Bląd EGR w Golfie Mk5
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bląd EGR w Golfie Mk5
Witam!
A więc w golfie mk5 z silnikiem 1.9 TDI BKC wyskoczył błąd EGR (o ile dobrze pamiętam 16785). Po skasowaniu powraca następnego dnia. Zawór jest cały czas zamknięty, nie uchyla się, na wolnych obrotach jest cały czas 410-420mg/str. Dzisiaj wreszcie wziąłem się za jego wyczyszczenie, trochę syfu było. Zawór od spodu naciskając chodzi dość płynnie, wszystko pięknie wyczyszczone na niemalże połysk. Jednak podłączając komputer i sprawdzając w bassic settings EGR wogóle się nie porusza, a podciśnienie jest bo sprawdziłem. Moje pytanie jest następujące: wymiana tego zaworu pomoże?
A więc w golfie mk5 z silnikiem 1.9 TDI BKC wyskoczył błąd EGR (o ile dobrze pamiętam 16785). Po skasowaniu powraca następnego dnia. Zawór jest cały czas zamknięty, nie uchyla się, na wolnych obrotach jest cały czas 410-420mg/str. Dzisiaj wreszcie wziąłem się za jego wyczyszczenie, trochę syfu było. Zawór od spodu naciskając chodzi dość płynnie, wszystko pięknie wyczyszczone na niemalże połysk. Jednak podłączając komputer i sprawdzając w bassic settings EGR wogóle się nie porusza, a podciśnienie jest bo sprawdziłem. Moje pytanie jest następujące: wymiana tego zaworu pomoże?
Bląd EGR w Golfie Mk5
Skoro podciśnienie dochodzi do siłownika unoszącego trzonek zaworu EGR a ten mimo to się nie podnosi to musisz sprawdzić czy membrana w siłowniku EGR'a nie jest czasem pęknięta. W tym celu musisz dmuchnąć powietrze do siłownika EGR i sprawdzić czy nie uchodzi ono dwoma bocznymi otworkami pod grzybkiem tego siłownika - jeśli uchodzi a dmucha się swobodnie (bez silnego nadymania) to membrana jest walnięta a wtedy zawór należy wymienić chyba, że chcesz jeździć z zamkniętym EGR'em a błąd Ci nie przeszkadza. Mnie by nie przeszkadzał bo nie ma on wpływu na dynamikę i sprawność działania silnika.
Bląd EGR w Golfie Mk5
Dmuchałem nawet kompresor 2bary to nie słychać było by specjalnie szybko uchodziło powietrze, tylko słychać było tak jakby uniesienie membrany. Mnie by również błąd nie przeszkadzał gdyby nie wyskakiwała kontrolka CHECK ENGINE.
Chyba, że podciśnienie jest za słabe?
Chyba, że podciśnienie jest za słabe?
Bląd EGR w Golfie Mk5
No ale to Ty musisz wiedzieć jakie masz podciśnienie, które idzie do siłownika zaworu EGR. Przy odrobinie wprawy można wyczuć czy jest odpowiednie przykładając tylko do końca wężyka palec a jak ktoś ma to może podpiąć wakuometr i podciśnienie powinno wynosić około -0,9 bara oczywiście w czasie kiedy sterownik silnika wysterowuje EGR na otwarcie.
Bląd EGR w Golfie Mk5
Przykładając palec do wężyka czułem podciśnienie tylko właśnie nie wiem czy wystarczające. Sprawdzę czujnikiem doładowania z mojego auta.
Bląd EGR w Golfie Mk5
Sprawdziłem podciśnienie i w momencie gdy auto jest na wolnych obrotach (czyli zawór powinien być otwarty) jest ok. -0,8/0,9 bara. Zauważyłem też, że jak się zatka dwie dziurki pod tym grzybkiem EGR to czuć takie same podciśnienie jak bezpośrednio od wężyka, wniosek nasuwa się sam - pęknięta membrana od zaworu EGR.
Bląd EGR w Golfie Mk5
dokładnie.boli92 pisze:wniosek nasuwa się sam - pęknięta membrana od zaworu EGR.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości