[TDI PD] dymi po odpaleniu tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez michoswwy » Pn mar 11, 2013 21:39

witam mam problem w mk4 1,9tdi AXR jak stoi noc i odpalę po nocy to dymi przez chwilę tak na niebiesko-szary kolor po chwili to przestaje odpala dobrze w zime tez nie było problemów z odpaleniem moc ma jak np zgaszę i odpalę za godzinę to nic takiego nie występuję oleju od wymiany do wymiany 10tyś km jak mam pół stanu to dolewał przez te 10tyś km ok 150ml płynu chłodniczego nie ubywa gdy go kupiłem był podłączany pod vag-a i pompki 0,1 0,01 -0,01 0,02
obstawiam na uszczelniacze na zaworach lub na pompkach ale nie wiem sam proszę o porady może ktoś miał coś podobnego w TDI a i jeszcze jak zima była mróz to mniej dymił a jak temp wyzsza to nieraz więcej i jeszcze dodam że nieraz to nie występuje nie zawsze tak jest
michoswwy
...
...
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 08, 2012 15:35
Lokalizacja: Wyszków
Online: 46d 7h 35m
Pomógł: 21
Auto: mk IV
Silnik: AXR

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez lukasc_n » Wt mar 12, 2013 17:01

u mnie też czasem puści dymka przy pierwszym odpaleniu ale jakoś się tym nie przejmuje, diesel chyba juz tak ma :)
lukasc_n
Mały gagatek
Mały gagatek
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So paź 06, 2012 08:54
Lokalizacja: Cieszyn
Online: 29d 18h 38m
Auto: golf IV 1.9TDI
Silnik: AXR

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez masuch1 » Wt mar 12, 2013 21:52

A moim zdaniem kolego to trzeba timing zrobić(kont wyprzedzenia wtrysku troch przestawić) i będzie ok.
masuch1
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn lut 04, 2013 21:58
Online: 13h 5m
Auto: galaxy
Silnik: ahu

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez belcho99 » Wt mar 12, 2013 23:06

Moj 1z też tak ma, o kąt wtrysku mam w normie świece sprawne oleju nie bierze turbo tez nie rzuca w tłumik wiec pozostaję chyba kapitalka głowicy.
Cytat z volvoforum.pl

Swoją drogą Volvo powinno otrzymać medal z kartofla w kategorii "Jak upchnąć 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik wraz z automatem w poprzek komory silnikowej" - czy ktoś to już kiedyś próbował zrobić przed Volvo?
belcho99
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sie 08, 2007 19:04
Lokalizacja: skąd się wziął ten wyciek???
Online: 5d 2h 30m
Pomógł: 51
Auto: Parasiata b4 tedeji
Silnik: 1ZzZzZ

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez Masac81 » Śr mar 13, 2013 18:20

masuch1 napisał(a):A moim zdaniem kolego to trzeba timing zrobić(kont wyprzedzenia wtrysku troch przestawić) i będzie ok.


Kolega michoswwy, napisał,że ma silnik AXR a tam są pompki,więc kąta wtrysku się nie ustawia tylko synczronizację wałka :bajer:
Sprawdziłbym uszczelniacze na pompkach i przejrzałbym okolice filtra paliwa,czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
Masac81
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt paź 14, 2008 10:26
Lokalizacja: Końskie
Online: 13d 5h 39m
Pomógł: 22
Auto: BMW e46
Silnik: M47N

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez MK3speed » Śr mar 13, 2013 21:37

Może byś winna uszczelka pod głowicą najelepiej sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia zobaczyć stan turbo oraz czy dużo oleju w intku
MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Wt sty 01, 2013 17:20
Online: 2d 5h 7m
Pomógł: 6
Auto: MK III
Silnik: Klekot

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez michoswwy » Cz mar 14, 2013 22:14

Masac81 napisał(a):Sprawdziłbym uszczelniacze na pompkach i przejrzałbym okolice filtra paliwa,czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.

sprawdzałem dziś i jest tam wszycho ok

MK3speed napisał(a):Może byś winna uszczelka pod głowicą najelepiej sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia zobaczyć stan turbo oraz czy dużo oleju w intku

jutro zobaczę dokładnie intercooler bo poprzedni właściciel(dobry znajomy) robił turbinę a możliwe że olej poszedł w IC a dobrze nie wyczyszczone i dmucha odrobinę oleju w dolot i na zawory idzie i się spala po odpaleniu silnika
michoswwy
...
...
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N lip 08, 2012 15:35
Lokalizacja: Wyszków
Online: 46d 7h 35m
Pomógł: 21
Auto: mk IV
Silnik: AXR

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez KOSA1987 » Pt mar 15, 2013 13:27

stawiam na uszczelniacze na zaworach. Po całej nocy naleci troche oleju na tłoki. Powąchaj ten dym będziesz wiedzial
KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
 
Dołączył(a): N maja 16, 2010 08:47
Lokalizacja: Miastko
Online: 1d 7h 34m
Pomógł: 3
Auto: Golf III
Silnik: 1.4

Re: dymi po odpaleniu tdi

Postprzez dami8705 » Pt lip 05, 2013 06:29

Nie bede zakladal nowego tematu. Tez mam AXR . Rok jezdzilem po chipie na 145Km. Teraz wstawilem nowe turbo ASZ, i zauwazylem ze na zimnym silniku jak ruszam dynamicznie z miejsca to leci siwo-niebieski dymek. w czasie jazdy nie wystepuje, oraz na cieplym tez nie. Jest tylko jak jest zimny , badz prawie zimny wtedy puszcza takie ,, bąki,, Przed zabiegiem wlozenia nowej turbosprezarki oraz korekty nigdy nie dymil. Wszystko robilem w KingSofcie. PS. jak odpale zimny silnik to nic nie dymi, tylko jak dynamiczniej ruszam z miejsca...:( Tuner mowi zeby sie tym nie przejmowac i jezdzic dalej
dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 28, 2013 10:57
Online: 3d 1h 53m
Auto: Audi A3
Silnik: AXR+

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez nitrox89 » Pt lip 05, 2013 07:53

dami8705 napisał(a):i zauwazylem ze na zimnym silniku jak ruszam dynamicznie z miejsca


To lepiej zaprzestań tych praktyk bo się prędko z turbiną pożegnasz
Rust is lighter than carbon fiber Obrazek
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt gru 21, 2010 20:49
Lokalizacja: (KRA)ków okolice
Online: 120d 1h 34m
Pomógł: 29
Auto: mk4 Variant
Silnik: AJM

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez dami8705 » Pt lip 05, 2013 12:18

Tyle to ja wiem... Dynamiczniej czyli mocniej gaz wcisnąc nigdy 2.8 tys obr. na zimnym nie przekraczam.. zawsze turbo jest chlodzone po jezdzie, a filtry i wszystko inne nawet przed czasem wymieniam.
dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 28, 2013 10:57
Online: 3d 1h 53m
Auto: Audi A3
Silnik: AXR+

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez Detektor » N lip 07, 2013 19:17

dami8705 napisał(a):Tyle to ja wiem... Dynamiczniej czyli mocniej gaz wcisnąc nigdy 2.8 tys obr. na zimnym nie przekraczam.. zawsze turbo jest chlodzone po jezdzie, a filtry i wszystko inne nawet przed czasem wymieniam

... ale to właśnie o to chodzi kolego żebyś tak nie robił. To że nie przekraczasz tylu obrotów to nie ma znaczenia bo tak naprawdę
to możesz go podkręcić i do 3200 tyle żebyś to zrobił delikatnie. Nie powinieneś właśnie mocno cisnąć pedału gazu na zimnym bo
w ten właśnie sposób wkręcasz turbinę na wysokie obroty a tego właśnie mamy się wystrzegać. Praw fizyki nie da się ominąć
a jak wiadomo im mocniej wciskasz gaz tym więcej paliwa podlewasz do cylindrów co wiąże się dużą ilością spalin które napędzają
wirnik turbiny a im więcej spalin tym wirnik mocniej się kręci. Puki silnik nie złapie temp. roboczej to ten właśnie wirnik
w turbinie ma się kręcić najspokojniej jak to możliwe. Do tego weż pod uwagę fakt, że masz auto po programie więc tym bardziej
na zimnym silniku wciskaj delikatnie pedał gazu z rana bo jak przyjdzie Ci wymienić turbinę to zrobi się smutek.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Detektor
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 15:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 1h 22m
Pomógł: 20
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez dami8705 » N lip 07, 2013 21:30

nie cisne mocno... nie wciskam mocno gazu.Nie cisne do oporu. Moze ktos na temat napisze? dodam ze teraz jak jest cieplo to rano nawet dymka nie puści, nawet na zimnym. Natomiast gdy jest zimny jak zapalam to nie dymi nic , tylko jak ruszam z miejsca na pierwszym biegu , na wyzszych nie widać. Przed wymiana na nowe turbo ASZ nie dymil nic. :(
dami8705
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Cz mar 28, 2013 10:57
Online: 3d 1h 53m
Auto: Audi A3
Silnik: AXR+

dymi po odpaleniu tdi

Postprzez Detektor » Pn lip 08, 2013 17:10

dami8705 napisał(a):Przed wymiana na nowe turbo ASZ nie dymil nic.

To że dymi na niebiesko świadczy o tym ,że przepala olej a skoro przed wymianą turbiny było ok to stawiam
na to, że uszczelniacze powoli puszczają w twojej nowej turbinie. Jak wiadomo po rozgrzaniu metal się
rozszerza i wtedy robi się szczelniej ale chyba masz już pierwsze objawy ...
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Detektor
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr lis 18, 2009 15:40
Lokalizacja: Warszawa
Online: 17d 1h 22m
Pomógł: 20
Auto: Golf MK4
Silnik: BLT +

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,