Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob mar 10, 2012 16:11

Witam wszystkich, auto to OCTACIA 1.9TDI AGR 90KM. Problem jest następujący: przy postoju na biegu jałowym czy też przy jednostajnej prędkości wszystko jest ok, problem zaczyna się dopiero w momencie przyspieszana, dotyczy to każdego biegu w zakresie obrotów od ok. 1500obr aż do ok. 3500obr czyli w zakresie kiedy turbina zmuszona jest ładować najwięcej. W tym momencie spod maski gdzieś w granicach kolektora dolotowego? dochodzi wyraźny ssssssssyyyyk. Jest co coś w rodzaju uciekającej kompresji i byłem pewny, że jest to nieszczelność w dolocie. Na dzień dobry wymiana WSZYSTKICH przewodów od podciśnień przy okazji od nadmiarów, czyszczenie dolotu na "błysk" czyli kolektor, przepustnica, EGR i oczywiście wymiana uszczelki pod kolektorem. Wyciąganie i sprawdzanie rur oraz intercoolera (wszystko całe). Brak jakichkolwiek oznak nieszczelności. Do tego dochodzi wyraźny brak mocy od 160km/h czyli auto nie chce się więcej rozbujać, przy lekkim wzniesieniu ten muł zaczyna się nawet od ok. 140km/h. Wcześniej miałem GOLFA III 1Z i tam rozbujanie go na głównych drogach do licznikowych 190km/h nie stanowiło jakiegoś wyzwania. Miałem też golfa IV AGR, ALH i AHF i napewno nie jest to normalny odgłos wydawany przez turbinę bo w żadnym tego nie było. Nie wiem gdzie mam szukać, dolot sprawdzony i wyczyszczony, czujnik doładowania podmieniany na próbę, podpinany pod kompa (brak jakichkolwiek błędów). Gdzie mam szukać przyczyn tego syczenia i muła przy większych prędkościach? Czyżby turbo niebawem do śmietnika?? Dodam, że sprawdzałem pionowy luz na wirniku i na oko ma ok. 1-1.5mm. Po czyszczeniu pojawiły się niewielkie, ale widoczne ślady oleju w dolocie zaznaczam, że minęło ok. 10dni od czyszczenia przepustnicy i tak wygląda obecnie...
Obrazek

Nie widać jakoś zbyt wiele bo foto z telefonu, ale wilgotno jest i nie wiem czy z odmy narobiło by się tego tyle w tak krótkim czasie? Dodam, że na zimnym silniku przy depnięciu pojawia się chmurka białego dymu i po chwili już zupełnie nic. Pod kompem sprawdzane ciśnienie doładowania na 3 biegu pod górkę z niskich obrotów i pokazywało do jakichś 1560 czegoś tam i od 3000obr już spadało. Pomóżcie bo poza padającym turbo nie mam żadnych pomysłów. Może macie jakieś sugestie lub doświadczenie w tym temacie



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: italiano_83 » sob mar 10, 2012 16:24

Syczy przy bucie, to jest dziura w dolocie ... albo IC siły nie ma - szukaj.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: Haki » sob mar 10, 2012 16:25

Kolego to jest OCTAVIA 90 koni a TY wymagasz by po 160km/h wciskało Cię jeszcze w fotel ?? :panna:

Zrób logi dynamiczne auta - wg wskazówek z forum i daj do działu DIAGNOSTYKA popatrzymy ,

Italiano_83 szybszy o 1s ... widać ,ze autko po programie to i człowiek szybciej pisze :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob mar 10, 2012 16:43

italiano_83 pisze:Syczy przy bucie, to jest dziura w dolocie ... albo IC siły nie ma - szukaj.
Nie wiem czy przeczytałeś dokładnie, ale kompletny dolot prześwietlony na wylot i o jakiejś nieszczelności już nie ma mowy... Sprawdzone od turbiny aż po kolektor i wszystko lala. A co masz na myśli pisząc, że IC iły nie ma? Bo tego nie czaję :grin:
Haki pisze:Kolego to jest OCTAVIA 90 koni a TY wymagasz by po 160km/h wciskało Cię jeszcze w fotel ?? :panna:
Kurde czy Ty czytasz co piszę? :grin: Miałem już kilka aut o tej niewielkiej mocy i wiem na co je stać. Nie oczekuję jak to napisałeś jakiegoś "wciskania w fotel" przy tej prędkości, a jedynie tego, aby bujał się tak jak fabryka go do tego przystosowała. A skoro ALH, AGR czy też stary 1Z może to i ten nie powinien być jakiś upośledzony :helm:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: Haki » sob mar 10, 2012 16:51

Napisałem też
Zrób logi dynamiczne auta - wg wskazówek z forum i daj do działu DIAGNOSTYKA popatrzymy
więc czekam :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob mar 10, 2012 17:12

Haki pisze:Zrób logi dynamiczne auta - wg wskazówek z forum i daj do działu DIAGNOSTYKA popatrzymy
A o które parametry Ci konkretnie chodzi? Bo już raz robiłem z kumplem logi dynamiczne i nic konkretnego nie wychwyciliśmy. Zainteresowały nas najbardziej dawki wtrysków na biegu jałowym, mianowicie pokazane były dazwki trzech cylindrów i na dwóch z nich dawka była prawie taka sama (niewielka rozbieżność) natomiast na pierwszym wtrysku dawka na VAG-u 00.0mg. Dopiero po dodaniu gazu dawka ruszyła bodajże na 07.0mg kiedy na dwóch pozostałych dawka dochodziła do ok. 30.0mg? Wiesz może o co w tym chodzi? Czy to prawidłowe wskazania?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: italiano_83 » sob mar 10, 2012 17:25

RUMBA pisze:Nie wiem czy przeczytałeś dokładnie, ale kompletny dolot prześwietlony na wylot i o jakiejś nieszczelności już nie ma mowy... Sprawdzone od turbiny aż po kolektor i wszystko lala. A co masz na myśli pisząc, że IC iły nie ma? Bo tego nie czaję
Czytam wszystko dokładnie zanim coś napiszę :bajer:
Wrzucaj wszystkie logi co masz.. 003.011 dynamiczny najbardziej mnie interesuje.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: munior » sob mar 10, 2012 19:36

RUMBA pisze:Zainteresowały nas najbardziej dawki wtrysków na biegu jałowym, mianowicie pokazane były dazwki trzech cylindrów i na dwóch z nich dawka była prawie taka sama (niewielka rozbieżność) natomiast na pierwszym wtrysku dawka na VAG-u 00.0mg. Dopiero po dodaniu gazu dawka ruszyła bodajże na 07.0mg kiedy na dwóch pozostałych dawka dochodziła do ok. 30.0mg? Wiesz może o co w tym chodzi? Czy to prawidłowe wskazania?
Nie możliwe żeby ci korekcja pokazała 30.0 mg ...kropka może być tylko jedno miejsce po pierwszej cyferce ,i największa wartość to 4 z przodu :chytry: cyferki jakie mozna zobaczyć w korekcjach w bloku 013 to np.0.30...lub coś w podobie ...ogólnie jak są zera z przodu to nie ma co sobie tym zawracać głowy ...A wracając do syczenia to mimo że wymieniłes praktycznie cały dolot ,to syczenie które nadal występuje ,świadczy o tym ,że coś przeoczyłeś :chytry: jak syczy , musi być gdzieś nieszczelność ,nie ma innej opcji ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: Haki » sob mar 10, 2012 19:42

Może tak być jak pisze kolega munior, sprawdzałeś po jakimś czasie ten dolot ( czy przypadkiem nie trzeba dociągnąć śrubek do głowicy )
Znajomy miał podobny problem , okazało się ,ze dolot się delikatnie odkształcił i nie przylegał całą powierzchnią do uszczelki ... Najpierw chłopak babrał się w silikonach , później zabrał dolot do frezera - ten mu wyrównał całość powierzchni , nowa uszczelka Elringa i spokój ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob mar 10, 2012 20:02

munior pisze:Nie możliwe żeby ci korekcja pokazała 30.0 mg ...kropka może być tylko jedno miejsce po pierwszej cyferce ,i największa wartość to 4 z przodu :chytry: cyferki jakie mozna zobaczyć w korekcjach w bloku 013 to np.0.30...lub coś w podobie ...ogólnie jak są zera z przodu to nie ma co sobie tym zawracać głowy ...A wracając do syczenia to mimo że wymieniłes praktycznie cały dolot ,to syczenie które nadal występuje ,świadczy o tym ,że coś przeoczyłeś :chytry: jak syczy , musi być gdzieś nieszczelność ,nie ma innej opcji ...
Masz rację, nie pamiętam dokładnie jak te liczby wyglądały jeśli chodzi o przecinki, ale po Twojej poprawce wychodzi na to że te wartości miały 0.00 ; 0.30 ; 0.26 (walnąłem się w przecinkach), ale skoro mówisz, że nie ma to znaczenia to ok bo myślałem, że świadczy to o jakiejś usterce wtrysku :jezor: A jeśli chodzi o dolot to nie zmieniałem dolotu, a jedynie go sprawdzałem w całości, ale niestety nic tam nie znalazłem...
Haki pisze:Może tak być jak pisze kolega munior, sprawdzałeś po jakimś czasie ten dolot ( czy przypadkiem nie trzeba dociągnąć śrubek do głowicy )
Znajomy miał podobny problem , okazało się ,ze dolot się delikatnie odkształcił i nie przylegał całą powierzchnią do uszczelki ... Najpierw chłopak babrał się w silikonach , później zabrał dolot do frezera - ten mu wyrównał całość powierzchni , nowa uszczelka Elringa i spokój ....
Szczelność dolotu sprawdzałem dzisiaj, ale dokręcenia śrub kolektora nie sprawdzałem. Co prawda solidnie to dokręciłem, nawet sporo mocniej niż było wcześniej, ale zarówno przed tym zabiegiem jak i po syczenie jest jednakowe więc przypuszczam że to bez znaczenia ale jeszcze raz sprawdzę dokręcenie...



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: Haki » sob mar 10, 2012 20:17

Możesz też łopatologiczną metodą wziąć kawałek kartki papieru , chusteczki etc ... i sprawdzić na odpalonym silniku czy nic przy kolektorze nie dmucha ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Re: Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob mar 10, 2012 20:29

Haki pisze:Możesz też łopatologiczną metodą wziąć kawałek kartki papieru , chusteczki etc ... i sprawdzić na odpalonym silniku czy nic przy kolektorze nie dmucha ...
Sprawdzę to, ale przed czyszczeniem wyglądało na to, że od nowości chyba nie było to rozkręcane więc to raczej nie to...



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: xxxPALUCHxxx » pt mar 16, 2012 19:24

sprawdz czy nie pekla Ci rura od EGRa

Obrazek

mi pekla ta rurka na tej harmonijce i gwizdalo..syczalo itd..auto nie mialo mocy..rozkrecalo sie dopiero od 2200-2300obr/min


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
RUMBA
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 174
Rejestracja: pt sty 09, 2009 18:34
Lokalizacja: POLSKA
Kontakt:

Syczenie po dodaniu gazu i bark mocy po 160km/h

Post autor: RUMBA » sob sty 19, 2013 12:51

Temat już stary, auto z podanym problemem już nawet sprzedane, ale usterka została wykryta więc może komuś kiedyś się przyda. Syczenie okazało się zupełnie naturalnym objawem, a przyczyna braku mocy została wykryta przy chipowaniu. Padnięty był zaworek N75 i zamiast prawidłowego ciśnienia pompowało jedynie 0,6 bara. Po wymianie zaworka auto odzyskało moc i do dziś chodzi jak trzeba. Problem rozwiązany więc temat uważam za zamknięty. Dzięki wszystkim za rady :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości