[TDI] Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Passat B6 2.0 TDI brak smarowania

Postprzez dodol2006 » So mar 03, 2012 20:20

Witam prosze o rade, w moim passacie B6 wyskoczyl komunikat na czerwono o cisnieniu oleju. wyskoczyły bledy na zolto katalizator czyli nieprawidlowosc w ukladzie wydechowym i blad swiec. silnik stracil na mocy.....prosze o szybka rade. mam silnik 2.0 140km skrzynia DSG
dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 29, 2010 21:02
Online: 4h 40m

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez Tommi029 » So mar 03, 2012 20:31

Po pierwsze to zakaz uruchamiania silnika- duża szansa że napęd pompy oleju sie skończył.
A jeśli chodzi o te pozostałe kontrolki to moja szklana kula nie może nawiązać połączenia, pewnie wyjąłeś kluczyk.
Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa
Online: 12h 41m
Pomógł: 5
Auto: Golf
Silnik: AJM

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez dodol2006 » So mar 03, 2012 20:39

czyli ze pompa oleju do wymiany ?? powiedz kolego jaki to jest koszt ?
dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 29, 2010 21:02
Online: 4h 40m

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez Michał_1977 » So mar 03, 2012 21:39

Czy posiadasz filtr cząstek stałych (DPF)?
Jeśli tak,to sprawdź stan oleju.Jak będzie nad stan,to znaczy,że ON wali w olej,przez co ciśnienie spadło i kontrolka się świeci,ew.ECU wychwycił i ostrzega o niebezpieczeństwie dla silnika.
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 277d 3h 1m
Pomógł: 992
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez Tommi029 » So mar 03, 2012 21:43

Diagnostyka, diagnostyka jeszcze raz diagnostyka.
Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): Pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa
Online: 12h 41m
Pomógł: 5
Auto: Golf
Silnik: AJM

Re: Prosze o pomoc passat B6

Postprzez doggie » So mar 03, 2012 21:46

Tommi029 napisał(a): duża szansa że napęd pompy oleju sie skończył.


może tak może nie choć faktem jest że Passaty B6 2.0 TDI to padaczka, stawiam bardziej na to że katalizator zapchany, waliło paliwem do oleju który jest mocno rozrzedzony, proponuję sprawdzić stan oleju wymienić go i zrobić procedurę dopalania DPF-a, choć nie można oczywiście wykluczyć że napęd pompy olejowej się skończył
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez Michał_1977 » So mar 03, 2012 21:49

doggie napisał(a):choć nie można oczywiście wykluczyć że napęd pompy olejowej się skończył

Dokładnie zębatka na wale.Przekleństwo tych silników...
Ile masz nakulane kilometrów?
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 277d 3h 1m
Pomógł: 992
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez dodol2006 » N mar 04, 2012 19:54

mam przejechane 91 tys. tak jak mowilem silnik stracil na mocy i pali sie czerwona kontrolka od oleju. nie wiem czy to wina bledow czy co....swiece mi tez sie swieca...
dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 29, 2010 21:02
Online: 4h 40m

Re: Prosze o pomoc passat B6

Postprzez doggie » N mar 04, 2012 21:00

dodol2006 napisał(a):mam przejechane 91 tys.


kupowałeś auto z salonu że jesteś pewny przebiegu? Zresztą te silniki /napęd pompy oleju/ potrafią się wyssrać przy tym przebiegu
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez dodol2006 » N mar 04, 2012 21:05

znajomy mi prztwiozl auto z niemiec i przebieg jest pewny. jak myslicie co to moze byc i jakie sa koszta ?
dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 29, 2010 21:02
Online: 4h 40m

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez doggie » N mar 04, 2012 21:14

mojemu kumplowi jego szwagier - de facto handlarz - przywiózł Sharana z przebiegiem 152 tyś km, jak się okazało miał 400 tyśkm, więc nawet w rodzinie można zostać zrobionym w balona, to tak na marginesie, co do awarii - nikt raczej nie jest jasnowidzem i trudno ocenić awarię
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika..."


VCDS, przydatne informacje, kodowania, bloki pomiarowe
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GD
Online: 52d 18h 25m
Pomógł: 714
Auto: inny VW 4WD
Silnik: CBAB

Re: Prosze o pomoc passat B6

Postprzez markim321 » N mar 04, 2012 21:21

Prawdopodobientwo jest spore że wytarła się zębatka napędu pompy olejowej. Niestety nie można wymienić samej zębatki (o ile nie doszło do uszkodzenia silnika) poniewaz inżynierowie VW założyli że będzie to element niewymienialny, koszt spory liczony w tys zł. Jak na 90 tys to i tak sporo przejechał. Te silniki są tak udane że potrafią się sypać już po 30 tys, pompowtryski Siemensa to typowe jednorazówki, padają jak muchy, jeden po drugim, jak nie 4 na raz, koszt wymiany też podwyzsza tetno. Kolejne nowinki techniczne tego silnika to pękająca głowica, turbina wytrzymująca jeden sezon, rozsypujące się koła dwumasowe itp. Auto pod Vag i więcej będziesz wiedział kolego niz my tu teraz, ew sprawdzić stan tej zębatki.
markim321
Ma gadane
Ma gadane
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow
Online: 2d 11h 1m
Pomógł: 1

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez dodol2006 » N mar 04, 2012 21:30

aha to nie za fajnie...jutro jade podpiac go pod komp i bede wiecej wiedzial. mam nadzieje ze to nic az tak strasznego. moze da sie te czesci dac do regeneracji ??
dodol2006
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N sie 29, 2010 21:02
Online: 4h 40m

Prosze o pomoc passat B6

Postprzez Michał_1977 » N mar 04, 2012 22:16

dodol2006 napisał(a):jutro jade podpiac go pod komp

Może lepiej nie jedź,tylko niech ktoś z kompem przyjedzie do Ciebie,bo jak padł napęd pompy,to jeszcze silnik zatrzesz.
Podpiąć VAGa,odpalić na chwilkę i zgasić jak najszybciej po zdiagnozowaniu :bajer:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 277d 3h 1m
Pomógł: 992
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,