Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: latirro » śr lis 02, 2011 18:00

Witam wszystkich, mój problem dotyczy konkretnie VW Passata B3 1.6TD z intercoolerem, otóż z prawej strony pompy paliwowej pod grzybkiem zaczęło mi wyciekać paliwo z nakrętki z otworem, jest tam w środku jakaś siatka/przepona nie wiem dokładnie, a na tym gumowy kapturek. Element jest oznaczony numerem 336 na tym schemacie http://home.comcast.net/~vwgtd/ve_blowup.jpg
za nic nie mogę znaleźć nazwy tego elementu, na szrotach nie idzie go dostać i nie wiem czego szukać, otwór zakręcony na ślepo sprawia, że turbina wcale nie działa, chwilowo wkręciłem owy element z identycznej pompy Bosh'a z Golfa II GTD, ale to tylko doraźne rozwiązanie, potrzebuję wiedzieć co to za część i gdzie jej szukać, pozdrawiam



ZWIREK1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 10:38
Lokalizacja: łęczna

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: ZWIREK1 » śr lis 02, 2011 18:11

Witam
W korpusie pompy jest mały o-ring do wymiany .
Poszukaj foto porady jest na forum.
Do wymiany trzeba zdjąć górę pompy .



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: Michał_1977 » śr lis 02, 2011 21:57

ZWIREK1 pisze:Poszukaj foto porady jest na forum.
A jest,jest...i to moja :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=389389" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: latirro » śr lis 02, 2011 23:06

Teraz wiem dlaczego dalej cieknie.. Dzieki chlopaki za szybka odpowiedz, a moge zalozyc cala gore z pompy od gtd? Czy sa jakies roznice w budowie? Pasek leci niedlugo w dluzsza trase i niestety czas nagli, a tego uszczelnienia dokonal bym juz w wolnym czasie. Wybaczcie brak polskich znakow ale pisze z telefonu i tak mi wygodniej, pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: Michał_1977 » czw lis 03, 2011 08:34

Musisz przyglądnąć się,czy z tyłu za pompą jest taki sam mechanizm przyspieszacza kąta wtrysku (to z linką).
Jeśli tak,to możesz zamienić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
latirro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pn paź 24, 2011 18:04
Lokalizacja: Suwałki

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: latirro » czw lis 03, 2011 20:14

A tak wracając do pierwotnego pytania co to za część, z której paliwo uciekało? jakiś odpowietrznik? jaką pełni funkcję?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Element pompy odpowiedzialny za działanie turbiny

Post autor: Michał_1977 » czw lis 03, 2011 20:34

Paliwo ucieka,bo stwardniał lub nawet pękł uszczelniacz (o-ring) rysika,który zwiększa dawkę paliwa przesuwając się po stożku bost pina.Bost pin jest wciskany wgłąb pompy za pomocą ciśnienia z turbosprężarki.

Element 336,który zaznaczyłeś na rysunku,to faktycznie jest jest odpowietrznik.Ma on za zadanie regulować ciśnienie pod membraną,gdy ta pracuje góra-dół.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości