[TDI] nagły ubytek oleju ,silnik nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, Qto, italiano_83, Haki, VIP

nagły ubytek oleju ,silnik nie odpala

Postprzez przemko26 » Cz paź 20, 2011 05:22

Witam
Golf IV 1,9 tdi 110 km,AHF ,przebieg 290 tys km.
Wczoraj rano(środa) normalnie dojechałem do pracy, auto zachowało się na 100% sprawnie , bez oznak defektu.Niestety po pracy nie udało mi się już odpalić auta. Ze wstępnych oględzin wykluczam zapowietrzenie(Sprawdzone)układu paliwowego, natomiast jest zauważalny ubytek oleju (wcześniej auto nie brało oleju, ostatnie sprawdzanie stanu na zimnym silniku w niedzielę i stan był ok!! )i przy kręceniu silnikiem kilka razy odezwał się brzęczek od stanu oleju.Z racji ubytku diagnoza padła na turbinę , ale czy turbo pada tak nagle i bez możliwości odpalenia silnika ?. Wydaję mi się ,że powinienem odczuć spadek mocy przy takiej awarii a silnik powinien się odpalać. Proszę o opinie ponieważ na razie walczę z tym sam i potrzebuję pomocy. Pozdrawiam
przemko26
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lis 04, 2007 11:09
Lokalizacja: lubuskie
Online: 3h 32m

nagły ubytek oleju ,silnik nie odpala

Postprzez italiano_83 » Pt paź 21, 2011 17:49

przemko26 napisał(a): ale czy turbo pada tak nagle i bez możliwości odpalenia silnika ?


Turbo nie ma tu nic do rzeczy, możesz je fizycznie wywalić i silnik odpali.
przemko26 napisał(a): natomiast jest zauważalny ubytek oleju


A więc ile tego oleju ubyło na miarce ? Jest chociaż minimum ?

Rozrusznik kręci ?
Paliwo w przewodzie przezroczystym od filtra do pompy jest ?

Czy silnik kręci się "nienaturalnie" szybko podczas próby odpalenia silnika ?
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Avatar użytkownika
 
Dołączył(a): Śr gru 03, 2008 20:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Online: 223d 5h 18m
Pomógł: 724
Auto: Golf IV TDI ALH ++
Silnik: 1.9TDI

nagły ubytek oleju ,silnik nie odpala

Postprzez przemko26 » Pt paź 21, 2011 22:52

witam dzięki za zainteresowanie w temacie a więc tak:
oleju na miarce jest ciut poniżej minimum, rozrusznik kręci normalnie ,nie widzę różnicy również w szybkości, paliwo w przewodzie jest, na plaku odpalił i chodził równiutko, jednak brzęczek oleju (kontrolka) się odezwał, po poluzowaniu wtryskiwacza pojawia się paliwo więc pompa podaje. Niestety posiadam słaby vag z allegro którym moge jedynie zdiagnozować np.Abs ,modułu silnika nie może zdiagnozować .Na dzień dzisiejszy nie mogę zdiagnozować co się stało!!Znajomy mechanik mówi ,że może być sterownik pompy plus coś co zżarlo olej ,ale najpierw trzeba uruchomić silnik żeby coś stwierdzić. ktoś może polecić warsztat co problem rozwiąże z Gorzowa ,Drezdenka ,Strzelec K.,Skwierzyny.
pozdrawiam
przemko26
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Dołączył(a): N lis 04, 2007 11:09
Lokalizacja: lubuskie
Online: 3h 32m




Powrót do Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: areczek0000000, nitro5000 i 22 gości

Nasi przyjaciele: Car Audio,