dymi po odpaleniu tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: Detektor » wt lip 09, 2013 16:46

Nie stresuj się na zapas, zależy jeszcze jakie to jest dymienie. Najchętniej to bym sam to chciał
zobaczyć bo przecież każdy diesel trochę przydymi przy rozruchu. Tylko jestem ciekawy jak to wygląda
dalej po uruchomieniu silnika. Być może za bardzo wyolbrzymiasz sprawę ale czas wszystko pokaże.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: dami8705 » wt lip 09, 2013 23:08

Dzis sprawdzalem na kanale zawieszenie i intercooler jest w oleju a przed zmiana turbo nie był. Jak odpale rano na postoju nawet dymka nie pusci , tylko jak ruszam 1 i 2 to leci jasnoniebieski dymek. Na wyzszych biegach tego nie ma, albo nie widze. Jak rozgrzany jest to wszystko ok.



dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: dami8705 » czw lip 11, 2013 08:43

dziś jade do tunera odkrecic kolektor i doloty. Po czym mozna poznac czy to turbo leje czy bardziej odma?



dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: dami8705 » pt lip 12, 2013 11:00

Okazjue sie że turbo jednak nie puszcza. Tuner stawia na uszczelniacze na pompkach.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: Sztomel » sob lip 13, 2013 21:34

dami8705 pisze:Po czym mozna poznac czy to turbo leje czy bardziej odma?
Przynajmniej w moim przypadku, jak już turbo zaczęło bardziej podlewać olejem do dolotu to prawie przy każdym odpaleniu silnika (zimnego czy ciepłego) pojawiała się chmura jasno-szarego lub prawie biało-szarego dymu. Takie przydymienie występowało albo bezpośrednio przy rozruchu silnika albo też bezpośrednio przy ruszaniu z miejsca - potem dymienie ustępowało. Na bagnecie były widoczne ubytki oleju i to już praktycznie po przejechaniu około 2 tyś km spalało olej aż do poziomu poniżej oznaczenia minimum na bagnecie czyli dość spore ubytki. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości to wcześniej wypiąłem wężyk odmy z dolotu (otwór po wężyku zaślpeiłem korkiem) a odmę puściłem dłuższym dosztukowanym wężem do butelki w komorze silnika. Wczesniej oczywiście zdemontowałem i wyczyściłem dolot (od odmy aż po kolektor ssący z resztek oleju włacznie z intercoolerem). Olej w dolocie pojawił się dość szybko więc już było wiadomo, że olej puszcza turbo. Turbo zostało wymienione na wydajniejsze i problem całkowicie ustąpił - kopcenie, tak samo jak i ubytki oleju. Barwa spalin z wydechu dużo mówi i nie jest prawdą, że spalanie oleju daje tylko i wyłącznie barwę niebieską spalin bo u mnie nawet takiego zabarwienia nie zauważyłem wcale przy tak dużym spalaniu oleju.


Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: steniu4 » pn lip 15, 2013 19:03

Sztomel, miałem podobnie w saabie i potwierdzam, że tak też bywa...
A teraz w pracy mam typa z problemem tego typu.
Odpala po nocy ledwie widoczny bączek niebieskawy "typowy" olejowy jakby...
Rusza po kilku sekundach i pierwszy kilometr najspokojniej jak się da... Staje na światłach po ok 400-500m (wiadomo, silnik wciąż zimny) i zdarza się, że robi się za nim dosłownie "siwa chmura" taka biała i dosyć intensywna. Dostaje zielone światło i jedzie i nie dymi i tak już potem nic nie puszcza dyma. Ani na zimno a ni na ciepło...
To jest ciekawy objaw co? Mieszkamy blisko siebie i co drugi tydzień moim i jego autem na przemian więc potwierdzam, że nie tylko tak gada ale naprawdę tak się dzieje...
Biały dym to mi się kojarzył z niespaloną ropuchą jak kiedyś miałem przestawiony kąt na pompie, ale on nic nie ruszał w rozrządzie. Silnik PD :goof:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: dami8705 » pn lip 15, 2013 21:22

zdjąłęm ten węzyk odmy i było tam dość sporo oleju. Zdejmowałęm rurę od intercoolera i praktycznie nie ma oleju ( delkatnie mokro). Dymi tylko jak na zimnym ruszam na 1 biegu to widze w lusterku takie baki niebieskie. Jak odpalam na luzie to nic i jak dodam wiecej gazu tez nic. Tuner twierdzi ze napewno nie turbina. Przed zmiana turbo i korekcie nawet dymka nie puscil. Sugeruje tuner że pompki mogą byc (uszczelnienia). Zdjąlem wężyk odmy od ojca toledo VP 110KM i jest troche mniej oliwy w porównaniu z moim...



Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: steniu4 » wt lip 16, 2013 21:37

Sztomel pisze:Aby rozwiać wszelkie wątpliwości to wcześniej wypiąłem wężyk odmy z dolotu (otwór po wężyku zaślpeiłem korkiem) a odmę puściłem dłuższym dosztukowanym wężem do butelki w komorze silnika.
dami8705, zatem spróbuj tego rozwiązania skoro zbiera Ci się olej z odmy i sądzisz, że tuner może mieć rację.
Wyczyść do tego dolot żeby nie fałszował i przegoń auto po czyszczeniu żeby przedmuchać ew zalegającą jeszcze oliwkę.
pierwsze dwa poranki i będziesz wiedział czy to odma...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: michoswwy » wt lip 16, 2013 21:56

ja rozwiązałem swój problem wyczyściłem cały dolot kolektor,rury,IC zaślepiłem EGR i wlałem Liqui Moly do czyszczenia pompowtrysków i dobrze go przegoniłem kilka razy tak porządnie i teraz jest dobrze już od 2 tygodni nie ma żadnego dymienia po odpaleniu
po jakimś tygodniu znów wruciło dymienie teraz problem rozwiązany na dobre doszedłem że przy filtrze paliwa jak jest powrót i wchodzi zaworek filtra paliwa do filtra co wraca ciepłe paliwo do filtra tam była nieszczelność i paliwo schodziło z węży i tym było spowodowane dymienie po odpelaniu zmieniłem tamte 2 oringi i uszczelniłem dobrze i jest wszystko ok



dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57

dymi po odpaleniu tdi

Post autor: dami8705 » wt wrz 10, 2013 21:54

Od wymiany turbo na ASZ zrobiłem 4500km, spalil mi ok. 600ml oleju ( Motul Specific 5W40). Nie ruszałem nic po rozmowie z tunerem... Niedawno patrzyłem pod maske i zauważyłem że rura idąca od turbosprężarki do filtra powietrza, od samego turbo uwalona jest olejem i to dość znacznie. Natomiast na rurze idącej do IC nie widzę oleju. Rano przy ruszaniu z miejsca dymi na niebiesko, do ok 80 *C , jak silnik się rozgrzeje nic nie dymi. Według mnie trochę bardziej dymi niż 2 miesiące temu. Przed wymianą turbo, nie było żadnego dymka takze , odme wykluczam choć jest trochę oleju.Tuner mówi ze jest tak ustawiona dawka startowa, to pompki mogą nie wyrabiać i może dymić. Ale aż tak? Mam zamiar jechać do innego mechanika i zrobić logi, i niech sprawdzi po swoiemu. Bo mam dość tego dymienia za sobą i patrzenia innych kierowców.
PS.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości