[TDI] Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Qto, Adamm, miś fazi, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez prezesunio2000 » Śr lut 15, 2012 13:38

Witam.
Mam dziwny przypadek w moim golfie IV. mianowicie po powrocie do domu zgasiłem silnik (normalna sprawa) po około godzinie próbowałem odpalić auto jednak nic z tego. miałem rezeriwe więc pomyślałem ze paliwo, dolałem i nadal nic, postanowiłem odpowietrzyć układ. poluzowałem nakrętki na wtryskach paliwo szło ok. nie odpalił. wymieniłem filtr paliwa, pomyślałem ze było mało paliwa i zassał brudy ze zbiornika, nic to nie dało. wykręciłem wtryski i okazało się ze nie otwierają się. odkreciłem wtryski, pompa podaje paliwo tylko na 1 i 4 przewód paliwowy ale pod słabym ciśnieniem które nie otwiera wtrysku.

Czy to już koniec pompy? czy jest inna możliwość takiej usterki ?
czy pompa mogła się zabrudzić, często było jeżdżone na rezerwie i czesto paliwo lane było z karnistra,
dodam jeszcze ze ostatnio migała mi kontrolka od świec żarowych. a teraz zauwazyłem tez ze po kreceniu rozrusznikiem i gdy auto nie odpali pozostawienie kluczyka na zaplonie powoduje migania na czerwono kontrolki oleju oraz piszczenie, ale mam niepodłaczony czujnik poziomy oleju wiec myslę ze to od tego.

Po diagnostyce (system diagnostyczny CDIF/2 ) stwierdzono ze wszystko jest ok, wyskoczył błąd czujnika stop i
błąd czujnika temperatury (tak powiedział diagnosta) ale mimo tych bledów auto powinno chodzić.

dodam jeszcze ze zauważyłem, ze w kostce pompy był zainstalowany opornik 120, między 4 a 7 pinem.

Ma ktoś jakieś pomysły, bo męczę się z tym już 2 tyg. nie chce kupować drugiej pompy niepotrzebnie. (bo właśnie ją podejrzewam)
prezesunio2000
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 15, 2012 12:48
Online: 5h 3m
Auto: vento
Silnik: 1.8

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez areczek0000000 » Śr lut 15, 2012 15:57

Chyba kolego padła ci pompa nie ma siły pchnąć paliwa a wtryski sprawdzałeś na maszynie
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
http://auto-doctorek.jimdo.com/
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Cz sty 19, 2012 19:12
Online: 38d 5h 47m
Pomógł: 15
Auto: MK4
Silnik: 1.9TDI

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez Rafał 21 » Śr lut 15, 2012 16:13

prezesunio2000 napisał(a):Ma ktoś jakieś pomysły


prezesunio2000, wystarczy poczytać ,a tematów co niemiara .Tu jeden co wymieniono wszystkie przyczyny po kolei . Ale musisz sie skupic na przekaźniku 109 , klapie gaszącej A szczególnie na zaworze na pompie N109 viewtopic.php?f=35&t=369183
Ostatnio edytowano Śr lut 15, 2012 16:55 przez Rafał 21, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Rafał 21
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 04, 2009 12:08
Lokalizacja: slask-Zabrze
Online: 14d 8h 33m
Pomógł: 130
Auto: Golf 4 19 TDI
Silnik: ALH

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez damcio151 » Śr lut 15, 2012 16:24

prezesunio2000 napisał(a):Po diagnostyce (system diagnostyczny CDIF/2 ) stwierdzono ze wszystko jest ok, wyskoczył błąd czujnika stop i
błąd czujnika temperatury (tak powiedział diagnosta) ale mimo tych bledów auto powinno chodzić.

jak ma chodzić, skoro sam komputer widzi problem w działaniu zaworka odcinającego paliwo na pompie ... podaj + na n109 i zobacz czy odpali i czy w ogóle "klika"
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1465
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez prezesunio2000 » Pt lut 17, 2012 15:12

wymieniłem pompę wtryskową bo już wszystkie inne możliwości się skończyły i gitara, auto odpaliło ;) już miałem nadzieje ze bedzie dobrze. wczoraj zrobiłem 50km wszystko było ok, dziś rano zapalił bez problemu zrobiłem 5km stałem na parkingu z odpalonym silnikiem nagle na chwilę wzrosły obroty do 1200 i puścił chmurę po jakiejś chwili znów a po 5 minutach wzrosły do 2000 i auto zgasło, próbuje odpalić, odpalił wszedł na 2000 obr. i zgasł.już nie odpalił, znów martwy :/. zaholowałem go do garażu, diagnoza- nie podaje paliwa na wtryski. tak jakby pompa zasysała a nie tłoczyła. bo z bańki paliwo ciągnie ale wszystko idzie w powrót... nie mam już siły do tego auta...
prezesunio2000
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 15, 2012 12:48
Online: 5h 3m
Auto: vento
Silnik: 1.8

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez damcio151 » Pt lut 17, 2012 16:59

wyjmij i wyczyść n109
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1465
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez prezesunio2000 » Pt lut 17, 2012 17:35

wijąłem zawór calkowicie i nic nie dało... zero przelotu ;/ justem już taki zdenerwowany ze mam ochote wziąć do ręki młotek :D do zaworu paliwo dochodzi a dalej nic. jak wykręce zawór i podam paliwo to zaworem leci ale dalej sucho.

dodam jeszcze, ze gdy była poprzednia pompa to miedzie 4 a 7 pinem w kostce pompy był wstawiony rezystor 120... teraz go usunąłem. zastanawiam się jaką funkcję mógł spełniać

Nie piszemy posta pod postem :bajer:
prezesunio2000
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 15, 2012 12:48
Online: 5h 3m
Auto: vento
Silnik: 1.8

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez damcio151 » Pt lut 17, 2012 21:40

wymieniłeś pompę razem z nastawnikiem ? czy nastawnik przekładałeś ?
damcio151
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin
Online: 54d 4h 57m
Pomógł: 1465
Auto: MK3. passat b4
Silnik: 2x1z

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez JABcok20 » So lut 18, 2012 01:20

Jak popuściś nakrętki na wtryskach i kręcisz silnikiem to idzie paliwo? gdy załączasz stacyjke to słychać zawór gaszący na głowiczce i pracę nastawnika? szkoda że nie masz vaga ciężko coś diagnozować w tdi bez tego.
Ten rezystor był po to aby lepiej odpalał na mrozach, tym się nie przejmuj, zwiększa on dawke rozruchową. widocznie coś się działo z twoim golfem że słabo palił.


Sprawdz przekaźnik 109 wyjmij przelutuj, pompa tłoczy zawsze a to czy podaje na wtryski zależy m.in od elektroniki, bez elektroniki też podaje na wtryski ale dużo mniej, jeśłi elektroniki podaje dawke prawidłowo to po odpoeiwetrzeniu wtrysków jak kręcisz rozrusznikiem paliwo powinno strzelać z popuszczonych nakrętek na wtryskach.
Sprawdz bezpieczniki od elektroniki silnika. jeśli podaje paliwo jak pisałem to sprawdz rozrząd.


Nie piszemy posta pod postem :bajer:
Golf mk1 AFN gtb2260vklr, 12mm, 260KM 485Nm
Najmocniejszy AFN w Polsce.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Online: 12d 17h 41m
Pomógł: 27
Auto: golf mk1
Silnik: AFN++

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez prezesunio2000 » So lut 18, 2012 18:28

zaworek cyka i się otwiera, nastawnik tez słychać po przekręceniu zapłonu, a tego przekaźnika za cholerę nie moge znaleść czy jest możliwe zeby miał inne oznaczenie? bo pod kierownica niema 109... z ciekawości rozebrałem stara pompe by poznac zasadę jej działania i wydaje mi sie ze wina leży w mechanice pompy. po poluzowaniu nakrętek nie idzie nawet kropelka. tak jakby to ustrojstwo wewnątrz pompy które rozdziela paliwo na poszczególny wtrysk niekręcił sie i stanęło w pozycji "0"(między jednym a drugim kanałem) ale to tylko moja teoria poparta jedynie obserwacjami...
A jeśli chodzi o rozrząd to jest ok, nie był ustawiany z blokadami ale zaznaczyłem wszystko i golfik chodził jak zloto niestety tylko 50km... pozatym gdyby był przestawiony po 1 doszłoby do kolizji a po 2 pompa podawała by paliwo lecz w nieodpowiednim momencie. a paliwo nie idzie wogóle :(

Co za pechowe auto... jego cena od początku mnie szokowała.
prezesunio2000
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 15, 2012 12:48
Online: 5h 3m
Auto: vento
Silnik: 1.8

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez JABcok20 » So lut 18, 2012 19:26

Pompa na pewno tłoczy paliwo?,jeśli paliwo nie idzie na wtryski wogóle ale to wogóle to znaczy że albo zawór gaszący albo sama pompa. Można też podać napięcie na zawór gaszący bezpośrednio plus z aku wtedy jest podawane napięcie na ecu ale samochód nie będzie miał tej mocy co na właściwym zasilaniu.
Golf mk1 AFN gtb2260vklr, 12mm, 260KM 485Nm
Najmocniejszy AFN w Polsce.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Online: 12d 17h 41m
Pomógł: 27
Auto: golf mk1
Silnik: AFN++

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez edzio » So lut 18, 2012 19:37

Masz w zbiorniku kiepskiej jakości paliwo i wykończyłeś drugą pompę,zanim załozysz trzecią usuń całe paliwoi zalej nowym ,jak i czyszczenie przewodów i nowy filter.Jest sposób ,żeby ożywić tą pompę.Ale zrób najpierw to co napisałem i się odezwij.
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 15h 35m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez prezesunio2000 » So lut 18, 2012 22:10

nigdy bym nie pomyślał, zawsze tankuje na tej samej stacji, czasami dolewam z karnistra ale i tak jest to zawsze to samo paliwo a karnister i lejek są czyste. filtr był tez wymieniany przed wymianą pompy. Ale ok. jutro biorę się ze czyszczenie, dzięki za podpowiedź dobrze też ze ursus przepali tego kiepskiego diesla bo szkoda byłoby wylac :)
prezesunio2000
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lut 15, 2012 12:48
Online: 5h 3m
Auto: vento
Silnik: 1.8

Golf IV 1.9 TDI 110KM ASV nie odpala, brak paliwa na wtryska

Postprzez edzio » So lut 18, 2012 22:27

pewności nie mam,bo nie widzę auta ,ale jak przedtem padła pompa i po wymianie za jakiś czas to samo to nic innego.I ursusowi też może zaszkodzić,ogólnie trudno załatwić pompę w VW,ale jak już to sie stało to lepiej nigdzie nie wlewać tego paliwa ,chyba ,że na rozpałkę do pieca :bigok:
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Pt cze 27, 2008 01:00
Online: 22d 15h 35m
Pomógł: 347
Ostrzeżenia: 2

Następna strona



Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,