takie ,, bąki,, Przed zabiegiem wlozenia nowej turbosprezarki oraz korekty nigdy nie dymil. Wszystko robilem w KingSofcie. PS. jak odpale zimny silnik to nic nie dymi, tylko jak dynamiczniej ruszam z miejsca...:( Tuner mowi zeby sie tym nie przejmowac i jezdzic dalej

dymi po odpaleniu tdi

: pt lip 05, 2013 08:53
autor: nitrox89
dami8705 pisze:i zauwazylem ze na zimnym silniku jak ruszam dynamicznie z miejsca
To lepiej zaprzestań tych praktyk bo się prędko z turbiną pożegnasz

dymi po odpaleniu tdi

: pt lip 05, 2013 13:18
autor: dami8705
Tyle to ja wiem... Dynamiczniej czyli mocniej gaz wcisnąc nigdy 2.8 tys obr. na zimnym nie przekraczam.. zawsze turbo jest chlodzone po jezdzie, a filtry i wszystko inne nawet przed czasem wymieniam.

dymi po odpaleniu tdi

: ndz lip 07, 2013 20:17
autor: Detektor
dami8705 pisze:Tyle to ja wiem... Dynamiczniej czyli mocniej gaz wcisnąc nigdy 2.8 tys obr. na zimnym nie przekraczam.. zawsze turbo jest chlodzone po jezdzie, a filtry i wszystko inne nawet przed czasem wymieniam
... ale to właśnie o to chodzi kolego żebyś tak nie robił. To że nie przekraczasz tylu obrotów to nie ma znaczenia bo tak naprawdę
to możesz go podkręcić i do 3200 tyle żebyś to zrobił delikatnie. Nie powinieneś właśnie mocno cisnąć pedału gazu na zimnym bo
w ten właśnie sposób wkręcasz turbinę na wysokie obroty a tego właśnie mamy się wystrzegać. Praw fizyki nie da się ominąć
a jak wiadomo im mocniej wciskasz gaz tym więcej paliwa podlewasz do cylindrów co wiąże się dużą ilością spalin które napędzają
wirnik turbiny a im więcej spalin tym wirnik mocniej się kręci. Puki silnik nie złapie temp. roboczej to ten właśnie wirnik
w turbinie ma się kręcić najspokojniej jak to możliwe. Do tego weż pod uwagę fakt, że masz auto po programie więc tym bardziej
na zimnym silniku wciskaj delikatnie pedał gazu z rana bo jak przyjdzie Ci wymienić turbinę to zrobi się smutek.

dymi po odpaleniu tdi

: ndz lip 07, 2013 22:30
autor: dami8705
nie cisne mocno... nie wciskam mocno gazu.Nie cisne do oporu. Moze ktos na temat napisze? dodam ze teraz jak jest cieplo to rano nawet dymka nie puści, nawet na zimnym. Natomiast gdy jest zimny jak zapalam to nie dymi nic , tylko jak ruszam z miejsca na pierwszym biegu , na wyzszych nie widać. Przed wymiana na nowe turbo ASZ nie dymil nic. :(

dymi po odpaleniu tdi

: pn lip 08, 2013 18:10
autor: Detektor
dami8705 pisze:Przed wymiana na nowe turbo ASZ nie dymil nic.
To że dymi na niebiesko świadczy o tym ,że przepala olej a skoro przed wymianą turbiny było ok to stawiam
na to, że uszczelniacze powoli puszczają w twojej nowej turbinie. Jak wiadomo po rozgrzaniu metal się
rozszerza i wtedy robi się szczelniej ale chyba masz już pierwsze objawy ...

dymi po odpaleniu tdi

: pn lip 08, 2013 23:30
autor: dami8705
To mnie podłamałeś. Turbo i korekta robione było u tego samego tunera. Dal mi gwarancje rok... Po korekcie mam teraz 167Km i 339NM. Myślalem ze wiecej wyjdzie NM, lecz podobno na wiecej pompki nie pozwola. Mowil ze pompki sa ok.