Strona 1 z 3

[MK4] Wymiana paska rozrzadu - po ilu kilometrach?

: ndz maja 28, 2006 20:12
autor: Siwy z ...
Witam!
Mam Golfa IV 19.TDI 100 KM (74 KW), 11.02, 98 tkm.
Czy musze juz wymienic pasek rozrzadu?
Czy sa moze jakies objawy, ze wkrotce trzeba wymienic pasek rozrzadu? Stukot? Szelest?
Uzylem wyszukiwarki i "wyskoczylo", ze w nowych silnikach do 90 tkm, a potem to juz co 60 tkm.
Czy mozna jeszcze cos do tego tematu dodac?
Za wyczerpujace odpowiedzi z gory dziekuje!

: ndz maja 28, 2006 20:35
autor: szerszeniak
Jesli jeszcze nie zmieniałes (98tkm) to jak najszybciej to zrób. Zalecenia producenta nijak sie mają do polskiej rzeczywistości gdzie kazdy autoryzowany serwis skraca ten dystans nawet do połowy. Auto masz od nowosci czy kupiłes bo jesli kupiłes to tez bym zmienił bez wzgledu na to co mówł poprzedni właściciel rozrząd stuknie tylko raz ale wtedy juz bedziesz wiedział ze jest troche za późno i ze jesteś lzejszy o ładne pare złotych.

: ndz maja 28, 2006 20:46
autor: Siwy z ...
Auto jezdzilo i jezdzi w Niemczech. Bylo serwisowane ale kupilem je przy 92 tkm i niestety pasek nie byl wymieniony. Jaki moglby byc koszt wymiany paska u nas (AXR)?

: ndz maja 28, 2006 23:56
autor: suavomer
Jakies 500 zł z roklkami napinającymi i robocizną.

: wt maja 30, 2006 11:55
autor: Siwy z ...
Ale o jest pompowtryskiwacz. Nie kosztuje to wiecej niz 500 PLN?

: wt maja 30, 2006 12:15
autor: suavomer
Ja mam 1,9TDI 90KM ALH i tyle kosztowało, dokładnie:
- pasek rozrządu
contitech ct 942 (141 z) (01/98-)
- napinacz duży
skf vkm 11130 (497g 612c)
- napinacz mały
skf vkm 21131 (199b)
- rolka
ruville 55441 (058 109 244) (0c675)
- rolka
ruville 55433 (038 109 244a) (382da)
+ robocizna = 500zł
Rzeczywiscie mój to tylko pompa ale rozrząd może się różnić najwyżej 1 czy dwoma rolkami, tak mi się wydaje ;-), Pasek może być dłuższy albo krótszy, ale dostęp do niego z lewej strony silnika (patrząc od przodu) powinien byc tak samo trudny. Ja patrzę na rozkłady rolek i paski w programie (etka) to różnice dla osoby zmieniającej te cudeńka są niewielkie. Ja mam ful tych rolek około 6 i roboty było full i wyszło 500. Szkoda, że nikt się nie odezwał z AXR, ale watpie zeby koszty były wyższe. Znajdź dobrego mechanika, który nie będzie Cie chciał okraść. Pozdrawiam

: wt maja 30, 2006 12:19
autor: inek01
Siwy z ... pisze:Uzylem wyszukiwarki i "wyskoczylo", ze w nowych silnikach do 90 tkm, a potem to juz co 60 tkm.
Do do jakiego czasu niby jest nowy ? 90kkm ? :bajer: Jedna wymiana a dalej co 60kkm ? Troche to smieszne...
szerszeniak pisze:Zalecenia producenta nijak sie mają do polskiej rzeczywistości gdzie kazdy autoryzowany serwis skraca ten dystans nawet do połowy
To raczej polska rzeczywistosc nijak sie ma do zalecen...
Na obudowie paska mam naklejke z ktora wyszedl z fabryki. Jest tam kod silnika, nr itd. Obok jest naklejka serwisowa z info - zmaina paska co 90kkm lub 60kk mil. Wpisana jest rowniez data i przebieg przy (drugiej) wymianie - XX. 01.2003 - 183kkm.
Teraz mam prawie 230kkm.

[ Dodano: Wto Maj 30, 2006 12:22 ]
Siwy z ... pisze:(AXR)?
suavomer pisze:To chyba ten sam silnik co twój (ALH - sprawdź sobie na naklejce w bagazniku) tyle że 90 konny.
:bajer:

: wt maja 30, 2006 13:01
autor: Siwy z ...
inek01 pisze:
Siwy z ... pisze:Uzylem wyszukiwarki i "wyskoczylo", ze w nowych silnikach do 90 tkm, a potem to juz co 60 tkm.
Do do jakiego czasu niby jest nowy ? 90kkm ? :bajer: Jedna wymiana a dalej co 60kkm ? Troche to smieszne...
Nie jestem mechanikiem i dlatego pytam :evil: .
Co jest niby "troche smieszne" [-X =; :roll: ?
Po to jest to forum (chyba), zeby zadawac takie pytania.
Chyba, ze sie myle... :-k

: wt maja 30, 2006 13:06
autor: inek01
Siwy z ... pisze:Nie jestem mechanikiem i dlatego pytam .
Co jest niby "troche smieszne" ?
Po to jest to forum (chyba), zeby zadawac takie pytania.
To nie bylo konretnie do Ciebie, tylko do tego co ktos pisal, a Ty czytales... ("Uzylem wyszukiwarki i "wyskoczylo", ze w nowych silnikach do 90 tkm, a potem to juz co 60 tkm")
Wiec bez urazy kolego :pub:

: wt maja 30, 2006 13:30
autor: Siwy z ...
inek01 pisze:To nie bylo konretnie do Ciebie, tylko do tego co ktos pisal, a Ty czytales... ("Uzylem wyszukiwarki i "wyskoczylo", ze w nowych silnikach do 90 tkm, a potem to juz co 60 tkm"). Wiec bez urazy kolego :pub:
Ok. :pub:
Wiec... jak uwazasz - ile jeszcze pociagne(pojade)?

: wt maja 30, 2006 13:52
autor: inek01
Przy 92kkm nie byl wymieniony bo czas na to to 120kkm w przypadku Twojego silnika...
http://volkswagen.msk.ru/service/vw_200 ... _sched.pdf
Z racji ze to z VW US przyjmij wartsci 7.5, 15, 22.5, 30 zamiast 8, 16, 24, 32...

: wt maja 30, 2006 15:00
autor: Siwy z ...
inek01 pisze:Przy 92kkm nie byl wymieniony bo czas na to to 120kkm w przypadku Twojego silnika...
Dzieki, ze mnie uspokoiles. :pub:
Juz mialem "portki" pelne, ze mi sie moja nowa fajna fura rozleci - przedtem mialem Mk3, ale byla to benzyna 1.8 75 KM AAM.

: wt maja 30, 2006 15:07
autor: inek01
Nie ma sprawy :pub:

Masz tu jeszcze cos ciekawego:
http://www.vw.com/spweb/pages/spweb/serv_maint_part.jsp
Wpisz co treba i przebieg (niby) 75000 (mil)/120...km
Zobaczysz co Cie czekac powinno przy nastepnym przegladzie..
M. in. wymiana paska rozrzadu (80000 mil/ 128000km)

: czw cze 01, 2006 23:01
autor: LeszekKaczmarek
suavomer pisze:Jakies 500 zł z roklkami napinającymi i robocizną.
Bez napinacza, z paskiem i robocizną zapłaciłem 140 zł.