MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » ndz gru 09, 2012 22:04

Witam!!

Chciałbym się dowiedzieć jaka turbosprężarka by pasowała do mojego golfa II 1.6. Moja już nie śwista prawie jej nie ma i olej przepuszcza. Myślałem nad większą turbosprężarką. Tylko nie wiem z czego by mogła pod pasować ?


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz gru 09, 2012 22:20

świstać nie zawsze musi ale skoro masz do wymiany to przydałoby się zrobić mały remont silnika przy okazji wymiany turbinki

temat ten Ci pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=434027 możesz też zapytać

pozdrawiam :)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » ndz gru 09, 2012 22:29

Nie dawno wymieniałem uszczelkę pod głowicą oraz uszczelniacze na zaworach itp... Ale turbina wyglądała nie w najlepszym porządku czyli luz na łopatkach. Jak jeżdżę przeciętnie 80 na biegu 5 to turbina się jeszcze dobrze nie rozpędza. A jak przycisnę do 100-130 to czarno za mną i strasznie dużo oleju bierze..... Gadałem z mechanikiem i co powiedział, że turbina do wymiany. I zastanawiam się nad turbiną od passata 1.9 ? Tylko nie wiem czy podejdzie ? Może ktoś zakładał takie cacka do takiego silnika?


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Q_mac » ndz gru 09, 2012 22:40

Zależy od jakiego 1,9 bo jest ich cała masa. Generalnie wszystkie mniejsze niż w 1,6. Zakładaj coś seryjnego KKK k14 lub garret t2 na miasto lub k24/t3 w trasę. Remont silnika przy wymianie turbo ? :panna: Chyba, że już padlina...



Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » ndz gru 09, 2012 22:45

Rozglądnę się nad turbosprężarkami co wymieniłeś powyżej może coś mi sie uda dostać za tanie pieniądze i sie odezwę tutaj co byście sądzili o tym.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Q_mac » ndz gru 09, 2012 23:34

Zanim kupisz->poproś o wszelkie zdjęcia wirników po obu stronach, zapytaj o luzy i ew. możliwość zwrotu w razie wadliwej sprężarki. Sam się przekonałem że bardzo dobry stan to rozpięte określenie dla sprzedawców. I pamiętaj, że te turba są archaiczne więc więcej niż 200-300 zł nie ma co dawać (a słyszałem o takich co starego garreta T2 za 500zł chcieli puścić). Ew. jak chcesz mocno modzić uderz do Arwama, na pewno coś ma.



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn gru 10, 2012 00:23

Developers pisze:Rozglądnę się nad turbosprężarkami co wymieniłeś powyżej może coś mi sie uda dostać za tanie pieniądze i sie odezwę tutaj co byście sądzili o tym.
Ja bym mimo wszystko szukał takiej samej turbosprężarki, prawdopodobnie u Ciebie jest T3 lub K24 pamiętaj że po zamontowaniu pewnie będzie trzeba zrobić korekty w pompie, ale pewnie niewielkie.
jak masz szansę to sobie podkręć do 90 kM


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

Re: MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » pn gru 10, 2012 10:40

Mk2_marcin pisze:
Developers pisze:Rozglądnę się nad turbosprężarkami co wymieniłeś powyżej może coś mi sie uda dostać za tanie pieniądze i sie odezwę tutaj co byście sądzili o tym.
Ja bym mimo wszystko szukał takiej samej turbosprężarki, prawdopodobnie u Ciebie jest T3 lub K24 pamiętaj że po zamontowaniu pewnie będzie trzeba zrobić korekty w pompie, ale pewnie niewielkie.
jak masz szansę to sobie podkręć do 90 kM

A jak mogę sobie pod kręcić na 90 ?? Bo mam ten silnik JR 70KM z intercoolerem. Pompa paliwowa była regenerowana jakieś 6 miesięcy temu.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Re: MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: inż. Mk2_marcin » pn gru 10, 2012 11:25

Developers pisze: A jak mogę sobie pod kręcić na 90 ?? Bo mam ten silnik JR 70KM z intercoolerem. Pompa paliwowa była regenerowana jakieś 6 miesięcy temu.
strzel zdjęcie silnika to Ci więcej powiemy :)

temat jak podkręcić silnik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=327523
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76874
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=48301
poszukaj dobrze na forum wszystko jest

w szukajce


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » pn gru 10, 2012 12:20

Obrazek


Zdjęcie silnika


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: xxxGlaDxxx » pn gru 10, 2012 16:19

Developers pisze:Bo mam ten silnik JR 70KM z intercoolerem.
Ja tutaj nawet kawałka Intercoolera nie widzę. Za to widzę JR-a który na 90% ma T3 albo K24. Jeżeli zależy ci na jeździe miejskiej i elastyczności to zakładaj mniejsze T2 albo K14, a jeżeli jeździsz w trasie albo chcesz go modzić to zostań przy tym co masz bo to na prawdę sporej wielkości turbiny które fajnie sobie radzą przy dłubaniu. Tak dużych turbin do kompaktów o pojemności do 2 litrów dzisiaj się nie zakłada :) Masz pompe z grzybkiem także tylko ze 300zł wkładu finansowego, troszke kręcenia śrubkami i będzie ponad 100 koni.



Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: Developers » pn gru 10, 2012 16:41

Czyli lepiej mi się opłaci oddać turbo do regeneracji ? Żeby nie przepuszczało oleju ? Bo też mi szkoda pod ciągać go na mocy bo większe będzie spalanie. Obecnie mi pali 4.5-5l na 100 w trasie.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

MK2 1.6 Wymiana turbosprężarki?

Post autor: xxxGlaDxxx » pn gru 10, 2012 17:34

Jak umiejętnie pokręcisz śrubkami to spalanie pozostanie takie samo :) Nie oddawaj do regeneracji, jak tak zrobiłem i po roku miałem dokładnie te same problemy co przed regeneracją. Lepiej kupić używkę, taniej wyjdzie i w 80% lepiej. Za regeneracje zawołają nie mniej niż 600-700zł, a używkę kupisz za 200-300zł :helm:

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... category=0" onclick="window.open(this.href);return false; , jest w czym wybierać, tylko trzeba się trochę naszukać bo dużo syfu ludzie sprzedają. Zresztą odezwij się do kolegi arwam, on ma dostateczną wiedzę na ten temat na pewno coś Ci pomoże i dobierze żebyś był zadowolony.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości