1.9TD AAZ spadek doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » pt paź 26, 2012 22:58

Zmieniłem turbo w swoim AAZ z małej K03 na T3 i mam problem ze spadającym ciśnieniem doładowania wraz z rosnącymi obrotami silnika.
Turbo podczas jazdy w trasie wstaje tak od około 2000-2200obr i do 3000obr trzyma zadane ciśnienie czyli u mnie 1,2bar
I wszystko było by ok gdyby takie ciśnienie utrzymywało się do końca obrotka a tak nie jest. Przy 3500obr zegar autogauge pokazuje około 1,1bar
przy 4000obr jest już tylko 0,9bar a przy 5000obr jest 0,7bara.
Wraz ze wzrostem obrotów i spadkiem doładowania rośnie zadymienie z tyłu.
Pompa seryjna tylko mocno podkręcona dawka gov mod i ostry bostpin, zamontowany jest też duży FMIC.
Na małej turbinie K03 sytuacja wyglądała podobnie, może tylko spadek doładowania był mniej zauważalny.

Kąt wtrysku ustawiony na zegar 0,9mm golf rano odpala bez problemu.
Cały dolot szczelny i sprawdzony pod tym kątem.
Kat wydłubany została sama obudowa.

Szukałem na forum podobnego przypadku ale nie znalazłem
Jeśli ktoś wie co może dolegać golfowi niech pomoże bo mi kończą się pomysły :banghead:
Ostatnio zmieniony sob paź 27, 2012 22:19 przez needved, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » sob paź 27, 2012 23:12

A może mam w jakimś stopniu zatkany wydech co o tym myślicie?



arwam

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: arwam » sob paź 27, 2012 23:34

pierwsze to sprawdź drożnośc dolotu do turbiny. jaki kolor dymu?
potem sprawdź luzy wirnika. i obejrzyj łopatki.


i jeszcze jedno, nie grzebałeś za bardzo w ciśnieniu wewnętrznym pompy?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » ndz paź 28, 2012 00:24

Ok sprawdzę drożność przewodów do turbiny, filtr mam nowy czyściutki MAN-A
Dym koloru czarnego, może delikatnie podjeżdża też szaro-niebieskim ale bardzo delikatnie.
Ciśnienie wewnętrzne, wbijałem delikatnie zaworek głębiej ale nie przynosi to zmian ciśnienia doładowania, obecnie wbity na głębokość 2mm czyli 0,2mm więcej niż seria.
Turbo mam po regeneracji i właśnie tego się obawiam bo sam jej nie regenerowałem lecz kupiłem taką. Oleju nie puszcza luzy na wirniku znikome, obecnie ma może 500km przebiegu.
Spadek ciśnienia doładowania na wysokich obrotach był też zauważalny na małym turbo K03. Lecz myślałem że to normalne przy podkręconym silniku i małym turbo



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » ndz paź 28, 2012 13:12

Dzisiaj zrobiłem 80km przy okazji przysłuchiwałem się pracy turbosprężarki. I wniosek taki, że turbo na doładowaniu 1.2bar jakoś dziwnie śwista i gwiżdże. Mogę nawet powiedzieć, że dźwięk jest trochę taki metaliczny . Nie słyszałem jeszcze takiej pracy turbosprężarki, chociaż nie miałem jeszcze styczności z T3.



arwam

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: arwam » pn paź 29, 2012 10:13

dźwięk ma niski ton przypominający wiercenie w metalu/
jak tak to najprawdopodobniej brak wyważenia lub dość znaczne luzy.
normą w przypaku T3 jest luz promieniowy w granicach 0,5-do nawet 1mm ale przy całkowicie usuniętym oleju z łożyskowania.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » pn paź 29, 2012 13:47

arwam pisze:dźwięk ma niski ton przypominający wiercenie w metalu/

Trudno powiedzieć czy dźwięk jest niski, do 0,8-1bar świst jest jakby normalny.
Jednak gdy turbo dmucha powyżej 1bar świst staje się taki bardziej metaliczny i nasila się wraz z rosnącym doładowaniem. Jest też słyszalny na stałym doładowaniu.
Nie wiem sam czy można to porównać do wiercenia w metalu- może trochę.

W chwili obecnej podejrzewam, że turbo zostało skopane przy regeneracji.
W garażu mam drugą T3 nigdy nie widziała regeneracji, luzy w normie, na dniach założę ją i zobaczymy czy coś się zmieni.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

1.9TD AAZ spadek doładowania

Post autor: needved » wt paź 30, 2012 10:51

Jeszcze wczoraj zmieniłem turbosprężarkę na inną T3 która leżała w garażu i czekała na swoje czasy które właśnie nadeszły :grin:
Efekt taki że spadku doładowania już nie ma, auto spało się dynamiczniejsze turbo wcześniej wstaje i zdecydowanie szybciej się "wkręca"
Już teraz nie mam wątpliwości że turbo zostało zepsute podczas regeneracji, lepiej żeby nie wpadł mi w ręce ten kto to zrobił :grrr:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości