[TDI] 1.9 tdi AFN szarpanie na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

1.9 tdi AFN szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez zielaq16v » N paź 14, 2012 18:18

Witam

Objawy : szarpie tylko na wolnych obrotach , chodzi nie równo choć na obrotomierzu tego nie widać. Myślałem że to nastawnik wiec wyczyściłem go dzisiaj niestety nie przyniosło to efektu. Co dziwne nie da sie precyzyjnie ustawic dawki , jej wartość skacze w przedziale 2.6 - 5
Co moze byc przyczyną ?
zielaq16v
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn sty 12, 2009 21:11
Lokalizacja: Jaworzno
Online: 12h 49m

1.9 tdi AFN szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez munior » Pn paź 15, 2012 09:35

zielaq16v napisał(a):Objawy : szarpie tylko na wolnych obrotach , chodzi nie równo choć na obrotomierzu tego nie widać. Myślałem że to nastawnik wiec wyczyściłem go dzisiaj niestety nie przyniosło to efektu. Co dziwne nie da sie precyzyjnie ustawic dawki , jej wartość skacze w przedziale 2.6 - 5
Co moze byc przyczyną ?
Jak nie nastawnik ,to przy jego ściąganiu ,było się przyjrzeć sprężynom tłokorozdzielacza ...ostatnio miałem taki "kwiatek" :hmm: objawy ewidentnie wskazywały na brudny nastawnik ,wyciągnałem ,wyczysciłem załozyłem i prawie bez zmian ...ściągam znowu ,wyssałem ropkę z pompy i przyglądam się sprężynom ...a tu obie sprężyny pękniete , a każda w dwóch miejscach ...Od razu tego nie widac ,bo ropa czasem ciemna i nie zauważysz ,poza tym spręzyny pomimo że popękane to trudno dostrzec,bo siedza na swoim miejscu ,mimo że w trzech częściach :hmm:
Sprzedam :Tuningowy komputer do vw 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit np.mapsensory .czujniki ATM itp.Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,nastawnik ,wszystkie części do pomp vp -37 tdi.
munior
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: LUBARTóW lubelskie
Online: 17d 2h 52m
Pomógł: 179
Auto: audi 80
Silnik: 1Z+

Re: 1.9 tdi AFN szarpanie na wolnych obrotach

Postprzez zielaq16v » Pn paź 15, 2012 15:26

ok , sprawdze to , chodzi o sprezyny na wałku pod nastawnikiem ?


dzisiaj była jazda próbna na dłuższym odcinku. Dalej szarpało , dawka 3.0. Po korekcji dawki na zagrzanym silniku na 4.6 ( przestała skakać ) wydaje sie ze jest lepiej. Dzisiaj powymieniam filtry i oleje i znowu zrobie próbę zobaczymy jak na zimnym. Po korekcji na poprawną dawke trochę dłużej kreci ale domyślam sie ze przypadłość afn po 250tys sie ujawnia wiec pewnie korekcja softu załatwiła by sprawe.
Plusem jest na pewno to ze auto odzyskało wigor :D przyspiesza dużo lepiej , płynniej nie ma zadyszki jak wcześniej.
zielaq16v
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Pn sty 12, 2009 21:11
Lokalizacja: Jaworzno
Online: 12h 49m




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bzdzioch1, grinio, mechatronik1988, Yahoo [Bot] i 21 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,