[TDI] Wtrysk sterujacy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 01:25

Witam chcialbym zapytac jak zmierzyc rezystancje wtrysku sterujacego ?Prawidlowa rezystancja z tego co wyczytalem na forum powinna zmiescic sie w zakresie 80-120 omow.Posiadam podstawowy miernik uniwersalny DT-830B Digital Multimetr.Jak to zmierzyc?
Obrazek



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: JohnyWalker » pt sty 06, 2012 01:42

Przewody multimetra wkładasz w dwa dolne wyjścia,ustawiasz pokrętło na 200 ohm i dotykasz pinów we wtyczce wtrysku.



damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 02:10

Robilem tak i na wskazniku pokazuje mi 1 czyli wtrysk sterujacy popusty albo przerwany kabel?



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: JohnyWalker » pt sty 06, 2012 02:13

Włącz na dzwonek i zobacz czy dzwoni.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: wesol » pt sty 06, 2012 09:26

jak 1 ohm pokazuje to obadaj ten kabel bo wietrze ze sie gdzies przetarl pod pancerzem lub pryz wtyczce i sie zwarly oba kabelki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

Re: [TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 13:32

Wiatm jezeli przeprowadzam pomiar w zakresie pierwszym "200" miernik pokazuje 1 om, natomiast jezli zmienie na zakres "20K" Miernik pokazuje 2,21 ? Jak mam to rozumiec?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: munior » pt sty 06, 2012 14:03

damian19902612 pisze:Wiatm jezeli przeprowadzam pomiar w zakresie pierwszym "200" miernik pokazuje 1 om, natomiast jezli zmienie na zakres "20K" Miernik pokazuje 2,21 ?
Włacz na piszczyk do sprawdzania obwodów ,czyli na ikonę z czerwoną diodą ,zewrzyj końcówki ,powinien piszczeć i pokazać jakąs małą wartość opornosci 1,2 .To po pierwsze ,po drugie to nawet jak opornośc cewki sterującego będzie dobra ,to nie znaczy że sterujący jest sprawny ,bo prucz cewki ,jest jeszcze część mechaniczna ,czyli iglica jej gniazdo itd. I to zużyta część mechaniczna zazwyczaj powoduje niesprawnosć sterujacego .A o bjawia się to zazwyczaj, nieregularnym krótkim przerwaniem silnika ,na ok.1 sek w wyższych zakresach obrotów ,tak jakby ktoś na sekundę wyłączył zapłon ...


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 14:14

Niestety miernik jest taki sam lecz oprocz tego piszczyka, wiec tego nie sprawdze . A z wynikow pomiarow wynika ze wtrysk sterujacy jest popsuty?Przegladalem przewod wyglada na ok.I dlaczego w wiekszym zakresie pokazuje jakis pomiar a w tym mniejszym nie ?Auto jest bardzo zamulone , jezeli nie ma sily jechac to nie przerywa , natomiast jak mocy przybedzie zaczyna przerywac.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: munior » pt sty 06, 2012 14:51

damian19902612 pisze:A z wynikow pomiarow wynika ze wtrysk sterujacy jest popsuty?
Czy popsuty ,czy dobry ,to raczej miernikiem nie sprawdzisz ,tym bardziej że pewnie nie wiesz czy miernik wogóle mierzy prawidłowo oporność .Przerwa w obwodzie cewki sterującego to bardzo rzadki przypadek .Bez podpiętego sterującego auto też będzie jechać .A objawy które opisujesz nie bardzo pasują do sterującego.Jedyne co można ci poradzić to podłaczyć auto pod vaga ,i ewentualnie zrobić logi dynamiczne ,inne metody to szukanie po omacku


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 15:01

Bylem na diagnostyce u kolegi "solskier" i powiedzial ze wtrysk sterujacy do wymiany, dynamicznych logow nie zrobie bo auto to audi 80 1.9TDI na boschu.



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: JohnyWalker » pt sty 06, 2012 15:59

To pokazuje,że ma 2021 ohm,więc oporność bardzo duża.Załóż inny i zobacz wtedy jak auto pracuje.



damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 16:20

Tak czyli jest okolo 20 razy krotnie za duza, nie jest raczej spowodowana zwarciem na kablach bo po ogledzinach wygladaja na ok.Po odlaczeniu wtrysku sterujacego silnik pracuje tak samo jak wczesniej.



JohnyWalker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: sob paź 15, 2011 21:33

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: JohnyWalker » pt sty 06, 2012 16:37

To znaczy jak tak samo?Dobrze czy źle?



damian19902612
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:22
Lokalizacja: wrocław

[TDI] Wtrysk sterujacy

Post autor: damian19902612 » pt sty 06, 2012 16:57

Chodzi tak samo zle czyli dalej przerywa jest strasznie slaby ,ogolnie brak mocy.Problemow z odpalaniem silnika nie ma.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości