[TDI] Który schemat N-75 jest prawidłowy?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: miś fazi, Qto, Adamm, italiano_83, Michał_1977, edzio, VIP

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez filipex » Pt sty 27, 2012 22:26

Witam, Mam Golf 3 z 1996 r. 1.9 TDI 110 KM 81 Kw

Mam pytanie, który z tych dwóch schematów jest prawidłowy.
Dostałem oba te schematy przy okazji dyskusji o podciśnieniu w MK3, zabrałem się za zmianę wężyków i okazała się, że rysunek i schemat pokazują dwa rożne sposoby podłączenia.

Bardzo proszę o odpowiedź, który schemat jest prawidłowy, bo chciał bym wszystko podłączyć tak jak być powinno.

Wersja 1:
http://img3.imageshack.us/img3/8335/a1c ... 7148d2.jpg

Wersja 2:
http://img442.imageshack.us/img442/4034 ... isnien.jpg
1- filtr powietrza
2- N75
3- N18
4- do ECU
5- do gruszki turbo
6- do recyrkulatora spalin
7- przewód podciśnieniowy od pompy VACUM do serwa hamulcy
8- zaworek zwrotny na przewodzie "7
9- do zasobnika podciśnienia w lewym nadkolu"


Króćce podciśnień na zaworkach N75 i N18 są opisane.

VAC- oznacza podciśnienie i podłanczasz je pod wężyki gdzie jest podciśnienie wytworzone przez pompe vacum i zmagazynowane w zasobniku podciśnienia w nadkolu
ATM- oznacza ciśnienie atmosferyczne i podłanczasz to do wężyka wychodzącego z filtra powietrza
OUT oznacza wyjście sterujące zaworka i podłanczasz od N75 do turbo, a od N18 do recyrkulatora.
pozdrawiam,

F.
filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Online: 1d 7h 4m
Auto: Golf mk3
Silnik: 1.9TDI

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez arwam » So sty 28, 2012 01:25

obydwa są dobre. dla Ciebie zastosowanie ma ten drugi bo pochodzi z auta silnikiem AFN czyli takim jak masz u siebie.
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 46m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez coval » So sty 28, 2012 01:31

Dla AFn dobry jest ten drugi bo AFN nie ma klapy gaszącej, pierwszy krąży w sieci juz troche czasu i jest błędnie rozrysowany, nie nalezy się nim sugerować przy podłączaniu wężyków podcisnienia w AHF, ALH, ASV i niektórych TDI z PD
coval
Mały gagatek
Mały gagatek
 
Dołączył(a): N sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra
Online: 2d 2h 30m
Pomógł: 11
Auto: Audi A3
Silnik: AHF

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez filipex » So sty 28, 2012 02:03

Dziękuje za odpowiedź i pomoc założyłem wszystko zgodnie z 2:)
pozdrawiam,

F.
filipex
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Śr lis 24, 2010 19:08
Lokalizacja: Warszawa
Online: 1d 7h 4m
Auto: Golf mk3
Silnik: 1.9TDI

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez piotrek17120 » Wt sie 19, 2014 23:13

a jak ja nie mam tej gruszki w nadkolu? i wogole zlke jest wszystko podłaczone silnik 110km AFN podpowie ktos jak podłaczyc? nie wiem ktory schemat brac a te na gorze na forum juz nie działaja
piotrek17120
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): Wt lip 22, 2014 19:33
Online: 1h 43m
Auto: Golf 3 Variant
Silnik: 1.9Tdi

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez -michau- » Śr sie 20, 2014 00:07

Obrazek
-michau-
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: wpy
Online: 47d 23h 14m
Pomógł: 8
Auto: golf mk4
Silnik: ajm

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez arwam » Śr sie 20, 2014 00:20

schemat prawdiło, jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 46m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez Michał_1977 » Śr sie 20, 2014 07:03

arwam napisał(a):jedynie zaworki muszą wisieć wtyczkami do góry dla ich prawidłowej pracy

:goof:
Co Ty ściemniasz? :bajer:
Zajrzyj pod maskę mk4 lub A3,wszystkie zaworki wiszą wtyczkami do dołu :bigok:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 277d 18h 6m
Pomógł: 994
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez arwam » Cz sie 21, 2014 11:37

Michał_1977, a po n8cy masz podcisnienie w serwie ? :bajer:
Zreszta zaworki z wtyczka owalna juz sa odrobine inne, po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory, tak jest w mk3, w a4, w passatach b5, jesli nikt tam nie grzebal.
Po za tym pytanie bylo czy schemat jest prawidlowy, wiec piany nie bijmy, a Pan niech nie zapomni mi kolejki trzymac :bigok:
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 46m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez -michau- » Cz sie 21, 2014 12:09

Pierwszy raz słyszę o czymś takim. Tzn., że n75 powinien być białym łepkiem do dołu?

U mnie schemat wygląda tak
Obrazek
-michau-
Użytkownik
Użytkownik
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): N paź 20, 2013 23:22
Lokalizacja: wpy
Online: 47d 23h 14m
Pomógł: 8
Auto: golf mk4
Silnik: ajm

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez Michał_1977 » Pt sie 22, 2014 05:24

arwam napisał(a):a po n8cy masz podcisnienie w serwie ?

Oczywiście,że tak.
arwam napisał(a):po drugie po fabryce powinny byz wtyczkami do gory

To musiałby być zayebisty zbieg okoliczności,żeby te dziesiątki aut w których grzebałem miały poprzestawiane zaworki,bo ktoś tak chciał :grin:
:arrow: Mój Zielony Bandzior i jego 191PSów,oraz 325 Niutonów :satan:
Obrazek
Ciekawe ile przybyło?... :-k
:arrow: Nie udzielam informacji technicznych na PW!
:arrow: Kupię suszarkę T3 od VW LT 2,4TD
Michał_1977
_
_
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Online: 277d 18h 6m
Pomógł: 994
Auto: Golf MK2 i MK3
Silnik: AAZ 1Y

Który schemat N-75 jest prawidłowy?

Postprzez arwam » Pt sie 22, 2014 08:51

ja w kilku miałem kilka przypadków że nie chciało regulować pracy albo EGR, albo VNT ( takie same elektrozawory) albo po nocy schodziło ciśnienie.
po zmianie pozycji lebkiem w dół problem ustępował.
nie występował ten problem z zaworkami o owalnych wtyczkach.
nie wiem z czego dokładnie to wynika, ale fakt pozostaje faktem że z taką przypadłością się spotkałem, i jesli sie to pojawiało to zaworki zawsze tego starszego typu były
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Online: 43d 22h 46m
Pomógł: 466
Ostrzeżenia: 4
Auto: MK2 i 100 C4 90coupe
Silnik: aatAAZ




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 5 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,