Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » ndz mar 04, 2012 23:03

a jak chcecie niby sprawdzić vagiem fakt, że zębatka pompy olejowej jest wytarta? :D Jak sprawdzicie ciśnienie oleju VCDS-em? :D



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 04, 2012 23:21

doggie pisze: Jak sprawdzicie ciśnienie oleju VCDS-em?
Ciśnienia nie wskaże,ale jeśli jest całkowity brak ciśnienia,to VAG powinien to wyłapać,no chyba,że faktycznie mylę sie...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » ndz mar 04, 2012 23:36

sprawdzałem Lupo z migającą kontrolką oleju - zbyt wysokie ciśnienie z powodu zamarzniętej odmy - zero błedów, podpinałem Audi A4 B6 z palącą się stale kontrolką oleju /niedrożny filtr olejowy/ - brak błędów, więc mało prawdopodobne aby VCDS pomógł w tej kwestii, tutaj tylko "łopatologicznie" z kluczami w dłoni zaradzimy, oczywiście tak czy owak diagnoza wskazana, może być tak jak napisałem - zatkany DPF rozrzedził paliwem olej i taki efekt



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: Michał_1977 » pn mar 05, 2012 08:07

doggie pisze:brak błędów, więc mało prawdopodobne aby VCDS pomógł w tej kwestii, tutaj tylko "łopatologicznie" z kluczami w dłoni zaradzimy
O.K. Przyjąłem do wiadomości :bigok:
doggie pisze:może być tak jak napisałem - zatkany DPF rozrzedził paliwem olej i taki efekt
Yyyyy,tez tak pisałem :popcorn:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » pn mar 05, 2012 11:25

zacholowalem auto do mechanika i bedzie sie z tym bawil,ale z czego mi mowil to poszla turbina. ale czekam na tel co mi jeszcze powie.



dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 21:02

Prosze o pomoc passat B6

Post autor: dodol2006 » wt mar 06, 2012 20:55

Siadla pompa oleju a przy tym turbina...jutro sie dowiem czy silnik jest w calosci.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Prosze o pomoc passat B6

Post autor: doggie » wt mar 06, 2012 21:30

dodol2006 pisze:Siadla pompa oleju a przy tym turbina...jutro sie dowiem czy silnik jest w calosci.

no to nieciekawie, typowy objaw 2.0 TDI



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: mariusz75 » czw mar 08, 2012 20:24

markim321 pisze:Te silniki są tak udane że potrafią się sypać już po 30 tys, pompowtryski Siemensa to typowe jednorazówki, padają jak muchy, jeden po drugim, jak nie 4 na raz, koszt wymiany też podwyzsza tetno. Kolejne nowinki techniczne tego silnika to pękająca głowica, turbina wytrzymująca jeden sezon, rozsypujące się koła dwumasowe itp.

Ty ale koleś pi*****isz.

Pompowtryski Simensa to problem dotyczący TYLKO rynku polskiego i jest to spowodowane katastrofalna jakością polskiego paliwa. Niemcy nie mają tego problemu.

Ze względu na to że jakość paliwa nie jest zależna od producenta auta a od norm obowiązujących w danym kraju volkswagen już od co najmniej roku wymienia takie uszkodzone pompowtryski ZA DARMO w autoryzowanych serwisach.

pękające głowice to tylko problem pierwszej partii silników 2,0 TDI w TOURANIE, nigdy ten problem nie dotyczył passata.


Turbiny wytrzymują wiele, wiele więcej, tylko trzeba je umieć użytkować, A jak się postarasz to każdą da się zajechać w jeden sezon.


koło dwumasowe jest obliczone na przebieg około 150 000 kilometrów i już. Tak ma VW, ford i opel. To żadna nowość ani mankament, tak mają nowe samochody,
Ostatnio zmieniony czw mar 08, 2012 20:41 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: mariusz75 » czw mar 08, 2012 20:38

Trochę za późno tutaj trafiłem,

Ciśnienie oleju zmierzyć tylko za pomocą manometru wkręconego zamiast (w miejsce) czujnika ciśnienia oleju,

Raczej nie padł napęd łańcuchowy pompy oleju bo już od około 3 -4 lat VW przeprowadza akcje fabryczną (WYMIANA NA KOSZT PRODUCENTA) napędu łańcuchowego na napęd za pomocą kół zębatych, no chyba że auto nigdy nie było w serwisie i ta akcja nie została zrobiona i cały czas na nim wisi.

Moim zdaniem to padł wałek napędu w samej pompie oleju.

Jeśli zgasiłeś auto zaraz po zapaleniu się kontrolki to tylko nowy wałek za 50 zł plus ze 200 zł za robotę i śmigać dalej.

Ale jak jechałeś bez ciśnienia oleju to już :ass:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: doggie » czw mar 08, 2012 23:37

mariusz75 pisze:
Pompowtryski Simensa to problem dotyczący TYLKO rynku polskiego i jest to spowodowane katastrofalna jakością polskiego paliwa. Niemcy nie mają tego problemu.
mylisz się, mają ale nie w takim stopniu, kumpel kupił od Niemca Tourana w wersji 170 konnej z przebiegiem 88 tyś km i ledwo granicę przejechał stanął a nie tankował jeszcze w PL, okazało się że jedna pompka odmówiła posłuszeństwa, z racji iż kontynuował serwisowania w ASO pompkę wymienili mu gratis



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: lukas1305 » pt mar 09, 2012 00:14

Witam. Panowie jak już mowa m.in.o pompach oleju to mój ponoć niema tego nieszczęsnego imbusika co napędza pompe oleju to u mnie jeśli jest łańuszek(czy jest u mnie na 100%?) to czy mam zacząć też sie bać czy może u mnie(160.000km z 2004r.)mam w tej pompie też coś wymienic(profilaktycznie dla spokojności)żeby nie zrobiło mi kuku-prosze o info.

Pozdr.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: mariusz75 » pt mar 09, 2012 19:52

doggie pisze: kumpel kupił od Niemca Tourana w wersji 170 konnej

Padające pompki dotycza na rynku polskim tylko passata i pompek SIMENSA.

Przez całą moją prawie 10-cio letnią kariere w ASO VW jeszcze nie mieliśmy innego auta na padniętą pompke jak passat.

Ten sam motor 2.0 TDI 140 PS w touranie , golfie, sharanie i passacie a pompki padają tylko w passacie.

Padnięta pompka w touranie to tylko jakiś przypadek, żadna reguła.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10505
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: doggie » pt mar 09, 2012 22:32

skoro nie dotyczy to dlaczego również na siemensy w Touranie jest akcja serwisowa?



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Re: Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Post autor: markim321 » sob mar 10, 2012 01:54

Panowie nie oszukujmy się i przestańmy się głupio tłumaczyć... Po prostu 2.0 TDI nie obrażając właścicieli to sama przyjemność z jazdy, super ciąg ale niestety i technologiczna padaka. Niedopracowany pod względem trwałości za to świetnie dopracowany pod względem ASO. I faktycznie okres gwarancji raczej wytrzymuje bezawaryjnie, chociaż nie zawsze.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości